Jak z sukcesem wykorzystywać LinkedIn w strategii rekrutacyjnej Twojej firmy?

LinkedIn od kilku lat zyskuje na znaczeniu, a sama platforma zaczęła się dynamicznie rozwijać. Specjaliści dbający o swoje kariery nie wyobrażają sobie braku posiadania zawodowego profilu na LinkedIn, a firmy wykorzystują go jako kolejny kanał do informowania o swoim biznesie. Stał się on też jednym z głównych miejsc, w którym to rekruterzy poszukują profesjonalistów wielu dziedzin. A czy Ty jako jako osoba zarządzająca firmą i Twój zespół HR wykorzystujecie w całości potencjał tego narzędzia?

Umów się na rozmowę o rekrutacji

Szukasz specjalisty z obszaru e-commerce, digital marketingu lub AI? Rekrutujemy skutecznie - łącząc wiedzę branżową z doświadczeniem praktyków. Pierwszych kandydatów przedstawiamy w ciągu 7 dni.

Skontaktuj się z nami

Aktualne informacje

Przyjrzyj się profilowi swojej firmy na LinkedIn. Czy jest on uzupełniony o wszystkie istotne i aktualne informacje? Czy umieszczasz na nim odpowiednie treści i czy jesteś w tym regularny? Profil firmowy to wizytówka Twojej działalności i prawdopodobnie kanał komunikacji, z którym najczęściej stykają się potencjalni kandydaci do pracy. Traktuj go trochę jak blog publikując na nim treści eksperckie i mówiące coś więcej na temat kultury pracy i zatrudnienia. Chwal się innowacjami, ciekawymi projektami i swoją obecnością na branżowych eventach. Pamiętaj aby zachować jego biznesowy charakter- na tematy lżejsze zostaw np. firmowego Facebooka.

Więcej informacji o kandydacie

LinkedIn jest ciekawym uzupełnieniem CV dlatego warto sprawdzać profil kandydata również i tutaj. Profil jest zazwyczaj przeniesieniem informacji z CV, ale wzbogaconym o dane, których w aplikacji na próżno szukać. Może kandydat udziela się w ramach wolontariatu, brał udział w ciekawych projektach, dzieli się wiedzą publikując ciekawe treści? Możesz też sprawdzić rekomendacje jakie wystawili mu pracownicy i klienci. W sekcji zarezerwowanej dla umiejętności znajdziesz poświadczenia ich wysokich kwalifikacji.

Korzystaj z grup dyskusyjnych

W poszukiwaniu kandydatów mogą pomóc Ci dedykowane różnym sektorom biznesu grupy, w których możesz śledzić rozmowy i wyłapywać ciekawe kontakty. Sam też możesz prowokować dyskusje i zadawać pytania, do czego zachęcamy. Dla Twojej wygody podrzucamy kilka przydatnych linków do grup dedykowanych rekruterom:

  1. Recruitment Consultants and Staffing Professionals (280 000+ członków)
  2. The Recruitment Network (630 909 członków)
  3. Onrec Online Recruitment Network (13221 członków)
  4. International Recruiting Discussion Group (3194 członków)
Przeczytaj:  Onboarding - czym jest i jaką pełni funkcję?

LinkedIn to prężnie rozwijająca się społeczność profesjonalistów, do których łatwiej trafisz i szybciej nawiążesz relacje. Jest narzędziem wymiany doświadczeń, przestrzenią do szerokiego przedstawiania biznesowych rozwiązań i nawiązywania współpracy bez pośredników.

Dlatego jeżeli jeszcze nie korzystasz z LinkedIn na szerszą skalę, również w sprawach rekrutacyjnych, musisz koniecznie to zmienić.

Rekrutujemy ludzi do e-commerce, marketingu i AI

Od lat wspieramy firmy w pozyskiwaniu talentów, które realnie wpływają na wyniki sprzedaży i rozwój biznesu. Nasz zespół rekruterów-praktyków rozumie branżę, kulturę i potrzeby Twojej firmy.

Zapraszamy do kontaktu