Jak z sukcesem wykorzystywać LinkedIn w strategii rekrutacyjnej Twojej firmy?

LinkedIn od kilku lat zyskuje na znaczeniu, a sama platforma zaczęła się dynamicznie rozwijać. Specjaliści dbający o swoje kariery nie wyobrażają sobie braku posiadania zawodowego profilu na LinkedIn, a firmy wykorzystują go jako kolejny kanał do informowania o swoim biznesie. Stał się on też jednym z głównych miejsc, w którym to rekruterzy poszukują profesjonalistów wielu dziedzin. A czy Ty jako jako osoba zarządzająca firmą i Twój zespół HR wykorzystujecie w całości potencjał tego narzędzia?

Aktualne informacje

Przyjrzyj się profilowi swojej firmy na LinkedIn. Czy jest on uzupełniony o wszystkie istotne i aktualne informacje? Czy umieszczasz na nim odpowiednie treści i czy jesteś w tym regularny? Profil firmowy to wizytówka Twojej działalności i prawdopodobnie kanał komunikacji, z którym najczęściej stykają się potencjalni kandydaci do pracy. Traktuj go trochę jak blog publikując na nim treści eksperckie i mówiące coś więcej na temat kultury pracy i zatrudnienia. Chwal się innowacjami, ciekawymi projektami i swoją obecnością na branżowych eventach. Pamiętaj aby zachować jego biznesowy charakter- na tematy lżejsze zostaw np. firmowego Facebooka.

Więcej informacji o kandydacie

LinkedIn jest ciekawym uzupełnieniem CV dlatego warto sprawdzać profil kandydata również i tutaj. Profil jest zazwyczaj przeniesieniem informacji z CV, ale wzbogaconym o dane, których w aplikacji na próżno szukać. Może kandydat udziela się w ramach wolontariatu, brał udział w ciekawych projektach, dzieli się wiedzą publikując ciekawe treści? Możesz też sprawdzić rekomendacje jakie wystawili mu pracownicy i klienci. W sekcji zarezerwowanej dla umiejętności znajdziesz poświadczenia ich wysokich kwalifikacji.

Korzystaj z grup dyskusyjnych

W poszukiwaniu kandydatów mogą pomóc Ci dedykowane różnym sektorom biznesu grupy, w których możesz śledzić rozmowy i wyłapywać ciekawe kontakty. Sam też możesz prowokować dyskusje i zadawać pytania, do czego zachęcamy. Dla Twojej wygody podrzucamy kilka przydatnych linków do grup dedykowanych rekruterom:

  1. Recruitment Consultants and Staffing Professionals (280 000+ członków)
  2. The Recruitment Network (630 909 członków)
  3. Onrec Online Recruitment Network (13221 członków)
  4. International Recruiting Discussion Group (3194 członków)

LinkedIn to prężnie rozwijająca się społeczność profesjonalistów, do których łatwiej trafisz i szybciej nawiążesz relacje. Jest narzędziem wymiany doświadczeń, przestrzenią do szerokiego przedstawiania biznesowych rozwiązań i nawiązywania współpracy bez pośredników.

Dlatego jeżeli jeszcze nie korzystasz z LinkedIn na szerszą skalę, również w sprawach rekrutacyjnych, musisz koniecznie to zmienić.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.