Jak można wykorzystać zniżki cen w e-commerce?

Zniżki to atrakcyjny mechanizm na przyciągnięcie uwagi klienta i zwiększenie dynamiki sprzedaży. To również działanie mające wyróżnić ofertę na tle konkurencji. Polityka cenowa jest płynna i kształtuje ją kilka czynników jak np. sytuacja rynkowa, sezonowość, etap cyklu życia produktu i wzrost zainteresowania klientów. Uważni klienci wyłapią moment kiedy cena produktu jest najniższa i wtedy zdecydują się na zakup. 

 

Porównywarki cenowe

Popularne porównywarki cenowe są jednym ze sposobów prezentacji Twoich produktów w towarzystwie innych podobnych, ale będących propozycjami konkurencyjnych firm. Zawierają one dane o witrynie, opis produktu, jego cenę oraz koszt dostawy oraz opinie klientów o sklepie jak również i o samym produkcie. Dane o ofercie i jej szczegółach są zaciągane z platform e-commerce firm w ramach zautomatyzowanych procesów, ale jeżeli nie masz takiej infrastruktury to możesz je dodawać manualnie. Ważne jest zawarcie wymaganych przez porównywarki danych, aby prezentacja oferty była spójna z innymi prezentowanymi produktami. Mechanika porównywarek jest lubiana przez klientów, gdyż znacznie skracają one dotarcie do atrakcyjnej oferty, dlatego przed dokonaniem zakupu często z nich korzystają, aby z tego miejsca przenieść się już na kartę produktu w wybranym sklepie i dokonać zakupu. Ułatwiają one research w Internecie, który przed pojawieniem się tego typu rozwiązań był wymagany i czasochłonny, a czasem nawet wieloetapowy. O ile klient znalazł konkurencją ofertę w jednym ze sklepów, ale podmiot ten nie był mu dobrze znany, musiał zaangażować się w kolejny proces weryfikacyjny, którego zadaniem było dowiedzenie się czy firma go wystawiająca jest godna zaufania. Teraz wszystko ma dostępne w jednym miejscu.

 

Dlaczego warto?

Korzystają z tego dwie strony. W poszukiwaniu atrakcyjnej oferty klient często właśnie z porównywarek przechodzi na kartę produktu w Twoim sklepie gdzie od zakupu dzieli go już jeden krok. Nawet jeżeli Twoja oferta jest trochę wyższa niż konkurencji, to na Twoją korzyść może wpłynąć fakt, że klient zna Twój sklep i niewielka dopłata nie będzie dla niego problemem. Może tu zadziałać również jego poprzednie pozytywne doświadczenie zakupowe, czyli świadomość, że całość procesu kupna przebiegnie bez zakłóceń, a ewentualne zwroty zostaną przeprowadzone szybko i bezproblemowo. Jeżeli jednak jesteś dla niego nowym wyborem, w podjęciu decyzji pomogą oceny Twojego sklepu.  

Informacje o cenach widoczne w porównywarkach są też świetnym narzędziem monitorowania cen u konkurencji, dlatego prowadząc biznes powinieneś regularnie sprawdzać co się w nich dzieje. Co więcej, regulują one ceny na rynku i działają na rzecz większego ich ujednolicenia oraz pomogą Tobie w modyfikacji strategii zarządzania ceną. Warto więc reagować na dynamikę kształtowania się cen i dostosowywać swoje poprzez akcje typu: promocje, czasowe rabaty i okazje specjalne, które wyróżnią Twoją ofertę spośród kilku innych i zadziałają korzystnie na sprzedaż. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.