Employer branding – Trendy 2021

Employer branding przyodział nowe szaty. Chcesz rekrutować i utrzymać w organizacji top talenty to przyspiesz. Z tego artykułu dowiesz się o najnowszych trendach w employer brandingu.

Wielokrotnie wspominaliśmy o wysokim popycie na dobrych specjalistów w obszarze digital & ecommerce. Otrzymują po kilka propozycji jednocześnie. Fakt, że dobry kandydat jest w 2-3 procesach jednocześnie nie jest niczym nadzwyczajnym. Z dużą dozą prawdopodobieństwa rynek ecommerce przekroczy wartość 100 mln złotych w 2020 roku. To ponad 100% wzrostu w porównaniu do 2019 roku. Dobrze prowadzony employer branding może być tą przysłowiową „kropką nad i”, która spowoduje, że Kandydat wybierze Ciebie a nie konkurencję. Sztuką jest rosnąć szybciej niż rynek, a do tego potrzebujesz top talenty.

Główny cel employer brandingu to wytworzenie określonej percepcji brandu. Autentycznej, wiarygodnej i atrakcyjnej. Zadbaj również o spójność informacji, aby Twoja marka nie zatraciła tożsamości. W komunikacji pokaż wartości firmy i jej kulturę organizacyjną. Dbałość o te elementy pozwoli Ci uzyskać wysokie zaangażowanie wewnątrz i na zewnątrz organizacji. To z kolei doprowadzi do lepszych wyników Twojej firmy.

Poniżej 5 najnowszych trendów w employer brandingu. Chesz odnieść sukces na tym polu, pochyl się na początek nad tym artykułem.

Współpraca pomiędzy Interesariuszami wewnątrz organizacji

Współpraca pomiędzy interesariuszami wewnątrz firmy to warunek sine qua non. Warto rozmawiać. W proces tworzenia strategii employer brandingu zaangażuj inne działy takie jak marketing, ecommerce, digital, IT oraz najwyższe władze. NIE pozyskasz kluczowych informacji, „mięsa” dopóki z nimi nie porozmawiasz. Dowiedz się co tak naprawdę jest istotne dla pracowników tych działów. Jakie projekty, jakie środowisko pracy, narzędzia jakie niuanse są istotne? Czym warto się chwalić na zewnątrz a czym nie. Wiadomo nie ma idealnych organizacji. Zbierz te informacje i materiał do komunikacji masz gotowy. Nic nie zastąpi rozmowy, możliwość interakcji bezcenna. W obecnych czasach z dużą dozą prawdopodobieństwa podczas wideo rozmowy.

Redesign strategii employer brandingu

Organizacje zaczęły myśleć o employer brandingu globalnie i długoterminowo. Nie jest to już jakiś zestaw przypadkowych działań ad hoc. To jest istotna zmiana. Firmy próbują sobie odpowiedzieć na pytanie jak zbudować percepcję brandu, dla którego chce pracować grupa docelowa kandydatów? Chcesz ten cel osiągnąć? Musisz dokładnie zrozumieć co pracownicy, kandydaci czują i mówią na temat Twojej firmy. Social media są do tego doskonałym miejscem.

Aktywacja Employer Value Proposition wewnątrz organizacji

W celu poprawy poprawy efektywności Twoich działań employer branding-owych zaangażuj Pracowników w proces tworzenia Employer Value Proposition (EVP) Przypomij swoim pracownikom o kluczowych powodach tego, dlaczego pracują w Twojej firmie. Z naszego wieloletniego doświadczenia menedżerskiego wiemy, że pokazanie problemów, wyzwań z innej większej perspektywy zmienia wiele w percepcji Pracownika. Czym niżej w strukturze Pracownik widzi mniej. Twoje zadanie to poszerzenie jego horyzontów. Szczególnie w digital& ecommerce tempo pracy bywa zabójcze. Zadbaj o to, aby Pracownicy w ferworze walki widzieli duży obraz. Komunikacja komunikacja raz jeszcze komunikacja. Czym większa firma zazwyczaj wyzwanie jest większe. Oni zrewanżują się tym i poinformują o tym inne top talenty. Może to być na social mediach czy podczas spotkań towarzyskich. Polecenia to najlepsze źródło pozyskiwania informacji. Traktuj swoich Pracowników jako ambasadorów.

Measuring KPI’s

Wyznacz KPI, one pozwolą Ci mierzyć efektywność i jakość prowadzonych działań. Może to być średnia retencja pracowników, poziom zaangażowania pracowników lub jakość nowo zatrudnionych Pracowników. Zewnętrzne wskaźniki takie jak rankingi czy percepcja brandu to również dobry pomysł na mierzenie efektywności działań.

Social media jako kluczowe narzędzie employer brandingu

Facebook, Instagram czy Linkedin to najważniejsze kanały komunikacji dla employer brandingu. Możliwości targetowania przekazu są bardzo szczegółowe. Dzięki temu z dotrzesz informacjami do Twoich Pracowników a także ściśle określonej grupy docelowej. Firmy, które dobrze wykorzystają te kanały komunikacji wygrają. Im częściej publikujesz wartościowe treści w social mediach, tym masz większe szanse na przyciągnięcie talentów do Twojej organizacji.

Jesteś na początku swojej drogi z employer brandingiem porozmawiaj ze specjalistami, opracuj wizję oraz zaprojektuj strategię działania. To jest duży projekt, którego sponsorem powinien być jeden z członków zarządu.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.