E-commerce zajmuje już 1/3 magazynów

Rekordowy poziom prawie 5 mln mkw. osiągnął popyt całkowity na nowoczesne powierzchnie magazynowe w 2020 roku w Polsce. Największy udział w jego strukturze miały branża logistyczna/KEP (34 proc.) oraz handlowa (17 proc.). Firmy z branży e-commerce wynajęły prawie 10 proc. całkowitego popytu – wynika z podsumowania opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield.

W roku 2020 największy udział w strukturze popytu, podobnie jak w 2019 r., odnotowały dwie branże – logistyczna/KEP (34 proc.) oraz handlowa (17 proc.). Napędzał je rosnący popyt konsumentów na produkty szybko zbywalne z kategorii FMCG, elektronikę i AGD, a także meble oraz artykuły wyposażenia wnętrz.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Bardzo aktywne pozostają firmy specjalizujące się w branży e-commerce, które w 2020 r. wynajęły prawie 10 proc. całkowitego popytu. Warto podkreślić, że wynik ten nie odzwierciedla całości popytu kreowanego przez handel internetowy. Firmy z różnych branż (szczególnie handlowe i sieci sklepów) rozwijają intensywnie strategię sprzedaży wielokanałowej, wpływając tym samym na wzrost zapotrzebowania na usługi logistyczne oraz powierzchnię magazynową różnego rodzaju, w tym centra logistyczne dla obsługi dystrybucji krajowej i transgranicznej oraz projekty dedykowane logistyce „ostatniej mili”.

Szacunkowy udział e-commerce, w różnych formach, przekracza już 1/3 popytu. Jego istotnym źródłem pozostaje także lekka produkcja (12 proc.) i branża motoryzacyjna (6 proc.). Firmy reprezentujące w/w branże najmocniej odczuły negatywne skutki pandemii, ograniczając procesy produkcyjne w pierwszej fazie kryzysu. Jednakże stopniowo wracają do normalnej działalności.

Globalny trend elektromobilności oraz inwestycje powiązane ze spodziewaną reorganizacją globalnego łańcucha dostaw, mogą pomóc odbudować i rozwijać potencjał tych branż w perspektywie kolejnych lat.

Zobacz również:  Jak zbudować wizerunek marki w Internecie?

Źródło: www.propertynews.pl

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej