Digital Sales Manager – Kto to. Zakres obowiązków

Digital Sales Manager to osoba odpowiedzialna za cyfrowe zarządzanie sprzedażą. Obecnie jest to kluczowy element każdego biznesu. Sprawdź z nami, na czym polega praca specjalisty sprzedaży cyfrowej i co wchodzi w zakres jego obowiązków.

Digital Sales Manager – kto to?

Digital Sales Manager kieruje całym zespołem sprzedaży cyfrowej. Dzięki niemu możliwe jest zwiększenie sprzedaży cyfrowej. Jego główne zadanie to opracowanie cyfrowej strategii marketingowej. Dzięki niej identyfikujemy potencjalnych klientów, którzy najchętniej dokonają zakupu. Utworzenie konkretnej osobowości konsumenta opiera się na wielu danych. Wśród nich brane są pod uwagę cechy demograficzne oraz psychograficzne.

Zarządzanie cyfrowym działem sprzedaży

Ta osoba jest odpowiedzialna za zarządzanie podległym zespołem kierowników sprzedaży. Ich zadanie nie jest proste, muszą stale motywować pracowników do osiągania celów i uzyskiwania wciąż coraz lepszych wyników. Są ważnym filarem firmy, napędzają sprzedaż, a co za tym idzie, zwiększają produkcję i pełnią kluczową rolę w rozwoju firmy.

Pracownik ten motywuje grupę korzystając z różnych sposobów. Najpopularniejszy jest system prowizji od sprzedaży.  Jeżeli chodzi o wynagrodzenie samego Digital Sales Managera, ma on ustalone podstawowe wynagrodzenie, do którego jest dodawana prowizja.

Raportowanie

Menadżer cyfrowej sprzedaży musi dostarczać szczegółowe raporty dotyczące zarządzania miesięczną sprzedażą. Każdy taki raport jest przekazywany kierownictwu. Osoba ta jest odpowiedzialna za zgłaszanie wszelkich sukcesów i porażek w swoim dziale.

Stres

Bycie menadżerem sprzedaży cyfrowej bywa stresujące. Dlatego tutaj potrzebna jest osoba odporna na stres, potrafiąca zarządzać i jasno myśleć nie tylko w czasie sukcesów, ale także podczas kryzysowych sytuacji. Ta osoba jest współodpowiedzialna za rozwiązywanie złożonych problemów biznesowych, działania powinny być oparte na analizie sytuacji oraz znajomości celów organizacyjnych. Tutaj niezwykle ważne jest zaangażowane w ustalenie strategicznego kierunku celów krótkoterminowych. Ten menadżer ma swobodę w podejmowaniu decyzji i określaniu celów, jednak pamięta o tym, że wszystkie jego działania mają wpływ na cały obszar jej odpowiedzialności.

Zobacz również:  Kim jest Product Designer?
Szukanie idealnego kandydata

Digital Sales Manager powinien mieć doświadczenie na takim samym stanowisku. Ważne są lata doświadczenia oraz stopień wykształcenia. Osoba ta powinna wykazywać umiejętności przywódcze, zarządcze oraz interpersonalne. Ważne są również zdolności komunikacyjne, zarówno ustne, jak i pisemne. Warto postawić na osoby kreatywne. Przy wyborze kandydata zwracamy uwagę na umiejętności budowania, zarządzania i wspierania zespołu poparte dokumentacją.

Konkretne obowiązki na stanowisku Digital Sales Manager:
  • Przygotowywanie budżetów i zatwierdzanie wydatków
  • Rozwiązywanie skarg dotyczących sprzedaży i obsługi
  • Monitorowanie preferencji klientów
  • Analiza statystyk sprzedaży
  • Projektowanie sprzedaży oraz określanie rentowności produktów i usług
  • Tworzenie planów cenowych
  • Plany pozyskiwania nowych klientów
  • Planowanie i koordynacja planów sprzedażowych dla sprzedawców

Warto wspomnieć, że taka osoba powinna mieć wiedzę z zakresu prawa gospodarczego, zarządzania, ekonomii, rachunkowości, finansów, matematyki, marketingu i statystyki. Menadżerowie sprzedaży często wchodzą do zawodu z innych zawodów związanych ze sprzedażą. Często na to stanowisko awansują przedstawiciele handlowi oraz agenci zakupów.

Oczywiście obowiązki managerów będą różnić się w zależności od wielkości organizacji. Jeśli potrzebujesz pracownika właśnie na to stanowisko, skontaktuj się z nami. Przedstaw nam zadania i obowiązki, które będą należały do tego pracownika, a my pomożemy Ci znaleźć wykwalifikowaną osobę.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej