Kontrakt B2B czy umowa o pracę: co sprawdzi się w rekrutacji pracowników E-commerce?

B2B czy etat - która umowa jest lepsza?

Rozmowa rekrutacyjna koncentruje się na różnych elementach. Jednym z nich sposób zatrudnienia. Czasem występują tutaj rozbieżności między wymaganiami pracodawcy a oczekiwaniami kandydata. Zobacz, który rodzaj umowy sprawdzi się najlepiej w rekrutacji pracowników e-commerce.

Na czym polega umowa B2B?

Jest zawierana między dwiema firmami. Jeśli chcesz na tej podstawie współpracować z danym kandydatem, powinien mieć założoną działalność gospodarczą. Muszą też zaistnieć pewne przesłanki. Przede wszystkim charakter wykonywanych obowiązków nie może świadczyć o nawiązaniu stałego stosunku pracy. W związku z tym pracownik nie musi wykonywać konkretnych zadań na rzecz pracodawcy i pod jego nadzorem. Nie można mu też narzucić miejsca i czasu pracy e-commerce.

To umowa partnerska, a co za tym idzie obie strony współpracują ze sobą na takich samych zasadach. Nie ma tutaj pracodawcy i pracownika. Po prostu jedna firma świadczy na rzecz drugiej określone usługi. B2B coraz częściej zastępuje tradycyjną umowę o pracę.

Zalety umów B2B

Istnieje kilka powodów, dla których B2B cieszą się dużą popularnością. Takie rozwiązanie jest opłacalne zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla pracownika e-commerce. Jeśli pracodawca chce zaproponować pracownikowi etat, musi pamiętać o całkowitym koszcie pracy.

Dla pracodawcy konkretna kwota będzie tym samym kosztem, niezależnie od tego, czy wynika z umowy o pracę, czy faktury w ramach B2B. Jednak dla specjalisty ds. e-commerce różnica jest dość spora. Prowadząc firmę, otrzyma większą kwotę “na rękę” niż wtedy, gdy pracowałby na etacie. Między innymi dlatego, że sporą część wydatków może wliczyć w koszty działalności. Natomiast przedsiębiorca może zaoferować lepsze wynagrodzenie netto, ponosząc te same koszty.

Umowa B2B przynosi mu również inne korzyści. Oznacza mniej biurokracji. Wystarczy jedna faktura, by rozliczyć się z usługodawcą. Ponadto zapewnia mu większą elastyczność. Nie musi zatrudniać specjalisty w wymiarze 40 godzin tygodniowo. Może rozliczyć się tylko za faktycznie przepracowane godziny. Dlatego warto o niej porozmawiać podczas rekrutacji marketing.

Przeczytaj:  Kto powinien wspierać i budować zaangażowanie zespołu?

Zalety umowy o pracę

Podpisując z pracownikiem umowę o pracę, pracodawca ponosi wysokie koszty. Musi bowiem odprowadzać za niego składki. Jednak takie rozwiązanie ma też swoje zalety. Niektórzy specjaliści ds. e-commerce nie chcą zakładać własnej działalności. Cenią sobie stabilne zatrudnienie. Jeśli chcesz ich mieć w swojej firmie, możesz im zaproponować podczas rekrutacji e-commerce takie rozwiązanie. Osoby, które cenią sobie stałe dochody, najprawdopodobniej zainteresują umową o pracę.