Allegro, Amazon, Instagram czy własny sklep internetowy – gdzie skutecznie sprzedawać swoje produkty bądź usługi?

Prowadzisz firmę bądź planujesz jej otwarcie i zastanawiasz się gdzie skutecznie sprzedawać swoje produkty? W tym artykule dowiesz się o różnych opcjach prowadzenia sprzedaży w internecie, co pomoże Ci w wyborze odpowiedniej platformy. 

Prowadzenie własnej firmy polega głównie na dotarciu do klientów, aby móc sprzedać im swojej produkty bądź usługi. Ważna jest również jakość świadczonych usług czy sprzedawanych produktów, co pozwala nam się wybić na tle konkurencji. Żeby sprzedaż była skuteczna, musimy wybrać odpowiednią platformę, a mamy ich kilka do dyspozycji. Allegro, Amazon, własny sklep internetowy, Instagram czy inne portale społecznościowe to skuteczne opcje sprzedaży, z których wiele firm korzysta. 

Gdzie skutecznie sprzedawać swoje produkty bądź usługi?

Opublikuj swój artykuł!

Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.

Skontaktuj się z nami

Pierwszą rzeczą, nad którą musimy się zastanowić jest to czy decydujemy się na sprzedaż krajową, czy zagraniczną. Instagram, Facebook czy Amazon pozwalają nam dotrzeć z produktami do odbiorców z różnych krajów. Z kolei Allegro czy OLX są najpopularniejsze w naszym kraju. Własny sklep możemy przygotować w polskiej i angielskiej wersji językowej, co ułatwi zagranicznym klientom skorzystanie z naszej oferty. Niemniej jednak musimy pamiętać, że sprzedaż zagraniczna wiąże się z koniecznością odprowadzania podatków w kraju nabywcy. 

Własny sklep internetowy czy strona będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli planujemy sprzedawać własne produkty bądź usługi. To dobra opcja zarówno do dropshippingu, jak i dla freelancerów. Jednak założenie sklepu internetowego i utrzymanie go może trochę kosztować. Rozwiązanie to wymagać będzie również podjęcia działań marketingowych, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Przewagą Allegro i innych serwisów jest to, że wiele osób już z nich korzysta. Dzięki temu mamy dużą szansę na to, że ktoś trafi na naszą ofertę. Aby zwiększyć widoczność naszego sklepu w Google będziemy musieli zlecić pozycjonowanie, a to dodatkowe koszty. Możemy to zrobić samodzielnie, jednak wymaga to sporej wiedzy i czasu, a z tym może być problem.

Allegro to platforma skierowana do firm działających w naszym kraju, gdyż wysyłka produktów za granicę nie jest zbyt opłacalna. Oczywiście w przypadku droższych rzeczy, takich jak np. elektronika czy markowe ubrania, sprzedaż może być opłacalna, jednak mało kto zamawia na Allegro z za granicy. Dużym plusem tego serwisu sprzedażowego jest fakt, że oferuje swoim klientom darmowe dostawy z pakietem Allegro Smart. Wiąże się to z dodatkowym kosztem dla nas, jako sprzedawców, jednak skłania kupujących do zakupów. Dodatkowo w ostatnim czasie została wprowadzona nowa funkcja o nazwie Allegro Pay, która umożliwia użytkownikom zakupy na raty. Dzięki tym działaniom coraz więcej klientów decyduje się na zakupy właśnie na Allegro, gdyż zarówno małe, jak i duże zakupy są tam opłacalne. W serwisie tym możemy sprzedawać tak naprawdę wszystko, dlatego też każdy z nas może zacząć sprzedawać właśnie tam. Allegro pobiera prowizję od sprzedaży, w tym również od rzeczy, które wystawiamy na aukcje. W porównaniu do innych rozwiązań sprzedaż jest dość kosztowna, gdyż koszt tego rozwiązania to około 15-20% przychodów. Sprzedaż na Allegro możemy w prosty sposób zintegrować z naszym sklepem internetowym, dzięki czemu klienci będą mogli wybrać gdzie lepiej jest im zamawiać.

Przeczytaj:  E-commerce zajmuje już 1/3 magazynów

Amazon to platforma sprzedażowa, na której możemy znaleźć praktycznie wszystko, jednak znaczącą przewagę mają tanie produkty z chin czy krajów azjatyckich. Serwis ten umożliwia nam sprzedaż produktów nie tylko w naszym kraju, ale również w wielu innych krajach. Amazon cieszy się dużą popularnością w krajach Europy Zachodniej, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, co pozwala nam dotrzeć do wielu nowych klientów. Duża konkurencja sprawia, że ciężko jest się wybić, jednak oferowanie ręcznie robionych produktów może wzbudzić zainteresowanie. Tanie rzeczy, które można tam kupić często są słabej jakości, dlatego też wiele osób szuka alternatywy. Oferując drobne upominki czy ręcznie wykonane dekoracje możemy sporo zarobić. Aby wybić się na tle konkurencji, musimy posiadać minimum 100 ofert sprzedażowych, co pozwoli nam czerpać regularne dochody. Warto pamiętać, że kraje Zachodniej Europy, takie jak Niemcy czy Hiszpania, podobnie jak Stany Zjednoczone czy Kanada są bogatsze od Polski. Zatem sprzedając produkty zagranicznym klientom możemy nieco więcej zarobić, gdyż ludzie będą skłonni więcej zapłacić.

Instagram czy Facebook to dobre miejsce do prowadzenia sprzedaży, gdyż możemy tam łatwo dotrzeć do klientów, dzięki wsparciu znajomych, którzy mogą polecać naszą firmę. Sklep na Facebooku czy na Instagramie to dobra opcja zarówno jeśli sprzedajemy produkty, jak i świadczymy usługi. Facebook daje nam możliwość reklamy na grupach tematycznych, dzięki czemu możemy dotrzeć do osób, które będą zainteresowane ofertą naszej firmy. Z kolei na Instagramie dużo łatwiej jest się wybić, dodając regularnie posty i stosując odpowiednie hashtagi. Social media są szczególnie dobrą opcją sprzedaży, jeśli oferujemy produkty bądź usługi skierowane do dzieci, młodzieży i dorosłych. Facebook wykorzystywany jest również przez starszych, co daje nam większą pulę potencjalnych klientów. Social media rządzą się swoimi prawami, podobnie jak sprzedaż tam. Najważniejsze są dobrej jakości zdjęcia bądź filmy przedstawiające nasz produkt. Do tego przydaje się ciekawy opis, który zachęci potencjalnych kupujących do zakupów (może się więc przydać tutaj szkolenie na temat copywritingu, a wstępem do tego jest poradnik “Copywriter jak zacząć?”). 

OLX to serwis sprzedażowy, który przydaje się jako forma reklamy sklepu stacjonarnego, jak i daje nam możliwość sprzedaży wysyłkowej. Portal z ogłoszeniami może posłużyć nam zarówno do sprzedania własnych produktów, jak i usług, gdyż mamy tam dostępnych wiele kategorii. To jeden z popularniejszych serwisów tego typu, gdyż znany jest w całym kraju. Są również inne, lokalne serwisy, jednak OLX ma zasięg ogólnopolski, dlatego najlepiej działać właśnie tam. Serwis oferuje wiele korzystnych opcji promowania ogłoszeń, co pozwala przyciągnąć więcej klientów. W ostatnim czasie dodany został również zintegrowany system płatności, wraz z przesyłkami w korzystnej cenie. Serwis stara się zabezpieczyć sprzedających i kupujących przed oszustwami, dzięki czemu wiele osób robi tam regularne zakupy. OLX sprawdza się również jako forma reklamy kiedy prowadzimy firmę stacjonarną. 


Artykuł powstał przy współpracy z firmą Jak Się Rozwijać.

Promuj swoją firmę u nas!

Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.

Skontaktuj się z nami