Handel transgraniczny w sektorze B2B

Naturalnym punktem w rozwoju każdej firmy jest moment kiedy to rozważa się wejście na rynek zagraniczny. Tego typu ambicje są domeną głównie średnich i dużych przedsiębiorstw, które posiadają zaplecze logistyczne, aby móc podołać temu wyzwaniu. Wejście na obcy rynek rozpatruj głównie w kategoriach szansy, nawet jeżeli wiąże się ono z jakimś ryzykiem. Możesz jemu zapobiec przygotowując się solidnie to ekspansji swojego biznesu na zagraniczne rynki, a jeżeli zrobisz to naprawdę dobrze, to otworzysz przed sobą wiele nowych możliwości i zyskasz kolejne grupy klientów. Brzmi dobrze, prawda?

 

Dlaczego warto i na co zwrócić uwagę

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Na pierwszym miejscu należy wymienić okazję do globalnego rozwoju marki oraz zdobycie nowych rynków. Za tym krokiem idą kolejne jak np. wyprzedzenie konkurencji i prezentacja produktów i usług w miejscu, dla którym mogą się one okazać niezwykle przydatne lub wypełnią pewną niszę. Grunt to się do ekspansji międzynarodowej dobrze przygotować. Uprzednia weryfikacja możliwości na obcym rynku pod względem zapotrzebowania konsumenckiego, nasycenia podobnymi usługami, sprawdzenie obecności ewentualnych konkurentów, oraz rozeznanie się w możliwościach logistycznych i kadrowych bardzo pomoże Ci w planowaniu i zarządzaniu handlem transgranicznym Twojego przedsiębiorstwa. 

Zapewnij sobie partnerstwa handlowe i współprace B2B, gdyż to one w dużej mierze odpowiedzą za umocnienie Twojej pozycji na nowym rynku. Dla klientów i partnerów biznesowych będzie to poświadczenie Twoich usług i jakości, skoro lokalne firmy decydują się na współpracę z Tobą. Dlatego też zabezpiecz się w funkcjonalny CMS, który pomoże Ci zarządzać kontaktami.  

Pamiętaj, że to, że konkretny produkt sprzedaje się świetnie na rodzimym rynku nie musi oznaczać bestsellera na innym. Ale skoro już o odbiorcach mówimy, to sprawdzanie ich pochodzenia na podstawie dostępnych danych może być wskazówką na to, gdzie warto otworzyć swojego nowe biuro. Ważnym jest też dostosowanie rodzaju płatności do Twojego sklepu tak, aby każdy mógł skorzystać ze swojej ulubionej, wygodniej i szybkiej formy realizacji transakcji. 

Zobacz również:  Rola pierwszego marketera w rozwijającej się firmie B2B

Wejście firmy na obce rynki jest ogromną szansą na przyspieszenie wzrostu Twojego biznesu i okazją do pozyskania ogromnej liczby nowych klientów. Co więcej, posiadanie szerokiej siatki lokalnych biur w różnych częściach świata zapewnia ciągłość biznesu w przypadku, gdy jeden z rynków dosięgnie kryzys, bądź pojawi się inna sytuacja wymuszająca jego czasowe zawieszenie.

 

Talenty są wszędzie

Spójrzmy na to również od strony zatrudnienia. Dzięki ekspansji otrzymujesz szybszy dostęp do utalentowanych pracowników w innej części świata, którzy będą działać na rzecz Twojej firmy. W sytuacji gdy na jednym z rynków występuje deficyt specjalistów możesz z powodzeniem poszukać ich w innym miejscu gdzie akurat stacjonujesz. Zapewniasz sobie ciągłość zatrudnienia, a dodatkowo zdalna forma pracy ułatwia całą resztę. To także atrakcyjne z punktu widzenia pracownika, bo otwierają się przed nim nowe możliwości jak chociażby okazja do pracy dla międzynarodowego biznesu, uczestnictwo w nietuzinkowych projektach na szeroką skalę jak również spróbowania pracy w innym miejscu poprzez np. relokację.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej