20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko Traffic Manager

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Traffic Manager. 

PODSTAWOWE

1. Jak wyobrażasz sobie dzień jako Traffic Manager?

Zmienia się to nieco w zależności od firmy, ale sedno naszej działalności zawsze będzie polegało na zapewnieniu odpowiedniego ruchu na stronie internetowej. Najważniejszą rzeczą jest pokazanie osobom przeprowadzającym rozmowę kwalifikacyjną, że oczekujemy, że będziemy zajęci. 😉 

2. Co zrobiłeś/aś w zakresie rozwoju, jeśli chodzi o stanowisko Traffic Manager w ciągu ostatniego roku?

To branża, która ciągle się zmienia, dlatego warto pokazać, że jesteśmy na bieżąco z wszystkim co dzieje się w tym temacie. 

To okazja do zaprezentowania szerokiej gamy rzeczy, które zrobiliśmy zarówno osobiście, jak i zawodowo, a które zainteresują potencjalnych pracodawców. Dobrze jest pomyśleć o tym z wyprzedzeniem, żeby mieć pewność, że wszystko co chcemy powiedzieć zostanie zawarte w naszej odpowiedzi. 

Jedną z kluczowych rzeczy, której szukają pracodawcy jest kandydat, który jest zmotywowany i zorientowany na cel. Bardzo ważne jest zatem pokazanie, że ciągle chcemy się rozwijać i nie spoczywamy na laurach. 

3. Z jakimi ludźmi lubisz pracować?

Z pozoru proste pytanie daje osobie rekrutującej obraz z jakimi ludźmi w zespole chcemy pracować: czy będziemy dogadywać się z obecnymi pracownikami, a także jaki zespół sami byśmy stworzyli. 

4. Proszę powiedzieć jak organizujesz i priorytetyzujesz swoją pracę?

Będąc managerem to bardzo ważne, aby nasza praca była zaplanowana, a priorytety wyznaczone. Dzięki temu pokazujemy, że w naszym zespole nie będzie panował chaos – a tego raczej chcemy uniknąć. 

5. W jaki sposób najlepiej monitorować innych?

Jako Traffic Managerowie najprawdopodobniej będziemy mieć pod sobą jakiś zespół. Musimy więc wykazać, że oprócz umiejętności monitorowania samego siebie potrafimy być liderem i kontrolować pracę i skuteczność innych. 

6. Jak opisałbyś/abyś swój styl pracy?

To jak pracujemy jest bardzo ważne tym bardziej jeśli mamy zająć się już istniejącym zespołem – dobrze jest, aby nasz styl pracy odpowiadał temu co zostało już wypracowane w firmie.  

7. Jak monitorujesz liczbę wejść na stronę? Z jakich narzędzi korzystasz?

To pytanie techniczne, które bada naszą wiedzę. Dobrze, jeśli niektóre z narzędzi używanych przez nas są także wykorzystywane przez firmę, do której aplikujemy.

8. W jaki sposób najlepiej śledzić przepływ użytkowników strony?

Kolejne z pytań sprawdzających poziom naszej wiedzy i doświadczenia. 

9. Za pomocą jakich narzędzi pilnujesz mierników trafficu?

Jako Traffic Managerowie musimy wiedzieć jaki średni czas użytkownicy spędzają na stronie, jaki mamy bounce rate etc. Z tego powodu narzędzia, których używamy są bardzo ważne. Dobrze jest jeśli pokrywają się z tymi, z których korzysta firma, jednak nie oznacza to, że nie możemy wspomnieć o innych, które znamy, ponieważ dzięki temu możemy wnieść dodatkową wartość do firmy w postaci naszej wiedzy. 

10. W jaki sposób segmentujesz użytkowników?

Analiza użytkowników z uwagi na wskaźniki demograficzne, behawioralne, lokalizacyjne i inne to jedno z wielu zadań Traffic Managera, dlatego musimy być przygotowani na takie pytanie. 

11. W jaki sposób śledzisz trendy technologiczne i społeczne?

W tej pracy niezbędne jest bieżące śledzenie trendów technologicznych i społecznych, które wpływają na zachowanie użytkowników w Internecie. Dostosowywanie się do tych trendów często decyduje o skuteczności traffic managera. 

12. W jaki sposób można zachęcić użytkowników do wykonywania na stronie określonych czynności? 

To część pracy Traffic Managera, dlatego nasz sposób działania i pomysły są bardzo istotne. 

13. W jaki sposób można kontrolować treści pod względem występowania fraz kluczowych na stronie?

Kontrolowanie treści pod względem występowania fraz kluczowych na stronie to jedno z zadań Traffic Managera. 

SPECJALISTYCZNE

14. Skąd wynika różnica ruchu między danymi Google Ads a Google Analytics?

15. Co to jest ROAS? Jak go obliczyć w Google Ads?

16. Których ustawień nie można zmienić po utworzeniu konta AdWords?

17. Czym jest optymalizator konwersji? Wyjaśnij mi sposób jego działania

18. Jak mierzysz sukces w SEO?

19. Podaj 3 przykłady black hat seo

20. Czym jest Google Sandbox?

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.