20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko SEM Specialist/SEM Manager

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych – podzielonych na podstawowe i specjalistyczne – które mogą pojawić się w trakcie interview na stanowisko SEM Specialist:

Podstawowe: 

To zestaw pytań, które najczęściej pojawiają się na rozmowach rekrutacyjnych i mają za zadanie zbadać podstawową wiedzę dotyczącą doświadczenia Kandydata.

1. Proszę opowiedzieć mi o swoim doświadczeniu w zarządzaniu kampaniami PPC w Google, Yahoo i Bing

To czas na zaprezentowanie doświadczenia. Warto przed rozmową na spokojnie przeanalizować co robiliśmy, aby jak najlepiej zaprezentować to rekruterowi. 

2. Z jakich narzędzi do analityki internetowej korzystasz? 

Podstawowe pytanie sprawdzające nasze umiejętności i sposób pracy. 

3. Proszę powiedzieć, kim są nasi konkurenci? Jaką strategię PPC stosują? 

Jedno z bardziej podstawowych pytań, jednak warto znać na nie odpowiedź. Przed każdą rozmową kwalifikacyjną powinniśmy dowiedzieć się więcej o firmie i to pytanie sprawdza, czy odrobiliśmy swoją pracę domową. 

4. W jaki sposób decydujesz, na które słowa kluczowe chcesz kierować reklamy?

Odpowiedź na to pytanie pokazuje nasze umiejętności analityczne oraz badawcze, a także znajomość obecnych trendów.

5. Jakie są Twoje ulubione narzędzia SEM?

To pytanie nie tylko sprawdza naszą wiedzę oraz doświadczenie, ale także bada czy odnajdziemy się w firmie i używanymi przez nią narzędziami. 

6. Co najbardziej lubisz w marketingu SEM?

Nasza odpowiedź pokaże między innymi na co zwracamy uwagę najbardziej oraz w jaki sposób traktujemy naszą pracę – czy to coś co lubimy robić, czy może wykalkulowane działanie. 

7. Na jakie dane kampanii AdWords warto zwrócić uwagę?

Jednym z najistotniejszych wskaźników kampanii Google Ads, których celem jest budowa ruchu w witrynie, jest współczynnik CTR, czyli stosunek liczby kliknięć w reklamę w stosunku do liczby wyświetleń. To kolejne z pytań mające na celu sprawdzić naszą wiedzę i dobrze jest być na nie przygotowanym. 

8. Co to remarketing? 

Remarketing pozwala na ponowne dotarcie do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę lub aplikację mobilną, jednak nie zrealizowali na niej celu biznesowego. Jest to jedno z pytań technicznych, na które musimy być przygotowani.

9. Proszę opowiedzieć o kampanii AdWords, która się nie powiodła. Co się stało i jak udało Ci się to rozwiązać? 

Tak samo jak o swoich sukcesach – powinniśmy umieć mówić o porażkach. Najważniejsze to wyciągnąć wnioski z naszych błędów i pokazać, że dzięki tej sytuacji będziemy już na nie przygotowani. 

10. Proszę opowiedzieć mi o kampanii, z której jesteś najbardziej dumny/a. 

To nasz moment na pochwalenie się tym, co już osiągnęliśmy. Nasza odpowiedź powinna być dobrze przemyślana – dzięki niej rekruter dowie się, co jest dla nas jak na razie największym sukcesem, co w ogóle uważamy za sukces i jaka jest jego wielkość. 

11. Jakie są Twoje ulubione blogi/fora związane z tematyką SEM? 

Takie pytanie również może pojawić się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. Odpowiadając na nie pokazujemy skąd czerpiemy wiedzę, dowiadujemy się o różnego rodzaju nowinkach, trendach, a także czy w ogóle jesteśmy zainteresowani swoim rozwojem.

12. Z jakimi ludźmi lubisz pracować?

Z pozoru proste pytanie daje osobie rekrutującej obraz z jakimi ludźmi w zespole chcemy pracować: czy będziemy dogadywać się z obecnymi pracownikami, a także jaki zespół sami byśmy stworzyli. 

Specjalistyczne

Pytania proste: 

13. Co to jest rotacja reklam? 

14.  Jakie są opcje targetowania w Display Ads?

15. Jakie są rodzaje rozszerzeń reklamy?

16. Co to jest CTR i jak go obliczyć?

17. Jaki jest limit znaków w reklamie AdWords?

18. Skąd wynika różnica ruchu między danymi Google Ads a Google Analytics?

19. Czy możemy wybrać witryny na jakich chcemy, by nasza reklama się pojawiła?

Pytania trudne: 

20. Co to jest ROAS? Jak go obliczyć w Google Ads? 

21. Czym jest optymalizator konwersji? Wyjaśnij mi sposób jego działania

22. Czy w reklamie Google Ads można umieścić link do pliku PDF? 

 

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.