20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – PROJECT MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko PROJECT MANAGER

PODSTAWOWE

1. Jakimi projektami dotychczas zarządzałeś/aś? 

Ważne jest, aby uzyskać jak najwięcej informacji o kandydacie. Wiedza o jego doświadczeniu może okazać się przydatna w pracy. 

2. Jak sobie poradziłeś/aś z trudnym projektem?

To pytanie przenosi rozmowę z teoretycznej na praktyczną. Możesz zobaczyć, jak dana osoba zareagowała na rzeczywiste problemy, co pomaga określić, jak zarządzałaby projektami w Twojej organizacji. To pytanie również pokazuje jak dana osoba kieruje zespołami i radzi sobie z konfliktami. Pytając o trudny projekt, możesz zobaczyć, jak zachowują się, gdy są zmuszeni pracować do granic swoich możliwości.

Planujesz zatrudnić Product Managera? W bazach Digitalx mamy 4.000 Specjalistów od Digital & E-commerce! Wśród nich 1.000 Specjalistów gotowych do stawienia czoła wyzwaniom w Twojej firmie – praktycznie od zaraz!
Skontaktuj się z nami>>

3. Jakie technologie i narzędzia wykorzystałeś/aś przy danym projekcie?

Rozmowa o zarządzaniu projektem nieuchronnie prowadzi do bardziej szczegółowych pytań, które przedstawią poziom zaawansowania projektu oraz wiedzy Kandydata. 

5. Kiedy wiesz, że projekt nie idzie po twojej myśli?

Każdy projekt napotyka przeszkodę, ale nie wszyscy potrafią szybko jej przeciwdziałać. Możliwość monitorowania i śledzenia postępów projektu oraz natychmiastowego informowania, kiedy nie spełnia kryteriów ustalonych w fazie planowania, jest prawdopodobnie najważniejszym obowiązkiem PROJECT MANAGERA. 

6. Jak reagujesz, gdy nie udało ci się zrealizować projektu na czas?

Nie wszystko co jest w planach udaje nam się zrealizować w odpowiednim terminie. Grunt, by wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski i może nieco zmienić dotychczasową strategię. 

7. Jaki jest twój idealny projekt, za który chciałbyś/abyś być odpowiedzialny/a?

Dowiesz się, nad jakimi projektami najchętniej pracowałby twój kandydat. Dzięki temu zrozumiesz, jaki rodzaj pracy go ekscytuje i w jakim może się wyróżniać. Może to pomóc w dopasowaniu PROJECT MANAGERA do odpowiedniego projektu.

8. Czy masz doświadczenie w zarządzaniu budżetem?

PROJECT MANAGER musi być doskonałym planistą i prowadzić zespół do sukcesu. Nieraz wymaga to wkładu olbrzymich pieniędzy. Pytanie czy kwota jakiej potrzebuje nasz kandydat jest współmierna z rezultatami, jakie chce osiągnąć.  

9. Czy zarządzałeś/aś zespołami zdalnymi?

Nie wszystkie projekty realizowane są pod jednym dachem. Mając do wyboru bardziej dynamiczne narzędzia do zarządzania projektami i globalną siłę roboczą, wielu może nigdy nie spotkać się z członkami swojego zespołu, przynajmniej w prawdziwym świecie. Ze względu na pandemię coraz więcej firm decyduje się na pracę zdalną. Dobry pracownik musi być na to przygotowany. 

10. Jak zarządzasz członkami zespołu, którzy nie wykorzystują w pełni swojego potencjału?

Czasami, bez względu na to, jak wiele należytej staranności włożysz w zebranie wykwalifikowanego i doświadczonego zespołu do projektu, ktoś osiąga gorsze wyniki lub tworzy konflikty. Podczas gdy projekt jest w toku, nie masz czasu na zatrzymywanie się i ulepszanie swojego zespołu. To PROJECT MANAGER musi poradzić sobie z problemem i go rozwiązać. Powinien umieć zmobilizować swoich pracowników, a jeśli trzeba to także ich skarcić. 

11. Czy byłbyś/abyś w stanie zacząć od nowa projekt, który był już na zaawansowanym etapie?

Nie ma to jak się napracować, a potem wszystko wyrzucić do śmietnika. Chyba każdy, choćby i w czasach szkolnych, poczuł frustrację z tego powodu. Nasz PROJECT MANAGER musi mieć żelazne nerwy i być gotowy na mozolną pracę.

Myślisz nad pracą w branży digital marketingu i nie wiesz, jak zacząć?

Potwierdź swoje umiejętności z certyfikatem DIMAQ – dokumentem rozpoznawalnym wśród pracodawców w tej branży.
DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Definiuje niezbędny poziom kwalifikacji z obszaru marketingu cyfrowego, posiada rekomendację IAB Europe i jest dostępny w 9 europejskich krajach.

Certyfikat, zgodny z założeniami Europejskiej Ramy Kwalifikacji, dostępny jest na dwóch poziomach: Basic i Professional.
Nie wiesz który poziom jest dla Ciebie? Wypełnij test poziomujący!

12. Jaki jest największy błąd, który popełniłeś/aś w projekcie?

Wszyscy popełniają błędy. Twój charakter określa to, jak sobie z nimi radzisz. To pytanie pozwoli Ci najpierw ocenić uczciwość kandydata. Jeśli powiedzą, że nigdy nie popełnili błędu, możesz mieć pewność, że nie są prawdomówni. Kiedy jednak powiedzą ci o popełnionym błędzie, zwróć uwagę, czy biorą za niego odpowiedzialność (to ujawni ich poziom dojrzałości) i oczywiście, jak go rozwiązali.

13. Jak zakończył się Twój ostatni projekt?

Piłkarze często powtarzają – jesteś tak dobry, jak twój ostatni mecz. To samo dotyczy PROJECT MANAGERA. Jeśli wiemy, że swoje ostatnie zadanie zrealizował z nawiązką, to możemy odetchnąć z ulgą. Oznacza to, że nasz kandydat jest na fali wznoszącej i pewnym krokiem sięga po kolejne sukcesy. Jeśli powie, że jego ostatni projekt zakończył się porażką, to przynajmniej jest szczery, a to też cecha przydatna do pracy w zespole. Pamiętajmy też o osobach ambitnych, które zawsze mierzą wysoko i nawet świetnie zrealizowane zadania uznają za porażkę. Podążanie za perfekcją może być dodatkowym motorem napędowym lub zapowiedzią rychłej porażki. Musisz dobrze wyczuć swojego kandydata. 

14. Jak ustalasz priorytety zadań w projekcie?

Priorytetyzacja jest ważna. W ciągu jednego dnia będzie więcej pracy, niż można wykonać, więc każdy dobry pracownik będzie musiał określić, co jest kluczowe, a co można pozostawić do zrobienia w późniejszym czasie. 

SPECJALISTYCZNE

15. Jakie masz sposoby na dotrzymanie terminowego wykonania kamieni milowych i całego projektu?

16. Pracujesz nad projektem dla ważnego klienta, a on ciągle zmienia swoje wymagania. Jak sobie z tym radzisz?

17. Jakiej metodyki używasz do zarządzania projektami? Proszę opisać sytuację, w której konieczne było odejście od typowego procesu. Jak wyglądała praca zespołu? Jakie były największe trudności? Jak im zaradziłeś/aś? Jak zakończył się projekt? Czy z perspektywy czasu zrobiłbyś/abyś coś inaczej? 

18. Jak sobie radzisz z “scope creep”? 

19. Na czym polega analiza zasady Pareto?

20. Jakie są główne rodzaje ryzyka, które mogą wystąpić w projekcie?


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.