20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – PROGRAMMATIC SPECIALIST

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko PROGRAMMATIC SPECIALIST

 

1. Jakie reklamy najczęściej pojawiają się w internecie?

To pytanie sprawdza jak bardzo nasz kandydat jest na bieżąco w swoim fachu. 

2. Których reklam nie lubisz?

Dowiemy się czego w swojej pracy chciałby uniknąć nasz kandydat. Nikt nie jest chętny, by robić coś czego nie darzy największą sympatią.

3. Czym różnią się systemy SSP i DSP?

Nasz kandydat musi mieć podstawową wiedzę teoretyczną, by móc ją jak najlepiej przekuć w efekt końcowy w postaci dobrze zrealizowanego zadania. 

4. Jaka jest twoja polityka sprzedaży?

Poznamy filozofię i pomysł naszego potencjalnego pracownika na prowadzenie projektu. Będziemy wiedzieć, w czym się czuje mocny i co daje mu satysfakcję, a poprzez to chęć do pracy. 

5. Jak będziesz zarządzać narzędziami zbierającymi dane o użytkownikach?

PROGRAMMATIC SPECIALIST musi badać swoich klientów oraz rynek sprzedaży. Tylko skuteczne zarządzanie pozwoli mu dostosować swój projekt do potrzeb konsumenta.

6. Jesteś typem samotnika czy duszą towarzystwa?

To nam powie w jakich warunkach powinien pracować nasz kandydat, by czuł się jak najbardziej komfortowo, a co za tym idzie – osiągał jak najlepsze wyniki. 

7. Jak opisałby cię twój komputer?

To pytanie, która sprawdza nieszablonowe myślenie naszego kandydata. Jeśli spersonalizujemy komputer, który często jest głównym narzędziem pracy dużo, to wiele dowiemy się o kandydacie i tego jak podchodzi do swoich obowiązków.

8. Jesteś typem samouka?

Niektórzy potrzebują ciągłej kontroli i pomocy. Inni czują się bardziej komfortowo, jeśli mogą usiąść w samotności do pracy i samemu uczyć się na błędach. 

9. Jak wygląda proces tworzenia projektu?

Nasz kandydat musi mieć dokładnie ułożone w głowie co chce osiągnąć i jak zamierza to zrobić. 

10. Wyobraź sobie program, którego nie ma, ale chciałbyś na nim pracować. Jakby wyglądał?

To pytanie sprawdza jakie byłyby idealne warunki pracy naszego kandydata. Sprawdza też czy ma szerokie horyzonty i umie myśleć przyszłościowo.

11. W czym musisz się doszkolić?

Dobry pracownik musi ciągle chcieć się udoskonalać. Jeśli ktoś uważa, że wykonuje swoje zadania bezbłędnie, to znaczy, że nie robi już postępów. Tylko jeśli zdefiniujemy swoją słabość jesteśmy w stanie się poprawić.

12. Kiedy ostatnio czułeś, że zrobiłeś postęp w swoim fachu?

To pytanie nawiązuje do poprzedniego. Sprawdza czy nasz kandydat ciągle się rozwija, czy od jakiegoś czasu stanął w miejscu. A jeśli nie robi postępów, to co musimy zrobić, by ruszył do przodu?

13. Z jakich aplikacji najlepiej korzystać w reklamie?

W ciągle rozwijającym się świecie cyfryzacji trzeba wiedzieć, gdzie uderzyć ze swoim przekazem. Jeśli ktoś nie zna najnowszych internetowych nowinek, to będzie mniej zaradny, gdy będzie trzeba tam pracować. 

14. Co dla ciebie jest miarą sukcesu?

Kandydat wskazuje swoje priorytety, a my możemy sprawdzić czy pokrywają się z naszymi. 

15. Z jakimi firmami poza naszą chciałbyś współpracować?

Sprawdzamy szczerość kandydata, a przy okazji inne preferencje. Możemy się też zastanowić nad tym, co nowego możemy wprowadzić do naszej firmy, by nowi pracownicy czuli się w niej jak najlepiej. 

16. W jakich warunkach chcesz pracować?

Musimy wiedzieć czy nasz kandydat woli pracować w chaosie, a może potrzebuje totalnego porządku. Czy woli ciszę czy muzykę. To nam pozwoli dopasować naszą firmę do jego potrzeb. 

17. Najbardziej kreatywna rzecz, jaką zrobiłeś?

Żeby zaistnieć na rynku trzeba być oryginalnym. Rzemieślnik jest dobry, ale nie wybije się poza pewien poziom. Jeśli szukamy najlepszego fachowca, to musimy znaleźć prawdziwego artystę. 

18. Co jest ważniejsze w twojej pracy? Wiedza humanistyczna czy ścisła?

Tutaj również odkrywamy preferencje naszego kandydata i to czym będzie się kierował w swojej pracy. Czy ważniejsza jest funkcjonalność czy może warto wprowadzić nutkę szaleństwa. 

19. Jak wizualizujesz swoje projekty?

Wyobraźnia odgrywa kluczową rolę w planowaniu. Każde zadanie zaczyna się w głowie. 

20. Jaka jest twoja wymarzona praca?

Możliwe, że dla naszego kandydata to praca w naszej firmie jest tą wymarzoną. Musimy wyczuć czy jest szczery czy tylko próbuje się nam przypodobać. Jeśli odpowie, że najchętniej chciałby pracować, np. jako aktor w teatrze, to nie oznacza, że nie będzie się starał spełnić oczekiwań naszej firmy. Poza tym z upodobań kandydata możemy wyciągnąć wnioski dotyczące jego stylu tworzenia projektów. 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.