20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – MARKETING AUTOMATION SPECIALIST

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Marketing Automation Specialist:

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

1. Skąd zainteresowanie marketing automation? 

Zazwyczaj pierwsze – otwierające rozmowę pytanie.

2.Co najbardziej lubisz w Marketing Automation?

Bardzo często dobry pracownik lubi swoją pracę, jest jego pasją. To jakie ma preferencje wskazuje też na jego mocne strony.

Planujesz zatrudnić Specjalistę Marketing Automation? W bazach Digitalx mamy 4.000 Specjalistów od Digital & E-commerce! Wśród nich 1.000 Specjalistów gotowych do stawienia czoła wyzwaniom w Twojej firmie – praktycznie od zaraz!
Skontaktuj się z nami>>

3. Jak będzie wyglądał Marketing Automation za 2 lata? Jakich zmian się spodziewasz i jak na nie zareagujesz?

Kandydat musi patrzeć szeroko na swój zawód. Musi zdawać sobie sprawę, że świat się zmienia i zawsze trzeba robić postępy. Musi też odpowiednio przewidywać tendencje, jakie są na marketingowym rynku. 

4. Czy możesz omówić, jak podchodzisz do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)?

W branży marketingowej trzeba znać najważniejsze hasła i umieć je zastosować w praktyce, tak by były widoczne w internecie. 

5. Wyjaśnij, jaki skuteczny lejek sprzedażowy zbudowałeś/zamierzasz zbudować?

Tworzenie lejka lub też jego wizualizacja pokazuje proces myślowy pracownika. Nie wszystko można załatwić za jednym zamachem, dlatego trzeba umieć podzielić strategię na etapy.

Zobacz również:  CV bez doświadczenia — jak do tego podejść?

6. Czy uważasz, że marketing przychodzący czy wychodzący jest bardziej skuteczny?

Kandydat musi się wykazać wiedzą teoretyczną i umieć ją zastosować w praktyce. Powinien wiedzieć, która forma marketingu przyniesie najbardziej pożądane wyniki 

7. Wyjaśnij, skąd wiesz, że kampania nie jest skuteczna?

Nie można ślepo wykonywać utartych schematów. Każde nasze działanie musi spotkać się z odpowiednim przyjęciem. Inteligentny pracownik nie tylko naprawia swoje błędy. Sam też je znajduje. 

8. Kiedy jest dobry moment na uruchomienie marketing automation w sklepie internetowym?

9. Na co zwracać uwagę by automatyzacja marketingu przyniosła jak największy zwrot z inwestycji?

10. Co warto zautomatyzować?

11. Jak wykorzystać buyer’s journey do tworzenia strategii marketing automation?

12. Gdybyś miał/a wybrać jedno, to które wolisz: marketing bezpośredni czy pośredni? Dlaczego?

13. Na jakich narzędziach pracujesz? Które z nich lubisz najbardziej?

14. Kiedy używałbyś/abyś kampanii drip email w przeciwieństwie do jednorazowych maili?

15. Opisz proszę swoje doświadczenia z testami A/B.

16. Jak często polecasz wysyłać maile marketingowe do listy?

17.W mailu marketingowym, który wysłałeś/aś do dużej listy klientów, pojawił się błąd. Co robisz?

18. Opowiedz mi proszę o najmniej udanej kampanii, którą prowadziłeś/aś (i czego się z niej nauczyłeś/aś).

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej