20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – MARKETING AUTOMATION SPECIALIST

 

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Marketing Automation Specialist:

1. Z jakich platform i oprogramowań korzystasz i dlaczego?

To pytanie sprawdza z jak zaawansowanych oprogramowań kandydat korzysta. Podkreśla kompetencje i umiejętności przyszłego pracownika. Przełożony może ocenić czy program z którego korzysta kandydat jest taki sam lub podobny do tego, którego używa się w firmie.

2.Co najbardziej lubisz w Marketing Automation?

Bardzo często dobry pracownik lubi swoją pracę, jest jego pasją. To jakie ma preferencje wskazuje też na jego mocne strony.

3.Co najmniej lubisz w Marketing Automation?

Zwykle negatywnie oceniamy to w czym nie czujemy się kompetentni. Kandydat, który nie lubi przy czymś pracować prawdopodobnie będzie mniej zaangażowany. Pracodawca może też wywnioskować nad jakimi elementami będzie trzeba popracować.

4.Jaka jest Twoja filozofia Marketing Automation?

To pytanie pokazuje w jakim kierunku chce podążać ewentualny pracownik, jaka jest jego wizja na prowadzenie marketingu. Z jednej strony można swoim pomysłem zachęcić pracodawcę, z drugiej można go odrzucić.   

5.Co robisz, gdy masz kłopot z jakimś projektem?

Nikt nie jest nieomylny, ważne by umieć sobie poradzić z problemem i nie bać się zapytać o pomoc. Może to brzmieć komicznie, ale dobry pracownik wykona poprawnie swoją pracę, nawet jak jej do końca nie rozumie. 

6.Do jakich grup docelowych chcesz kierować przekaz i dlaczego?

Kandydat nie tylko ujawnia swój pomysł na prowadzenie marketingu, ale również jest zmuszony do zastanowienia się, która grupa docelowa przyniesie firmie największe korzyści. 

7.Wymyśl chwytliwe hasło dla firmy zajmującej się sprzedażą części samochodowych

Trzeba się wykazać kreatywnością. Niełatwo ciekawie zareklamować produkt, który nie musi zachwycać estetyką, a ma tylko spełniać swoje funkcje. Trzeba przekonać, że dana część samochodowa jest lepsza, niż u konkurencji. 

8.Wymyśl chwytliwe hasło dla firmy zajmującej się sprzedażą samochodów

To pytanie nawiązuje do poprzedniego i pozwala wyciągnąć odpowiednie wnioski. Samochody mają większą elegancję, niż poszczególne części. Reklama aut musi mieć w sobie coś z literatury pięknej. Porównując to pytanie z poprzednim pracodawca będzie wiedział czy kandydat bardziej jest nakierowany na działanie artystyczne czy pragmatyczne. 

9.Jak będzie wyglądał Marketing Automation za 2 lata. Jakich zmian się spodziewasz i jak na nie zareagujesz

Kandydat musi patrzeć szeroko na swój zawód. Musi zdawać sobie sprawę, że świat się zmienia i zawsze trzeba robić postępy. Musi też odpowiednio przewidywać tendencje, jakie są na marketingowym rynku. 

10.Czy możesz omówić, jak podchodzisz do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)?

W branży marketingowej trzeba znać najważniejsze hasła i umieć je zastosować w praktyce, tak by były widoczne w internecie. 

11.Wyjaśnij, jaki skuteczny lejek sprzedażowy zbudowałeś/zamierzasz zbudować?

Tworzenie lejka lub też jego wizualizacja pokazuje proces myślowy pracownika. Nie wszystko można załatwić za jednym zamachem, dlatego trzeba umieć podzielić strategię na etapy.

12.Czy uważasz, że marketing przychodzący czy wychodzący jest bardziej skuteczny?

Kandydat musi się wykazać wiedzą teoretyczną i umieć ją zastosować w praktyce. Powinien wiedzieć, która forma marketingu przyniesie najbardziej pożądane wyniki 

13.Wyjaśnij, skąd wiesz, że kampania nie jest skuteczna.

Nie można ślepo wykonywać utartych schematów. Każde nasze działanie musi spotkać się z odpowiednim przyjęciem. Inteligentny pracownik nie tylko naprawia swoje błędy. Sam też je znajduje. 

14.Jak powinien wyglądać odpowiedni newsletter dla nastolatków, a jak dla osób po 60. roku życia 

Marketingowiec musi znać realia społeczne, wiedzieć czym zwykle interesują się ludzie młodsi, a czym starsi. Nasz rocznik w dowodzie nie tylko wskazuje na bagaż doświadczeń, ale również dużo mówi o poczuciu humoru, autorytetach i preferencjach. Znajomość psychologii grup społecznych to podstawa sukcesu w marketingu. 

15.Jak orientujesz się w bieżących sprawach politycznych i społecznych?

Do wielu osób bardziej trafia przekaz, który nawiązuje do aktualnej sytuacji w kraju lub zagranicą. Trzeba wiedzieć jakie poglądy, jaką ideologię ma grupa społeczna, w którą chcemy “uderzyć”. 

16.Czy wyobrażasz sobie projekt marketingowy, którego nie mógłbyś zrealizować ze względów etycznych?

Dużo to mówi nie tylko o pracowniku, ale i o człowieku. Pytanie czy chcemy bezwzględnego, nastawionego na zysk korposzczura czy człowieka, liczącego się ze zdaniem innych, a może kogoś pośrodku? Kwestie etyczne są bardzo ważne, ponieważ pokazują, co pracodawca może wymagać od pracownika, a co nie.  

17.Czy zbyt duża liczba newsletterów denerwuje odbiorców? Jeśli tak, to jak to zmienić?

Pytanie czy ważniejsza jest ilość czy jakość. Jak trafić do odbiorcy tak, by ten był zaciekawiony, a nie poirytowany. Nasz pracownik musi wczuć się w emocje swoich klientów. 

18Jakbyś miał tworzyć projekt marketingowy bez tekstu, to czego by dotyczył i jakby wyglądał?

Kolejne pytanie, które sprawdza kreatywność kandydata. Ciekawa kampania nie musi mieć tekstu. Obraz najmocniej oddziałuje na emocje. Tekst może zakłócać stan kontemplacji nad dziełem, jakim bez wątpienia powinien być dobry projekt marketingowy. Przypomnijmy sobie ile fantastycznych scen bez choćby jednego wypowiedzianego słowa widzieliśmy w filmach. 

19.Jakby wyglądał twój projekt marketingowy, w którym nie ma żadnych dodatkowych rzeczy poza tekstem?

W zależności od sytuacji bardziej skuteczny od obrazu może być sam tekst. Chwytliwy slogan jest zapamiętywany na lata i powtarzany.

20.Ile projektów jesteś w stanie zrealizować w ciągu tygodnia?

Pracownik musi wiedzieć na co go stać i ile mniej więcej czasu potrzebuje na realizację zadania. Jeśli kandydat poda niemal nierealną liczbę projektów, które będzie w stanie wykonać w ciągu tygodnia i nie poprze to żadnym argumentem, to trzeba się zastanowić czy taka osoba jest warta naszego zaufania. 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.