20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – MARKETING AUTOMATION SPECIALIST

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko Marketing Automation Specialist:

1. Skąd zainteresowanie marketing automation? 

Zazwyczaj pierwsze – otwierające rozmowę pytanie.

2.Co najbardziej lubisz w Marketing Automation?

Bardzo często dobry pracownik lubi swoją pracę, jest jego pasją. To jakie ma preferencje wskazuje też na jego mocne strony.

Planujesz zatrudnić Specjalistę Marketing Automation? W bazach Digitalx mamy 4.000 Specjalistów od Digital & E-commerce! Wśród nich 1.000 Specjalistów gotowych do stawienia czoła wyzwaniom w Twojej firmie – praktycznie od zaraz!
Skontaktuj się z nami>>

3. Jak będzie wyglądał Marketing Automation za 2 lata? Jakich zmian się spodziewasz i jak na nie zareagujesz?

Kandydat musi patrzeć szeroko na swój zawód. Musi zdawać sobie sprawę, że świat się zmienia i zawsze trzeba robić postępy. Musi też odpowiednio przewidywać tendencje, jakie są na marketingowym rynku. 

4. Czy możesz omówić, jak podchodzisz do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO)?

W branży marketingowej trzeba znać najważniejsze hasła i umieć je zastosować w praktyce, tak by były widoczne w internecie. 

5. Wyjaśnij, jaki skuteczny lejek sprzedażowy zbudowałeś/zamierzasz zbudować?

Tworzenie lejka lub też jego wizualizacja pokazuje proces myślowy pracownika. Nie wszystko można załatwić za jednym zamachem, dlatego trzeba umieć podzielić strategię na etapy.

6. Czy uważasz, że marketing przychodzący czy wychodzący jest bardziej skuteczny?

Kandydat musi się wykazać wiedzą teoretyczną i umieć ją zastosować w praktyce. Powinien wiedzieć, która forma marketingu przyniesie najbardziej pożądane wyniki 

7. Wyjaśnij, skąd wiesz, że kampania nie jest skuteczna?

Nie można ślepo wykonywać utartych schematów. Każde nasze działanie musi spotkać się z odpowiednim przyjęciem. Inteligentny pracownik nie tylko naprawia swoje błędy. Sam też je znajduje. 

8. Kiedy jest dobry moment na uruchomienie marketing automation w sklepie internetowym?

9. Na co zwracać uwagę by automatyzacja marketingu przyniosła jak największy zwrot z inwestycji?

10. Co warto zautomatyzować?

11. Jak wykorzystać buyer’s journey do tworzenia strategii marketing automation?

12. Gdybyś miał/a wybrać jedno, to które wolisz: marketing bezpośredni czy pośredni? Dlaczego?

13. Na jakich narzędziach pracujesz? Które z nich lubisz najbardziej?

14. Kiedy używałbyś/abyś kampanii drip email w przeciwieństwie do jednorazowych maili?

15. Opisz proszę swoje doświadczenia z testami A/B.

16. Jak często polecasz wysyłać maile marketingowe do listy?

17.W mailu marketingowym, który wysłałeś/aś do dużej listy klientów, pojawił się błąd. Co robisz?

18. Opowiedz mi proszę o najmniej udanej kampanii, którą prowadziłeś/aś (i czego się z niej nauczyłeś/aś).


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.