20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – E-COMMERCE MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko E-COMMERCE MANAGER

 

1. Jak zamierzasz prowadzić stronę internetową naszej firmy?

E-COMMERCE MANAGER pracuje głównie w sieci. Musi mieć wizję tego jak nasza firma będzie się prezentować online, by być jak najbardziej zauważalna. 

 

2.  Jak zadbasz o nasz traffic?

Jeśli chcemy, by nasze zasięgi w internecie były jak największe musimy znaleźć specjalistę, który sprawi, by nasi klienci nie tylko odwiedzali stronę, ale i by na niej pozostawali jak najdłużej. 

 

3. Które statystyki sprzedaży są twoim zdaniem najważniejsze?

Dobra analiza danych to podstawa w pracy E-COMMERCE MANAGERA. Ponadto musi dobrze selekcjonować informacje i wybierać te, które przyniosą firmie największe korzyści. 

 

4. Jakbyś zadbał o rozwój nowych pracowników?

Dobry pracownik nie pracuje tylko na swój koszt, ale także na koszt współpracowników. Warto przede wszystkim zachęcić nowych pracowników. Jeśli damy im szansę na rozwój, to oni odpłacą nam to lojalnością i dobrze wykonaną pracą. 

 

5. Jak wygląda dobrze skonstruowany lejek sprzedażowy?

E-COMMERCE MANAGER musi dobrze rozpracowywać każdy swój krok. Dobry lejek zapewni nam skuteczniejszą i szybszą pracę. 

 

6. Jakie zmiany w swojej branży przewidujesz w najbliższej przyszłości?

Na tym stanowisku trzeba myśleć nie tylko o tym, co dzisiaj, ale też o tym co jutro. Jeśli ktoś dobrze przewiduje przyszłe nowinki technologiczne i tendencje, to znaczy, że umie wyciągać wnioski.

 

7. Jak radzisz sobie z tematami, z którymi masz problem?

Kryzys zdarza się w każdej pracy. To od nas zależy jak sobie z nim poradzimy. Nasz kandydat nie może się unieść dumą i jeśli będzie taka potrzeba, to powinien śmiało prosić o pomoc. 

 

8. Jakbyś przekonał nieprzekonanego klienta?

Umiejętność perswazji jest pożądana w każdej pracy, w której spotykamy się z klientem. Dobry pracownik potrafi przekonać do swojej oferty, nawet najbardziej opornego. 

 

9. Do jakiej grupy docelowej chciałbyś trafić?

To podstawowy element strategii marketingowej, który zadecyduje o tym, w jakim kierunku pójdzie nasz projekt. 

 

10. Jak ważne jest SEO oraz SEM?

E-COMMERCE MANAGER musi zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie w internecie znacząco zwiększa szanse, by nasza firma znacząco zaistniała na rynku.  

 

11. W jaki rynek byś uderzył, by zdobyć dla nas jak najwięcej pieniędzy?

Każda firma musi być łasa na pieniądze. E-COMMERCE MANAGER musi znaleźć klientów przyszłościowych, którzy nie będą się bali wesprzeć nasz projekt. 

 

12. Z jakimi zespołami chciałbyś współpracować?

To nam pokażę, czy nasz kandydat jest otwarty na współpracę, a jeśli tak, to z kim chciałby tworzyć nowe projekty? To nam dużo powie o jego preferencjach. 

 

13. Jak dostosowujesz się do zmian?

Praca E-COMMERCE MANAGERA wymaga od nas elastyczności. Jeśli ktoś słabo dostosowuje się do zmian, to może mieć problem, by odnaleźć się za kilka lat w biznesie. 

 

14. Jakie cechy ma dobry lider zespołu?

Na tym stanowisku trzeba umieć przyciągnąć do siebie ludzi, którzy z zaangażowaniem wypełniają swoje zadania. Bez odpowiedniej charyzmy nie zostaniesz prawdziwym liderem. 

 

15. Czy masz doświadczenie w marketingu?

Warto wcześniej zaznajomić się z tematem marketingu. To bardzo nam pomoże w pracy E-COMMERCE MANAGERA. 

 

16. Czy interesujesz się nowymi technologiami?

E-COMMERCE MANAGER to praca, która wciąż się rozwija i garściami czerpie z najnowszych aktualizacji i oprogramowań. Jeśli ktoś nie jest na bieżąco w tym temacie, to może nie nadążyć za konkurencją. 

17. Jak zapatrujesz się na działalność w mediach społecznościowych?

Coraz więcej osób żyje bardziej “online”, niż naprawdę. Trzeba umieć to wykorzystać i z powodzeniem prowadzić swoją działalność na najważniejszych portalach społecznościowych. 

 

18.  Jak motywować członków swojego zespołu?

Są dni, gdy nasz pracownik nie ma siły, czuje że jego praca jest monotonna i nie potrafi się skoncentrować. E-COMMERCE MANAGER musi temu zaradzić i zachęcić swojego podwładnego do jak najbardziej owocnej pracy.

 

19. Wolisz pracę zdalną czy stacjonarną?

Z dnia na dzień praca zdalna zyskuje na popularności. Jeśli nie czujemy się w niej zbyt mocni, to możemy mieć problem na stanowisku E-COMMERCE MANAGERA. Oczywiście wszystko zależy od tego jakiego pracownika szukamy. 

 

20. Jak definiujesz sukces?

To nam pokaże, jakie ambicje ma nasz kandydat i czy potrafi definiować swoje cele. Jeśli ktoś wyraźnie widzi jaki jest jego cel, to łatwiej mu zaplanować odpowiednie działania. 

 


 Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.