Z czego korzystać, by przyciągnąć uwagę pracowników?

Na rynku pracy mamy deficyt specjalistów, co komunikują profesjonaliści HR, którzy mierzą się codziennie z trudnym zadaniem znalezienia odpowiednich kandydatów do swoich firm. Co zrobić, by zwrócić oczy profesjonalistów na nowe możliwości zawodowe, które proponuje Twoja firma?

Zadbaj o najważniejsze potrzeby

Prócz wynagrodzenia i okazji rozwojowych pracownicy poszukują w firmie wartości dodanej, która zabezpieczy ich potrzeby. Każda firma stara się o oryginalne pakiety benefitów nie rezygnując z pewnych sprawdzających się stałych. Opieka medyczna i wsparcie aktywności fizycznej są wymienne u szczytu listy benefitów pozapłacowych. Najważniejsza jest łatwa dostępność do szerokiej oferty medycznej: konsultacji lekarskich i diagnostyki. Utrzymanie pracowników w dobrym zdrowiu wesprze pakiet sportowy, który daje wiele możliwości. Zdarza się jednak, że nie zawsze można taki uzyskać, bo np. oferta związana z konkretną dyscypliną sportu nie jest wystarczająca. Dlatego firmy starają się osobiście przejąć sprawy w swoje ręce dając możliwość np. ćwiczeń jogi czy pilatesu w biurze, w specjalnie dedykowanych do tego przestrzeniach. Całkiem nowym trendem, z którego korzystają głownie korporacje, jest sesja masażu w biurze. Relaks i zniwelowanie bólu w napiętych od siedzenia za biurkiem mięśniach i ulga dla przeciążonego kręgosłupa gwarantowane!

Wspieraj rozwój osobisty i zawodowy

Zdrowie najważniejsze, a tuż za nim możliwości nauki. Kursy z języka obcego, szkolenia wzmacniające kompetencje i dostarczających nowych umiejętności, udział w konferencjach i eventach branżowych, gdzie pracownik zetknie się z innowacjami z branży i wymieni się spostrzeżeniami ze specjalistami w swoich dziedzinach. Te aktywności muszą być widoczne i dostępne. Niektóre firmy informują na bieżąco swoich pracowników o otwartych pulach szkoleń dedykowanych dla konkretnych stanowisk i zapewniających rozwój pożądanych umiejętności. Ale też zdarza się, że pracodawca pozostawia wolny wybór pracownikom i informuje ich o indywidualnym wyborze szkoleń z dostępnych na rynku, które on zabezpieczy od strony finansowej.

Integruj zespół

Integracja jest istotna dla budowania więzi w zespole. Wspólnie spędzony czas poza pracą sprzyja lepszemu poznaniu dlatego warto utrzymywać regularność takich spotkań. Forma spotkań? Dowolna! Czy będzie to wyjście do baru, na kręgle, do kina, czy wspólne gotowanie w wynajętym studio w miły piątkowy wieczór. Dłuższe wyjazdy weekendowe też się sprawdzają: latem na kajaki, zimą do spa? Czemu nie? Robienie razem wielu ciekawych rzeczy wspiera relacje i ułatwia pracę zespołową.

Integrować też można w twórczy sposób, ściśle związany z pracą. W tym celu możecie też w specjalnie dedykowanych do tego kreatywnych przestrzeniach spędzić cały dzień, gdzie  popracujecie wspólnie nad projektami. Na plus za takim rozwiązaniem przemawia: zmiana otoczenia, brak rozpraszaczy, które na co dzień zakłócają pracę, skupienie się na zespole, otwartość na dyskusję i nastrój sprzyjający burzy mózgów.

Bądź elastyczny

Elastyczność weszła na stałe do słownika pracy. Ostatnie wydarzenia nadały temu pojęciu większej mocy. Z elastycznością wiąże się kilka rzeczy w tym dobór godzin i miejsca pracy, który pozwala na lepsze zarządzanie obowiązkami służbowymi i prywatnymi. Jeżeli jako pracodawca nie byłeś przekonany do takiego podejścia, to na pewno zdążyłeś się już do niego przyzwyczaić i zauważyłeś, że pozwolenie pracownikom na więcej swobody przyniosło korzyści i Tobie. Większa motywacja, produktywność i efektywność pracy, możliwość realizacji pasji, co wpływa znacząco na ich kondycję psychiczną i fizyczną.

Na koniec doradzamy, by w ogłoszeniach o pracę i na rozmowach rekrutacyjnych podkreślać istnienie w Twojej firmie oryginalnych benefitów i aktywności. Komunikuj to co możesz zapewnić, a jeżeli jeszcze czegoś brakuje na Twojej liście udogodnień pracowniczych, konieczne przyjrzyj się tematowi i spróbuj odpowiednio ją wzbogacić w oparciu o Twoje możliwości.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.