20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – DIGITAL MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko DIGITAL MANAGER

PODSTAWOWE

1. Skąd zainteresowanie digital marketingiem?

To bardzo częste, otwierające rozmowę pytanie.

2. Podaj proszę kilka przykładów content marketingu.

DIGITAL MANAGER musi wiedzieć jak przyciągnąć klienta. Warto wiedzieć jak inne firmy dbały o swój content marketing i co z tego można wykorzystać w swojej działalności.

3. Jakie kampanie marketingowe Cię inspirują?

Brawurowa kampania musi mieć w sobie nutkę pozytywnego szaleństwa, które wzbudzi u naszych klientów pożądane emocje. Dzięki inspiracjom możemy wznieść się na wyższy poziom tworzenia kampanii marketingowej. 

4. Na jakich portalach społecznościowych czujesz się najbardziej komfortowo?

Marketing internetowy dynamicznie rozwija się na portalach społecznościowych. DIGITAL MANAGER musi nie tylko wiedzieć jak działa Facebook czy Instagram, ale musi czuć, mieć pewną duchową łączność z tymi serwisami. 

5. Jakie znaczenie ma lejek sprzedażowy w marketingu cyfrowym?

Zarządzanie dużymi kampaniami to nie jest praca na jeden dzień. Mądrze skonstruowany lejek sprzedażowy zaprocentuje w przyszłości. 

6. Jakie strategie stosujesz, aby skutecznie prowadzić zespół?

Czasem, by wyciągnąć z ludzi to co najlepsze, trzeba użyć kilku tricków psychologicznych. Strategia jest ważna nie tylko w tworzeniu kampanii marketingowej, ale również przy zarządzaniu grupą osób, które za nią odpowiadają. 

7. Co byś zrobił/a, aby usprawnić nasze działania marketingowe?

Nikt nie jest idealny i wszystko można ulepszyć. Ważne, aby nasz DIGITAL MANAGER wniósł coś nowego do zespołu.

8. Jak wygląda Twój zespół marzeń?

Nasz kandydat musi mieć jasno sprecyzowaną wizję, co do tego jak powinien wyglądać jak najlepszy zespół ludzi. Jeden woli, gdy grupa składa się z osób o podobnym temperamencie, drugi więcej pozytywów widzi w różnorodności. Od DIGITAL MANAGERA zależy, którą drogę wybrać.

9. Co byś zrobił/a w przypadku krytyki w mediach społecznościowych?

DIGITAL MANAGER musi szybko i skutecznie reagować na kryzys medialny. Opinia publiczna w jednej chwili może nas znienawidzić. Odbudowa wizerunku to żmudny i czasochłonny proces, który wymaga odpowiednich działań. 

10. Jakie są Twoje ulubione trendy pojawiające się w marketingu cyfrowym?

Sprawdzamy czy nasz kandydat jest na bieżąco ze światem marketingu, czy nic ważnego mu nie umyka. Ważne, by nie tylko wiedział co jest teraz popularne, ale również umiał to odpowiednio wykorzystać. 

11. Jakie hasła będą wkrótce wiodły prym w Internecie?

Kolejne pytanie, które sprawdza czy nasz kandydat myśli przyszłościowo i potrafi wyciągać odpowiednie wnioski. Nasz specjalista musi być szybszy od konkurencji i natychmiastowo reagować na wszelkie nowinki. 

SPECJALISTYCZNE

12. Zdefiniuj proszę SEO

13. Wyjaśnij czym jest PPC.

14. Wyjaśnij czym jest Google Ads.

15. Jaka jest różnica pomiędzy SEO a SEM?

16. Wymień niektóre z rozszerzeń reklam Google Ads?

17. Wyjaśnij czym jest responsive web design?

18. Jakie jest zastosowanie anchor text w SEO?

19. Co to są słowa kluczowe z długim ogonem?

20. Wyjaśnij jakie jest znaczenie CTR i jak go obliczyć?


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.