20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko CRM Manager

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko CRM Manager

1. Jak dowiedział/a się Pan/Pani o naszej firmie i dlaczego chce Pan/Pani aplikować?

Odpowiedź na to – choć popularne i banalne – pytanie może być świetną okazją na wyróżnienie się wśród innych kandydatów. Warto przed rozmową zrobić porządny research: strona internetowa firmy czy jej social media mogą okazać się skarbnicą wiedzy. Dobrze jest dowiedzieć się m.in o podstawowych wartościach firmy i wspomnieć o tych, które są zgodne z naszymi.

2. W jaki sposób utrzymuje Pan/Pani korzystne relacje z kluczowymi klientami? 

Każda relacja z klientem jest ważna, ale nie oszukujmy się – są też takie, o które dbamy szczególnie. Odpowiadając, pokazujemy nasze umiejętności interpersonalne, a także doświadczenie w tego typu sytuacjach, dlatego warto przemyśleć wcześniej, co chcielibyśmy zawrzeć w naszej wypowiedzi. 

3. Jaki jest Pana/Pani styl zarządzania? 

Odpowiadając na to pytanie powinniśmy starać się unikać popularnych etykiet. Lepiej zaznaczyć, że zarządzamy odpowiednio do obecnej i wymagającej tego sytuacji. 

4. Proszę opowiedzieć mi o sytuacji, kiedy musiał/a Pan/Pani rozwiązać skargę klienta. 

To normalne, że w pracy mają miejsce nieprzyjemne czy trudne sytuacje. To pytanie ma na celu sprawdzić nasze umiejętności analityczne, a także w jaki sposób rozwiązujemy problemy (i czy w ogóle umiemy to robić).

5. Jak nadzoruje Pan/Pani pracę zespołu w budowaniu i utrzymywaniu relacji? 

Jako CRM Manager będziemy dowodzili zespołem. Czasem niewielkim, w innych przypadkach bardzo licznym, ale niezależnie od opcji – kluczowe będą tutaj umiejętności przywódcze, a także to, jak postrzegamy siebie jako gracza zespołowego.

6. Z którego oprogramowania CRM Pan/Pani korzysta? Które z systemów CRM uważa Pan/Pani za najlepsze? 

To jedno z pytań technicznych, które ma za zadanie sprawdzić nasze doświadczenie. Warto zwrócić uwagę na to, czy narzędzia, z których do tej pory korzystaliśmy są używane także w firmie, do której aplikujemy. 

7. Jak planuje Pan/Pani poszerzyć bazę klientów naszej firmy? 

Nasza odpowiedź nie tylko przedstawi nasze umiejętności strategicznego myślenia, ale także znajomość firmy, w której chcemy pracować. 

8. Co zrobił/a Pan/Pani w zakresie rozwoju osobistego, jeśli chodzi o stanowisko CRM MANAGER w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

To branża, która ciągle się zmienia, dlatego warto pokazać, że jesteśmy na bieżąco z wszystkim co dzieje się w tym temacie. 

To okazja do zaprezentowania szerokiej gamy rzeczy, które zrobiliśmy zarówno osobiście, jak i zawodowo, a które zainteresują potencjalnych pracodawców. Dobrze jest pomyśleć o tym z wyprzedzeniem, żeby mieć pewność, że wszystko co chcemy powiedzieć zostanie zawarte w naszej odpowiedzi. 

Jedną z kluczowych rzeczy, której szukają pracodawcy jest kandydat, który jest zmotywowany i zorientowany na cel. Bardzo ważne jest zatem pokazanie, że ciągle chcemy się rozwijać i nie spoczywamy na laurach. 

9. Proszę mi powiedzieć jak Pan/Pani organizuje i priorytetyzuje swoją pracę?

Będąc managerem to bardzo ważne, aby nasza praca była zaplanowana, a priorytety wyznaczone. Dzięki temu pokazujemy, że w naszym zespole nie będzie panował chaos – a tego raczej chcemy uniknąć. 

10. Jak wyobraża sobie Pan/Pani typowy dzień na stanowisku CRM Managera? 

Zmienia się to nieco w zależności od firmy, ale sedno naszej działalności zawsze będzie polegało na poprawie relacji z istniejącymi klientami i nawiązywaniu relacji z nowymi. Najważniejszą rzeczą jest pokazanie osobom przeprowadzającym rozmowę kwalifikacyjną, że oczekujemy, że będziemy zajęci. 😉 

11. Proszę opowiedzieć mi o sytuacji, kiedy miał/a Pan/Pani do czynienia z ciężką we współpracy osobą. Jak Pan/Pani z tego wybrnął?  

Powiedzmy sobie szczerze – takie sytuacje się zdarzają i nie powinniśmy tego wypierać. Najważniejsze to pokazać, jakie wnioski z tego wyciągnęliśmy – i teraz jesteśmy o to doświadczenie mądrzejsi. 

12. Czy mógłby Pan/Pani opowiedzieć mi o sytuacji, w której z powodzeniem podzielił/a się Pan/Pani trudną informacją.

Gdy coś nie wyjdzie – to bardzo ważne, aby umieć to przekazać. I tego oczekuje od nas rekruter – świetnych umiejętności komunikacyjnych, które ułatwią nam tego typu sytuacje. 

13. Proszę podzielić się doświadczeniem, kiedy zastosował/a Pan/Pani nową technologię lub informacje w swojej pracy. W jaki sposób pomogło to firmie?

To ważne, aby osoba na stanowisku CRM Manager ciągle się rozwijała i poznawała nowe możliwości i oczywiście wprowadzała je w życie. Nawet jeśli firma nie chciała skorzystać z naszego pomysłu, warto odnotować nasze chęci. 

14. Jaki jest klucz do sukcesu w komunikacji z ludźmi? 

Nie ma idealnej odpowiedzi na to pytanie. Jednak dzięki niemu możemy pokazać nasz punkt widzenia, dlatego warto wcześniej przygotować naszą argumentację na ten temat. 

15. Proszę opisać Pana/Pani strategię budowania relacji z nowym klientem.

Nasza odpowiedź na to pytanie rzuca obraz na nasz styl pracy, dzięki temu rekruter ma możliwość sprawdzenia, czy odpowiada on także założeniom firmy. 

16. Co Pana/Panią najbardziej motywuje w pracy?

Choć banalne pytanie – ma swoją funkcję do spełnienia w każdej z rozmów kwalifikacyjnych. To ważne, co nas napędza do pracy i ciągłego rozwoju. Dobrze uargumentowana – każda odpowiedź powinna być dobra. 

17. Proszę wymienić jakie są niektóre z wyzwań, z którymi organizacja może mieć do czynienia podczas włączania CRM?

To pytanie służy w największej mierze do sprawdzenia naszego doświadczenia, a także świadomości z czym wiąże się nasza rola na tym stanowisku. 

18. W jaki sposób identyfikuje Pan/Pani nowych klientów? 

Kolejne z pytań mających na celu sprawdzenia naszego doświadczenia, wiedzy i sposobu pracy. 

19. Co najbardziej Pan/Pani lubi w tej pracy?

Proste pytanie, ale z potencjałem. Dzięki naszej odpowiedzi możemy wyróżnić się na tle pozostałych kandydatów, dlatego nie powinniśmy go lekceważyć. 

20. Proszę powiedzieć mi o Pana/Pani największym sukcesie. 

O sukcesach (tak samo jak o porażkach) trzeba umieć mówić. To nasza chwila na zaprezentowanie się z jak najlepszej strony, dlatego warto wcześniej przemyśleć odpowiedź i mieć pewność, że coś ważnego nam nie umknie.

 

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.