20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko CRM Manager

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko CRM Manager

PODSTAWOWE

1. Jaki jest Twój styl zarządzania? 

Odpowiadając na to pytanie powinniśmy starać się unikać popularnych etykiet. Lepiej zaznaczyć, że zarządzamy odpowiednio do obecnej i wymagającej tego sytuacji. 

2. Proszę opowiedzieć mi o sytuacji, kiedy musiałeś/aś rozwiązać skargę klienta. 

To normalne, że w pracy mają miejsce nieprzyjemne czy trudne sytuacje. To pytanie ma na celu sprawdzić nasze umiejętności analityczne, a także w jaki sposób rozwiązujemy problemy (i czy w ogóle umiemy to robić).

3. Jak nadzorujesz pracę zespołu w budowaniu i utrzymywaniu relacji? 

Jako CRM Manager będziemy dowodzili zespołem. Czasem niewielkim, w innych przypadkach bardzo licznym, ale niezależnie od opcji – kluczowe będą tutaj umiejętności przywódcze, a także to, jak postrzegamy siebie jako gracza zespołowego.

4. Z którego oprogramowania CRM korzystasz? Które z systemów CRM uważasz najlepsze? 

To jedno z pytań technicznych, które ma za zadanie sprawdzić nasze doświadczenie. Warto zwrócić uwagę na to, czy narzędzia, z których do tej pory korzystaliśmy są używane także w firmie, do której aplikujemy. 

5. Jaki masz pomysł na poszerzenie bazy klientów naszej firmy? 

Nasza odpowiedź nie tylko przedstawi nasze umiejętności strategicznego myślenia, ale także znajomość firmy, w której chcemy pracować. 

6. Co zrobiłeś/aś w zakresie rozwoju osobistego, jeśli chodzi o stanowisko CRM MANAGER w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

To branża, która ciągle się zmienia, dlatego warto pokazać, że jesteśmy na bieżąco z wszystkim co dzieje się w tym temacie. 

To okazja do zaprezentowania szerokiej gamy rzeczy, które zrobiliśmy zarówno osobiście, jak i zawodowo, a które zainteresują potencjalnych pracodawców. Dobrze jest pomyśleć o tym z wyprzedzeniem, żeby mieć pewność, że wszystko co chcemy powiedzieć zostanie zawarte w naszej odpowiedzi. 

Jedną z kluczowych rzeczy, której szukają pracodawcy jest kandydat, który jest zmotywowany i zorientowany na cel. Bardzo ważne jest zatem pokazanie, że ciągle chcemy się rozwijać i nie spoczywamy na laurach. 

7. Proszę mi powiedzieć jak organizujesz i priorytetyzujesz swoją pracę?

Będąc managerem to bardzo ważne, aby nasza praca była zaplanowana, a priorytety wyznaczone. Dzięki temu pokazujemy, że w naszym zespole nie będzie panował chaos – a tego raczej chcemy uniknąć. 

8. Proszę podzielić się doświadczeniem, kiedy zastosowałeś/aś nową technologię lub informacje w swojej pracy. W jaki sposób pomogło to firmie?

To ważne, aby osoba na stanowisku CRM Manager ciągle się rozwijała i poznawała nowe możliwości i oczywiście wprowadzała je w życie. Nawet jeśli firma nie chciała skorzystać z naszego pomysłu, warto odnotować nasze chęci. 

9. Jaki jest klucz do sukcesu w komunikacji z ludźmi? 

Nie ma idealnej odpowiedzi na to pytanie. Jednak dzięki niemu możemy pokazać nasz punkt widzenia, dlatego warto wcześniej przygotować naszą argumentację na ten temat. 

10. Proszę opisać Twoją strategię budowania relacji z nowym klientem.

Nasza odpowiedź na to pytanie rzuca obraz na nasz styl pracy, dzięki temu rekruter ma możliwość sprawdzenia, czy odpowiada on także założeniom firmy. 

11. Co Cię najbardziej motywuje w pracy?

Choć banalne pytanie – ma swoją funkcję do spełnienia w każdej z rozmów kwalifikacyjnych. To ważne, co nas napędza do pracy i ciągłego rozwoju. Dobrze uargumentowana – każda odpowiedź powinna być dobra. 

12. Proszę wymienić jakie są niektóre z wyzwań, z którymi organizacja może mieć do czynienia podczas włączania CRM?

To pytanie służy w największej mierze do sprawdzenia naszego doświadczenia, a także świadomości z czym wiąże się nasza rola na tym stanowisku. 

13. W jaki sposób identyfikujesz nowych klientów? 

Kolejne z pytań mających na celu sprawdzenia naszego doświadczenia, wiedzy i sposobu pracy. 

14. Co najbardziej lubisz w tej pracy?

Proste pytanie, ale z potencjałem. Dzięki naszej odpowiedzi możemy wyróżnić się na tle pozostałych kandydatów, dlatego nie powinniśmy go lekceważyć. 

15. Proszę powiedzieć mi o swoim największym sukcesie. 

O sukcesach (tak samo jak o porażkach) trzeba umieć mówić. To nasza chwila na zaprezentowanie się z jak najlepszej strony, dlatego warto wcześniej przemyśleć odpowiedź i mieć pewność, że coś ważnego nam nie umknie.

SPECJALISTYCZNE

16. Jakie czynniki wskazują na potrzebę rozważenia programu CRM?

17. Podziel się wyzwaniem, przed którym stanąłeś podczas wdrażania nowej aplikacji CRM. Jak udało Ci się je pokonać?

18. Wyjaśnij, czym jest cykl życia klienta.

19. Wyjaśnij, czym jest kwalifikacja leadów.

20. Jaka jest różnica między pozyskaniem klienta a jego utrzymaniem?

Mamy nadzieję, że nasze zestawienie pytań i informacji do nich dołączonych okazało się przydatne. Jeśli chcesz pracować w tym obszarze wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.