20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – BRAND MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko BRAND MANAGER

PODSTAWOWE 

1. Dlaczego zarządzanie wizerunkiem marki jest takie ważne?

BRAND MANAGER musi być świadomy swojej pracy i tego jaki ma ona wpływ na firmę. Jeśli wie, co dzięki jego działaniom może się zmienić w firmie na lepsze, to jest to pierwszy krok do owocnej współpracy.

2. Jakie są twoje ulubione kampanie reklamowe?

Można poznać gust oraz preferencje kandydata. Dowiemy się czym zapewne będzie się inspirował przy tworzeniu własnych projektów. Ponadto można poznać kandydata jako człowieka, który na bieżąco śledzi poczynania brandingowe różnych firm. 

3. W jaki sposób jesteś na bieżąco z najnowszymi aplikacjami i trendami?

Świat technologii ciągle idzie do przodu. Młodzież korzysta z portali i aplikacji, które nie trafiają do starszych. Młodzi ludzie teraz są inni, niż ci 10 lat temu. Trzeba wiedzieć czym się interesują, by móc do nich dotrzeć.

4. Jak spędziłbyś pierwszy tydzień pracy w naszej firmie?

Dowiemy się czy nasz kandydat jest osobą ambitną, czy może jest strachliwy, niepewny siebie. Dobrze, jeśli ma się konkretny pomysł na siebie i swoją działalność. Przy okazji można wybadać jak nasz potencjalny pracownik potrafi zaplanować konkretne cele.

5. Jak postrzegasz naszą konkurencję? Czy jest coś w czym nad nami górują?

Sprawdzamy wiarygodność kandydata. Dowiemy się czy jest typem “lizusa” czy stać go na konstruktywną krytykę wobec swojego potencjalnego pracodawcy. Przełożony może też dowiedzieć się ciekawych rzeczy o konkurencji, które w przyszłości będzie mógł wykorzystać w swojej firmie. 

6. Jak poradzisz sobie z osobami, które w mediach społecznościowych krytycznie mówią o zarządzanej przez ciebie marce?

Dowiemy się jaki stosunek do klienta ma nasz kandydat. Czy radzi sobie z krytyką i potrafi zrozumieć inny punkt widzenia. 

7. Z jakich portali społecznościowych najlepiej korzystać tworząc wizerunek marki?

W dzisiejszym świecie znajomość portali społecznościowych to podstawa, jeśli chodzi o budowanie skutecznej kampanii reklamowej. BRAND MANAGER musi się w tym polu doskonale orientować i wiedzieć gdzie należy uderzyć, by zebrać jak najbardziej obfite plony. 

8. W jaki sposób najlepiej poznać preferencje swoich klientów?

Brand Manager musi mieć w sobie coś z detektywa, kogoś kto zna swoich klientów od podszewki. Jakie więc podejmuje działania, by być blisko, również emocjonalnie, swojej grupy docelowej. 

9. Jakbyś zareklamował markę w prasie, radiu, telewizji, a jak w internecie?

Wszystkie środki masowego przekazu wymagają od nas innego spojrzenia na rzeczywistość i grupę docelową. Nasz specjalista powinien wykazać się wszechstronnością w tym polu. 

10. Skąd wiesz, że strategia brandingowa jest nieskuteczna?

Umiejętność wyciągania wniosków i naprawiania błędów to fundament pracy na każdym stanowisku. Kluczem do sukcesu jest też odpowiednia analiza poczynań brandingowych, która doprowadzi do tego, że w przyszłości nasza kampania będzie jak najbardziej skuteczna. 

11. Jak wygląda marka twoich marzeń?

Trudno zrealizować idealną kampanię, ale zawsze z wielkiego marzenia można stopniowo spełniać małe marzenia. Nasz kandydat nie powinien bać się podjąć realizacji ambitnego założenia.

12. Co cię inspiruje przy pracy?

Tworzenie wizerunku marki też jest sztuką, a sztuka wymaga inspiracji. Artystyczne dusze mają większe szanse na stworzenie oryginalnej kampanii reklamowej. 

13. Jakie wydarzenie byś zorganizował, by jak najlepiej zareklamować markę? 

Opracowywanie haseł reklamowych czy stron internetowych to jedno, a organizacja happeningów, bądź innych atrakcji to drugie. Nasi klienci chcą aktywnie uczestniczyć w życiu marki. Jeśli firma nie pokaże się na zewnątrz i nie przyciągnie ludzi to w krótkim czasie upadnie. 

SPECJALISTYCZNE

14. Jakie metryki marketingowe stosujesz przy mierzeniu świadomości marki?

15. W jaki sposób bada się świadomość marki?

16. Jakie są Twoje ulubione kampanie marketingowe?

17. Co to jest SEO i dlaczego jest to ważne narzędzie podczas formułowania planu budowania marki online?

18. Jaki byłby Pana sposób postępowania w przypadku uwikłania naszej firmy w zły PR?

19. Proszę wymienić pięć poziomów rozpoznawalności marki.

20. Czy możesz przedstawić swoimi słowami zarys naszej kampanii marketingowej?


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.