20+ pytań rekrutacyjnych na stanowisko – BRAND MANAGER

Rozmowa kwalifikacyjna to kluczowy moment w procesie poszukiwania pracy. Choć tak rozpowszechniona, wzbudza jednak wiele emocji. Aby wypaść jak najlepiej, warto przemyśleć i przygotować odpowiedzi na pytania, które mogą zostać nam zadane.

Z tego powodu przygotowaliśmy 20 pytań rekrutacyjnych, które mogą się na niej pojawić z dodatkowymi informacjami w jakim celu są nam zadawane. 

Poniżej przedstawiamy 20 pytań, które mogą zostać zadane na rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko BRAND MANAGER

1.Dlaczego zarządzanie wizerunkiem marki jest takie ważne?

BRAND MANAGER musi być świadomy swojej pracy i tego jaki ma ona wpływ na firmę. Jeśli wie, co dzięki jego działaniom może się zmienić w firmie na lepsze, to jest to pierwszy krok do owocnej współpracy.

2. Jakie są twoje ulubione kampanie reklamowe?

Można poznać gust oraz preferencje kandydata. Dowiemy się czym zapewne będzie się inspirował przy tworzeniu własnych projektów. Ponadto można poznać kandydata jako człowieka, który na bieżąco śledzi poczynania brandingowe różnych firm. 

3.W jaki sposób jesteś na bieżąco z najnowszymi aplikacjami i trendami?

Świat technologii ciągle idzie do przodu. Młodzież korzysta z portali i aplikacji, które nie trafiają do starszych. Młodzi ludzie teraz są inni, niż ci 10 lat temu. Trzeba wiedzieć czym się interesują, by móc do nich dotrzeć.

4.Jak spędziłbyś pierwszy tydzień pracy w naszej firmie?

Dowiemy się czy nasz kandydat jest osobą ambitną, czy może jest strachliwy, niepewny siebie. Dobrze, jeśli ma się konkretny pomysł na siebie i swoją działalność. Przy okazji można wybadać jak nasz potencjalny pracownik potrafi zaplanować konkretne cele.

5.Jak opisałbyś strategię wejścia na rynek X?

Sport, muzyka, motoryzacja, moda – tyle ile jest zainteresowań, tyle jest cech przypisanych konkretnym grupom. Niezależnie na jaki rynek chcielibyśmy wejść nad BRAND MANAGER musi opracować skuteczną strategię. 

6.Jak postrzegasz naszą konkurencję? Czy jest coś w czym nad nami górują?

Sprawdzamy wiarygodność kandydata. Dowiemy się czy jest typem “lizusa” czy stać go na konstruktywną krytykę wobec swojego potencjalnego pracodawcy. Przełożony może też dowiedzieć się ciekawych rzeczy o konkurencji, które w przyszłości będzie mógł wykorzystać w swojej firmie. 

7.Jak poradzisz sobie z osobami, które w mediach społecznościowych krytycznie mówią o zarządzanej przez ciebie marce?

Dowiemy się jaki stosunek do klienta ma nasz kandydat. Czy radzi sobie z krytyką i potrafi zrozumieć inny punkt widzenia. 

8.Jakie są twoje główne cele na stanowisku BRAND MANAGER?

Warto poznać długofalowe cele naszego kandydata. Wtedy wiemy w jakim kierunku może iść nasza marka i czy my chcemy, by w takim kierunku poszło.

9.Z jakich portali społecznościowych najlepiej korzystać tworząc wizerunek marki?

W dzisiejszym świecie znajomość portali społecznościowych to podstawa, jeśli chodzi o budowanie skutecznej kampanii reklamowej. BRAND MANAGER musi się w tym polu doskonale orientować i wiedzieć gdzie należy uderzyć, by zebrać jak najbardziej obfite plony. 

10.W jaki sposób dowiesz się o preferencjach swoich klientów?

BRAND MANAGER musi mieć też w sobie coś z detektywa, kogoś kto zna swoich klientów od podszewki. Jakie więc podejmuje działania, by być blisko, również emocjonalnie, swojej grupy docelowej. 

11.Jakbyś zareklamował markę w prasie, radiu, telewizji, a jak w internecie?

Wszystkie środki masowego przekazu wymagają od nas innego spojrzenia na rzeczywistość i grupę docelową. Nasz specjalista powinien wykazać się wszechstronnością w tym polu. 

12.Skąd wiesz, że strategia brandingowa jest nieskuteczna?

Umiejętność wyciągania wniosków i naprawiania błędów to fundament pracy na każdym stanowisku. Kluczem do sukcesu jest też odpowiednia analiza poczynań brandingowych, która doprowadzi do tego, że w przyszłości nasza kampania będzie jak najbardziej skuteczna. 

13.Na jaki rynek powinniśmy wejść?

Sprawdzimy czy kandydat jest raczej typem kogoś kto tylko wykonuje polecenia czy osoby, która ma swoją wizję i nie boi się jej zaprezentować. 

14.Ile może kosztować twoja kampania reklamowa?

Prowadzenie kampanii wiążę się z wysokimi kosztami. BRAND MANAGER musi wiedzieć co ile kosztuje i czy opłaca się to pracodawcy. 

15.Jak wygląda marka twoich marzeń?

Trudno zrealizować idealną kampanię, ale zawsze z wielkiego marzenia można stopniowo spełniać małe marzenia. Nasz kandydat nie powinien bać się podjąć realizacji ambitnego założenia.

16.Co cię inspiruje przy pracy?

Tworzenie wizerunku marki też jest sztuką, a sztuka wymaga inspiracji. Artystyczne dusze mają większe szanse na stworzenie oryginalnej kampanii reklamowej. 

17.Jeśli pracujesz w zespole i jest jedna osoba, z którą się nie zgadzasz, to co robisz?

Zarządzanie marką to często praca w grupach. Nie każdy ma taką samą wizję. Pytanie czy szukasz kogoś kto zdominuje grupę czy kogoś, kto liczy się ze zdaniem innych.

18.Jakie wydarzenie byś zorganizował, by jak najlepiej zareklamować markę? 

Opracowywanie haseł reklamowych czy stron internetowych to jedno, a organizacja happeningów, bądź innych atrakcji to drugie. Nasi klienci chcą aktywnie uczestniczyć w życiu marki. Jeśli firma nie pokaże się na zewnątrz i nie przyciągnie ludzi to w krótkim czasie upadnie. 

19.Jakbyś zarządzał swoją marką krok po kroku?

Branding wymaga opracowania dokładnej strategii. Rzucanie ogólnikami jest proste i rzadko kiedy niesie ze sobą skuteczne rozwiązania. Podejmowanie konkretnych działań pokazuje dojrzałość naszego kandydata. 

20.Wymyśl coś 

Kreatywność, kreatywność i jeszcze raz kreatywność. Jeśli każemy naszemu kandydatowi wymyślić coś, cokolwiek, to nie będzie miał żadnych ograniczeń, by zaprezentować jak najbardziej oryginalny pomysł. 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.