Jak znaleźć najlepszych kandydatów w trzech krokach?

Jak wśród wielu kandydatów znaleźć tych najlepszych? Jakie techniki rekrutacyjne stosować, aby zwrócili oni uwagę na Twoją ofertę? Aby zostać zauważonym musisz zainteresować kandydatów swoim niebanalnym podejściem. Wydaje Ci się to trudne i czasochłonne? Nic bardziej mylnego. To tylko 3 kroki!

 

Krok 1. Bądź pomysłowy i wykorzystuj dostępne narzędzia

Aby zyskiwać na widoczności i poszerzać zasięgi dla Twojego ogłoszenia musisz wyświetlać je możliwie szeroko. Portale z ogłoszeniami o pracę to za mało; nie wskazują one na Twoje szczególne podejście do rekrutacji. Zaprojektuj podstronę poświęconą tylko temu zagadnieniu i pokaż jak wygląda praca w Twojej firmie. Przygotuj materiały wizualne i opisy wyjaśniające kulturę zatrudnienia, proponowane przez Ciebie benefity i wszelkie dodatkowe atrakcje, które zyskuje każdy Twój pracownik. Szukasz osób w konkretnej dziedzinie? Staraj się dostosowywać kanały komunikacji do profilu poszukiwanego specjalisty. Szukaj kandydatów na Facebooku, LinkedInie lub na TikToku. Każdy z tych serwisów zrzesza członków różnych pokoleń i talentów, a Ty zyskujesz dostęp do ogromnej sieci osób.

 

Krok 2. Patrz szerzej

Skupiaj się nie tylko w samym procesie rekrutacyjnym, z którego musisz wyłuskać najważniejsze informacje i zweryfikować czy kandydat naprawdę posiada deklarowane kwalifikacje. Ogólnie zmień optykę i staraj się podchodzić do kandydatów i ich doświadczenia z mniejszym dystansem. Zawieszanie uwagi na standardach i trzymanie się sztywnych wytycznych przesłania czasami wiele ciekawych informacji na temat kandydata. Nie rozważasz zatrudnienia osoby 50+? Dlaczego? Przecież to specjalista z długim stażem, który nie raz przeszedł przez znaczące zmiany na rynku pracy. Specjaliści 50+ to osoby bardzo doświadczone, ale też wykazujące się wysoką świadomością transformacji miejsc pracy z naciskiem na ich digitalizację. Nie pozostają bezczynni i żeby przedłużyć swoją aktywność zawodową decydują się na doszkalanie lub nawet zmieniają ścieżkę kariery. Czy teraz widzisz jak korzystne może to być dla Ciebie jako pracodawcy? Niezwykle doświadczona osoba, stale szlifująca swoje umiejętności i nabywające nowe, które są wymagane w nowoczesnym biznesie. Brzmi jak bardzo cenny pracownik!

 

A co jeżeli kandydat nie spełnia Twoich wymagań bo np. ukończył nie taką szkołę jaką sobie założyłeś? Albo jego kierunek studiów jest niezwiązany z branżą? I co z tego? Początkowo może Ci się wdawać to cechą dyskwalifikującą, ale posiadanie wiedzy z innej dziedziny nie musi być czynnikiem odrzucającym taką kandydaturę. Taka osoba może wyróżnić się swoim oryginalnym podejściem do stanowiska i realizacją zadań z nim związanych, a które to może okazać się innowacyjne w Twoim biznesie. 

 

Krok 3. Pokaż się od najlepszej strony

Zaprezentuj w swoich kanałach komunikacji wszystko to czym się wyróżniasz jako pracodawca. Atrakcyjne benefity, ciekawe rozwiązania ułatwiające pracę, konkurencyjne wynagrodzenie? Skup się na konkretnych rzeczach i płynących z pracy u Ciebie korzyściach  jak np. możliwościach rozwoju. Najlepsi specjaliści będą poszukiwać wartości dodanej; wyróżnika, który spowoduje, że będziesz dla nich najlepszym wyborem. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.