Zewnętrzna rekrutacja pracowników – dlaczego warto z niej skorzystać?

zewnętrzna rekrutacja

Zewnętrzna rekrutacja ma na celu znalezienie odpowiednich kandydatów spoza firmy. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z różnych metod rekrutacji. Największą popularnością cieszą się targi pracy, dni kariery, ogłoszenia o pracę w Internecie i prasie, reklama w mediach społecznościowych. Często korzystają też z istniejącej bazy danych. Znajdują się w niej osoby, które same zgłosiły się do firmy. Zobacz, jakie są największe zalety zewnętrznej rekrutacji pracowników.

Większa szansa na znalezienie odpowiedniego kandydata

Prowadząc rekrutację zewnętrzną, firma otwiera podwoje dla wielu bardzo utalentowanych osób. Nawet jeśli ma wystarczającą liczbę wewnętrznych kandydatów, powinna poszukać osób z zewnątrz. Wtedy spłynie do niej więcej dokumentów aplikacyjnych. Co prawda, cały proces rekrutacji się wydłuży, ale warto włożyć trochę czasu i wysiłku. Kompetentni, zaangażowani pracownicy mogą pomóc w rozwoju firmy.

Świeże spojrzenie na biznes!

Potrzebujesz wsparcia w rekrutacji e-commerce?

Digitalx weryfikuje i zatrudnia ludzi w obszarze e-commerce & digital. Wykorzystujemy branżowe doświadczenie i wypracowane relacje. Zapomnij o przedłużających się procesach, niepotrzebnych kosztach i niedopasowanych kandydatach.

Zapraszamy do kontaktu

Pracownik przychodzący spoza firmy może być źródłem cennych spostrzeżeń na temat pracy e-commerce. Potrafi wskazać, co jego zdaniem funkcjonuje dobrze, a co wymaga poprawy. Jeśli dodatkowo ma duże doświadczenie, może zaproponować sposób rozwiązania problemu.

Zewnętrzni pracownicy często motywują i inspirują pozostałe osoby do pracy Dostarczają wartościowej wiedzy i umiejętności. Przedstawiają pomysły, które poprawiają efektywność zespołu. Wnoszą istotny wkład w działalność firmy.

Sprzyja rywalizacji

Podczas rekrutacji marketing kandydaci zewnętrzni muszą rywalizować z osobami z zewnątrz na wyższe stanowiska. Może ich więc zachęcić do większego wysiłku. Starają się uzyskać jak najlepsze wyniki, by dostać wymarzoną pracę.

Morale pracowników

Wielu ekspertów twierdzi, że rekrutacja e-commerce wewnętrzna zwiększa morale pracowników. Warto jednak pamiętać, że tylko jedna osoba dostanie stanowisko. Ci, którzy nie awansują, mogą się zniechęcić. Ryzyko wzrasta, gdy konkurencja wewnętrzna była zażarta.

Zobacz również:  Rekrutacja do Amazon. Przykładowe pytania rekrutacyjne w firmie Amazon

Nowe talenty spoza firmy mogą zmotywować obecnych pracowników do osiągnięcia większych celów. Zachęcają ich do zaangażowania i pilnego wypełniania obowiązków, by wzrosły ich szanse w kolejnej rekrutacji.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.


 

Notojob.com 🚀 Praca w e-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany eCommerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej