Zespół na piątkę, czyli 5 umiejętności, które powinien posiadać każdy dział growth marketingu

Na growth marketing (pol.: marketing wzrostu) składa się wiele zadań mających doprowadzać do ciągłego rozwoju przedsiębiorstwa poprzez projektowanie produktów i usług, jak również poprzez pozyskiwanie i utrzymywanie klientów. Osoba specjalizująca się w tej dziedzinie musi posiadać kilka umiejętności dzięki którym będzie z sukcesem realizować określone cele strategiczne. Growth marketing skupia się na analizie działań i wyciągania z nich wniosków co do których następnie zostaną zaprojektowane takie rozwiązania, które zapewnią stały wzrost biznesu. Jakie umiejętności są wręcz wymagane w zespole odpowiedzialnym za marketing wzrostu?

 

1. Pozyskiwanie klientów

Poszukiwanie odbiorców jest niezwykle ważne dla growth marketingu, gdyż ich obecność zapewnia Ci rozwój. Klienci napędzają sprzedaż, a Ty tworzysz stale nowe usługi i produkty, odpowiadające ich potrzebom. Aby sprostać zadaniu jakim jest pozyskiwanie klientów specjaliści ds. growth marketingu muszą posiadać następujące umiejętności:

  • zdolność tworzenia komunikatów reklamowych i generowania contentu,
  • umiejętności z zakresu optymalizacji SEO,
  • umiejętności budowania świadomości marki poprzez działania PR,
  • koordynowanie współpracy z influencerami, liderami opinii i ekspertami,
  • zarządzanie mediami społecznościami. 

Wszystko to działa na rzecz budowania świadomości marki i pomaga w docieraniu do szerszej grupy odbiorców.

 

2. Kompetencje UX

Znajomość projektowania ścieżek klienta i usprawnianie nawigacji sklepów internetowych jest ważne z perspektywy procesu zakupowego. Tego jak to robić w sposób przejrzysty i łatwy dowiesz się po zbadaniu zachowań klientów. Specjaliści świadomi wagi pozytywnego doświadczenia użytkownika i tego co ono za sobą niesie, będą projektować wszelkie procesy tak, aby klient był w pełni usatysfakcjonowany z wizyty w Twoim sklepie. 

 

3. Umiejętności techniczne

U specjalisty ds. growth marketingu wymaga się oprócz posiadania kompetencji miękkich również twardych, ściśle technicznych, gdyż oczekuje się od niego projektowania usług i procesów. Umiejętności takie jak znajomość języków programowania i znajomość podstaw HTML i CSS będą wielce pożądane i wykorzystane do m.in. budowania ścieżek klienta i stron docelowych oferty. 

 

4. Zdolności przeprowadzanie testów

To właśnie testy wskażą Ci kierunki działań. Poddawaj testom wszystkie swoje aktywności, aby sprawdzić czy projektowane przez Ciebie rozwiązania są skuteczne. Przedmiot testów należy najpierw zdefiniować, opisać i określić jego cel. Nawet jeżeli pewne procesy już zostały zaprojekowane to nie zaszkodzi, żeby raz na jakiś czas zastosować w stosunku do nich nowy test. Będziesz mieć wtedy pewność, że rozwiązanie wciąż nie traci na jakości i nie zaczyna generować strat. 

 

5. Umiejętności analityczne

Masz zdefiniowane działania i pozyskujesz klientów – wszystko wydaje się działać. Potwierdzenia na poprawność całości podejmowanych przez Ciebie aktywności należy szukać w głębokich analizach danych. Weryfikacja statusu każdego odcinka procesu i wnikliwe zestawianie danych wskaże co działa, a co wymaga poprawy bądź porzucenia, gdyż nie przynosi zadowalających rezultatów. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.