Wszystko, co musisz wiedzieć o: Google Ads Keyword Planner

Google Ads Keyword Planner (w tłumaczeniu na język polski: Planer słów kluczowych Google) jest darmowym narzędziem umożliwiającym znalezienie słów kluczowych dla kampanii pozycjonowania i Google Ads. Dzięki niemu można się dowiedzieć, czego szukają użytkownicy oraz jakie tematy najbardziej ich interesują. Google Ads Keyword Planner umożliwia także wzbogacenie kampanii reklamowej o odpowiednie słowa kluczowe przyczyniające się do wzrostu konwersji, ruchu oraz widoczności. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego narzędzia?

Jak uzyskać bezpłatny dostęp do Google Ads Keyword Planner?

Chcąc móc darmowo korzystać z Google Ads Keyword Planner, należy posiadać konto Google Ads. Gdy Google poprosi o wskazanie głównego celu reklamowego, nie należy odpowiadać na to pytanie, a zamiast tego przejść do zakładki „Masz doświadczenie w Google Ads” i kliknąć w przycisk „Utwórz konto bez kampanii”. Możliwe stanie się wówczas bezpłatne założenie konta, bez konieczności podawania danych karty kredytowej.

W jakim celu można używać Google Ads Keyword Planner?

Z narzędzia, jakim jest Google Ads Keyword Planner korzystać mogą zarówno specjaliści do spraw pozycjonowania, jak i marketingowcy zajmujący się prowadzeniem kampanii Google Ads. Pozwala ono znajdować nowe słowa kluczowe, sprawdzać zmiany w ich wyszukiwaniach w czasie, zaplanować budżet kampanii Google Ads dla słowa kluczowego lub grupy słów kluczowych oraz poznać stawki za reklamę na konkretne słowo.

Główne raporty, z jakimi mamy do czynienia w Google Ads Keyword Planner

Google Ads Keyword Planner zawiera 2 główne raporty. Jednym z nich jest Znajdź słowo kluczowe, drugim — Sprawdź liczbę wyszukiwań i prognozy. Pierwszy z nich pozwala odnaleźć słowa kluczowe niezbędne w strategii pozycjonowania i Google Ads, drugie — poznać średnią miesięczną liczbę wyszukiwań słowa kluczowego, historyczne dane go dotyczące oraz prognozy dotyczące jego popularności w przyszłości. Wymienione powyżej raporty pozwalają w kompleksowy sposób wybrać słowa kluczowe w danej strategii pozycjonowania strony czy sklepu internetowego oraz w kampaniach Google Ads.

Jak w praktyce wykorzystać raport Znajdź słowo kluczowe w Google Ads Keyword Planner? Znajduje on zastosowanie w przypadku użytkowników, którzy posiadają zaledwie kilka fraz i poszukują nowych słów kluczowych dla swojej kampanii. Po wpisaniu wybranego słowa, tematu, branży czy adresu URL, na ekranie wyświetla się lista powiązanych fraz. Każda z nich zawiera średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, dane na temat konkurencyjności słowa kluczowego, udział w wyświetleniach reklam oraz maksymalną i minimalną stawkę za reklamę. Dzięki wspomnianemu raportowi, wzbogacić można działania reklamowe o słowa kluczowe wpisywane przez
użytkowników w okno wyszukiwarki. Efektem tego będzie wzrostu ruchu i konwersji. Jeżeli chodzi natomiast o raport Uzyskaj liczbę wyszukiwań i prognozy, dedykowany jest on użytkownikom dysponującym gotową listą fraz kluczowych, które chcą oni wykorzystać w swojej kampanii i poznać szczegółowe informacje na ich temat. Pozwala on uzyskać informacje na temat szacowanej liczby kliknięć oraz wyświetleń reklamy na daną frazę, szacunkowych kosztach i CTR, średnim koszcie CPC oraz średniej pozycji słowa kluczowego w organicznych wynikach.

Jak używać Google Ads Keyword Planner w pozycjonowaniu?

Mimo iż Google Ads Keyword Planner został stworzy z myślą o planowaniu kampanii Google Ads, nic nie stoi na przeszkodzie, aby używać go w celu poszukiwania fraz w pozycjonowaniu. Omawiane narzędzie znajduje zastosowanie zarówno na początkowym etapie działań, jak i w ich trakcie, gdy niezbędne są nowe pomysły na rozbudowę profilu fraz. Jak szukać kluczowych fraz w Google Ads Keyword Planner? W tym celu, wystarczy przejść do zakładki Odkryj nowe słowa kluczowe. Użytkownik może tu wybrać poszukiwanie fraz na podstawie zarówno słów, jak i tematu, branży czy adresu strony internetowej.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Write a comment