Wszystko, co musisz wiedzieć o: Allegro Analytics

Allegro Analytics jest narzędziem serwisu aukcyjnego Allegro, który ma za zadanie umożliwić użytkownikom weryfikację sprzedaży. Pozwala ono między innymi sprawdzić ilość sprzedanych sztuk danego produktu czy liczbę dokonanych transakcji. Dzięki tego typu informacjom, można szybko i wygodnie zdobyć informację na temat kategorii, w których oferowany asortyment najlepiej się sprzedaje czy jaka jest wysokość zwrotu z inwestycji.

Jakiego rodzaju informacje można zdobyć dzięki Allegro Analytics?

Raporty generowane przez narzędzie, jakim jest Allegro Analytics pozwalają sprawdzić główne statystyki sprzedaży — zarówno własnej, jak i dla wybranej kategorii czy zakresu wyszukiwania. Umożliwiają one przeanalizowanie, które oferty przynoszą największą wartość sprzedaży. Dzięki raportom, użytkownik może dowiedzieć się, jak zmieniały się poszczególne produkty oraz ich ceny — czy to we własnym asortymencie, czy na Allegro. Pozwalają one także przeanalizować sprzedaż w odniesieniu do innych sprzedawców i poznać rynek oraz konkurencję w serwie
aukcyjnym, dostosowując do niego swój asortyment. W raportach tych znajdują się szczegółowe dane dotyczące sprzedaży dowolnej oferty w przeciągu ostatnich 30 dni. Umożliwiają one również sprawdzenie, jakie produkty były dostępne na Allegro czy zostały wystawione z konta w danym dniu, a także dowiedzenie się, jakie oferty są w danym momencie najbardziej pożądane lub które cieszyły się największą popularnością wśród użytkowników w określonym czasie. Korzystając z Allegro Analytics, można także przeanalizować 1000 najlepiej sprzedających się aktualnie ofert na Allegro, bez podziału na kategorie.

Jak uzyskać dostęp do Allegro Analytics?

Chcąc uzyskać dostęp do Allegro Analytics, niezbędny będzie zakup Abonamentu na Allegro. W wersji podstawowej, pozwala on przeanalizować dane sprzedażowe z minionych 6 miesięcy. Wyższe abonamenty gwarantują natomiast dostęp do danych na temat rynku oraz konkurencji z ostatnich 18 miesięcy. W Abonamencie profesjonalnym, do usługi można dodać 10 kont, w eksperckim — 50. Warunkiem jest to, aby użytkownik posiadał na każdym z nich minimum Abonament podstawowy. W celu zalogowania się do serwisu, należy kliknąć w przycisk Zaloguj się. Użytkownik zostaje wówczas przeniesiony do panelu logowania Allegro, gdzie musi wpisać swój indywidualny login oraz hasło.

Jakie elementy znajdują się w menu Allegro Analytics?

Po zalogowaniu się do narzędzia Allegro Analytics, użytkownik może się zapoznać z następującymi sekcjami:
Podsumowanie — znajdują się tu zbiorcze informacje na temat liczby transakcji, sprzedanych sztuk i wartości sprzedaży. Użytkownik ma możliwość wyboru jednego z odgórnie zdefiniowanych okresów lub wskazania dowolnego zakresu dat. Gdy do profilu podpiętych zostało kilka kont, prezentowane są tutaj statystki dla każdego z nich. Podsumowanie według dni sprzedaży może być wyświetlane dla 7 lub 30 dni. Na wykresach podana jest dokładna wartość sprzedaży, w zależności od dnia.
Asortyment — sekcja ta pozwala sprawdzić sprzedaż zarówno na własnym koncie, jak i na całym Allegro (druga z funkcji jest dostępna wyłącznie w Abonamencie profesjonalnym oraz eksperckim). Odbywa się to według: ofert, kategorii, parametrów, marek, słów w tytule oferty, szczegółów danej oferty, top 1000 ofert w serwisie Allegro, asortymentu Ceneo oraz listy ofert.
Ceny — użytkownik ma tutaj do wyboru dwie możliwości: historia cen w ofertach oraz rozkład poziomu cen (jest to raport wyników sprzedaży w zależności od przedziału cenowego).
Warunki i promowanie — jest to przedstawienie sprzedaży z podziałem na rodzaj oferty, opcje promowania oraz metodę dostawy.
Trendy w czasie — w sekcji tej prezentowana jest sprzedaż według dni, godzin oraz dni tygodnia.
Porównanie z konkurencją — znaleźć można tu ranking sprzedających oraz porównanie trendów sprzedaży.

Uwaga! Dane prezentowane w narzędziu Allegro Analytics nie uwzględniają zamówień nieopłaconych i anulowanych, a także zwrotów towarów i prowizji. Do wartości sprzedaży nie wlicza się tu kosztów dostaw.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Write a comment