Szybka i skuteczna rekrutacja pracowników do E-commerce – czy to możliwe?

Sprawni i kompetentni pracownicy e-commerce są istotnym zasobem dla firmy. Często stanowią pierwszy punkt kontaktowy dla nowych i dotychczasowych klientów. Mają duży wpływ na zyski organizacji. Jednak zbudowanie skutecznego zespołu nie zawsze jest łatwe. Dlatego zobacz, jak powinna wyglądać rekrutacja pracowników e-commerce.

Zdefiniuj zadania

Zanim zorganizujesz rekrutację, określ zadania, które wymagają oddelegowania. Zapisz obowiązki, które ma pełnić zatrudniona osoba. Pomyśl, jakiego dokładnie wsparcia potrzebujesz.

Nie ograniczaj się do ogłoszeń o pracę

Mówiąc najprościej, najlepsi pracownicy ds. e-commerce nie przeglądają ogłoszeń o pracę. Są zbyt zajęci pracą e-commerce: zawieraniem transakcji i zwiększaniem dochodów swojego obecnego pracodawcy. Dlatego, nie ograniczaj się do zamieszczania ogłoszeń w prasie i Internecie. Szukaj aktywnie.

Korzystaj z mediów społecznościowych, takich jak Linkedln. Możesz też nawiązać współpracę z agencją rekrutacyjną. Zorganizuj targi pracy. Zapoznaj się też z bazą osób, które kiedyś wysyłały dokumenty aplikacyjne do Twojej firmy. W ten sposób otrzymasz szeroką i wartościową pulę kandydatów.

Zbuduj program poleceń rekrutacyjnych

Opracuj program motywacyjny dla swoich obecnych pracowników. Zaoferuj im atrakcyjne nagrody pieniężne po pomyślnym zatrudnieniu poleconej przez nich osoby. To zachęci ich  do aktywnego włączenia się w proces. Będą szukać osób, które naprawdę nadają się na dane stanowisko.

Rozmowa rekrutacyjna

Nie trać czasu na pytania, czy czyjaś osobowość pasowałaby do Twojej firmy. Jest to coś, co prawdopodobnie stwierdzisz w ciągu pierwszych kilku sekund. Istnieją jednak pewne pytania, które warto zadać potencjalnemu kandydatowi podczas rekrutacji e-commerce. Oto kilka z nich:

  • # Czy interesuje Cię praca na cały etat?
  • # Jaki był Twój największy sukces sprzedażowy? Jakiego klienta pozyskałeś i dlaczego ta transakcja była wyjątkowa?
  • # Opowiedz o utraconej szansie sprzedaży. Co teraz zrobiłbyś inaczej?
  • # Podaj dwie cechy osobowości, które powinien mieć pracownik e-commerce.
  • # Czy podoba Ci się nasz produkt i/lub usługa?
  • # Czy mógłbyś sprzedać produkt i/lub usługę, który Ci się nie podoba?

Zaprezentuj siebie i wizję firmy, jeśli chcesz przyciągnąć utalentowanych kandydatów.

Głos i język ciała

W czasie rekrutacji marketing zwróć uwagę nie tylko na komunikację werbalną, ale też niewerbalną kandydata. Zastanów się, w jaki sposób mówi. Autorytatywnie? Zbyt optymistycznie? Sprawdź, czy potencjalny pracownik jest pewny siebie i utrzymuje kontakt wzrokowy. Czy ma mocny uścisk dłoni? Te wszystkie cechy wpływają później na sukces sprzedażowy.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.