SXO, czyli największy gamechanger pozycjonowania

Od lat kluczową rolę w marketingu internetowym odgrywało SEO, jednak w ostatnich latach zaczęto dostrzegać pozytywne efekty płynące z UX, czyli ze zwracania uwagi na doświadczenia użytkowników. Rozwiązanie mogło być tylko jedno – połączenie obu tych dziedzin. Dlatego najnowszym trendem z olbrzymim potencjałem biznesowym jest SXO. Już teraz sprawdź, dlaczego Twoja strona www lub sklep online musi, jak najszybciej wdrożyć zasady związane z SXO, by ustrzec się przed utratą klientów.

Co to jest SXO?

SXO, czyli Search Experience Optimization to trend w pozycjonowaniu, polegający na połączeniu działań SEO z doświadczeniami użytkowników, czyli UX (ang. User Experience). Podczas optymalizacji strony internetowej on-site i off-site kluczowe staje się również wdrożenie metod, zwiększających efektywność witryny. Celem każdego właściciela strony internetowej jest sprawienie, aby korzystanie z serwisu internetowego było proste oraz intuicyjne i prowadziło do zwiększenia konwersji. Gdy zdecydujesz się wdrożyć strategię SXO, stworzysz swoim klientom prostą i przejrzystą drogę, która rozpoczyna się już na etapie wyszukiwarki, a kończy na dokonywaniu płatności za zakup w Twoim sklepie online.

SEO + UX = małżeństwo doskonale konwertujące

Dziś właściwie każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest wdrożenie elementów, wchodzących w skład SEO. Chodzi tutaj o:

  • poprawę prędkości ładowania się strony,
  • dodanie zoptymalizowanych treści do sklepu – opisów kategorii, opisów produktów i innych treści,
  • dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych,
  • optymalizację techniczną, m.in. sprawdzenie poprawności kodu strony,
  • sprawdzenie jakości linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • dodanie meta tagów itd.

Wszystko te czynniki generują ruch z wyników organicznych wyszukiwarki Google. Jednak zwrócenie uwagi jedynie na wymagania robotów Google jest ryzykowne, gdyż może sprawić, że realni użytkownicy nie zyskają w sklepie tego, do czego są przyzwyczajeni, a proces robienia zakupów stanie się na tyle nieintuicyjny, że zdecydują się na porzucenie koszyka. Niezbędne stało się zatem stawianie na równi z SEO również czynników, wchodzącymi w zakres UX,
takich jak:

  • czytelna i prosta nawigacja witryny, np. przejrzyste i najlepiej przyklejone menu, zalinkowana paginacja stron itd.,
  • zastosowanie przemyślanych CTA, czyli wezwań do działania, dzięki którym możesz
    wpłynąć na reakcje użytkowników w obrębie sklepu,
  • nowoczesny i minimalistyczny wygląd witryny,
  • szybkość ładowania się strony,
  • krótki proces zakupowy, który minimalizuje ryzyko porzuconych koszyków,
  • funkcjonalność witryny, np. zastosowanie formularzy kontaktowych z małą liczbą pól, aby ułatwić komunikację z klientem.

Dopiero połączenie głównych elementów obu strategii pozwala uzyskać liczne korzyści.

Dlaczego warto wdrożyć strategię SXO?

Główną korzyścią związaną z zaplanowaniem od A do Z drogi, jaką pokonuje potencjalny klient od momentu znalezienia witryny w wyszukiwarce Google, aż po kliknięcie linku, przejście do sklepu i zrealizowania pożądanych akcji, jest wzrost sprzedaży. Jednak bez obaw SXO może zostać wykorzystane również do osiągnięcia także innych celów, np. do powiększenia listy mailingowej i zachęcenia do zapisania się do newslettera, do skontaktowania się poprzez wypełnienie formularza kontaktowego czy założenia konta w serwisie. Kluczowe jest po prostu zwiększenie konwersji. To z kolei sprawia, że możesz zyskać liczne korzyści, takie jak:

  • wyprzedzenie konkurencji i wyróżnienie się na ich tle,
  • zwiększenie zasięgu i widoczności w Google,
  • zbudowanie więzi z klientem,
  • kreowanie wizerunku eksperta.

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa przyciąga użytkowników do sklepu, ale to dostosowanie jej do standardów, do których przyzwyczaił się już użytkowników (np. responsywność, minimalistyczny wygląd, czytelność), prowadzi do zwiększenia Twoich zysków. Wdrażanie SXO to już nie tylko chwilowy trend, ale wyznacznik skuteczności i droga, którą podążają specjaliści w branży SEO i w marketingu internetowym.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Write a comment