SXO, czyli największy gamechanger pozycjonowania

Od lat kluczową rolę w marketingu internetowym odgrywało SEO, jednak w ostatnich latach zaczęto dostrzegać pozytywne efekty płynące z UX, czyli ze zwracania uwagi na doświadczenia użytkowników. Rozwiązanie mogło być tylko jedno – połączenie obu tych dziedzin. Dlatego najnowszym trendem z olbrzymim potencjałem biznesowym jest SXO. Już teraz sprawdź, dlaczego Twoja strona www lub sklep online musi, jak najszybciej wdrożyć zasady związane z SXO, by ustrzec się przed utratą klientów.

Co to jest SXO?

SXO, czyli Search Experience Optimization to trend w pozycjonowaniu, polegający na połączeniu działań SEO z doświadczeniami użytkowników, czyli UX (ang. User Experience). Podczas optymalizacji strony internetowej on-site i off-site kluczowe staje się również wdrożenie metod, zwiększających efektywność witryny. Celem każdego właściciela strony internetowej jest sprawienie, aby korzystanie z serwisu internetowego było proste oraz intuicyjne i prowadziło do zwiększenia konwersji. Gdy zdecydujesz się wdrożyć strategię SXO, stworzysz swoim klientom prostą i przejrzystą drogę, która rozpoczyna się już na etapie wyszukiwarki, a kończy na dokonywaniu płatności za zakup w Twoim sklepie online.

SEO + UX = małżeństwo doskonale konwertujące

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Dziś właściwie każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest wdrożenie elementów, wchodzących w skład SEO. Chodzi tutaj o:

  • poprawę prędkości ładowania się strony,
  • dodanie zoptymalizowanych treści do sklepu – opisów kategorii, opisów produktów i innych treści,
  • dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych,
  • optymalizację techniczną, m.in. sprawdzenie poprawności kodu strony,
  • sprawdzenie jakości linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
  • dodanie meta tagów itd.

Wszystko te czynniki generują ruch z wyników organicznych wyszukiwarki Google. Jednak zwrócenie uwagi jedynie na wymagania robotów Google jest ryzykowne, gdyż może sprawić, że realni użytkownicy nie zyskają w sklepie tego, do czego są przyzwyczajeni, a proces robienia zakupów stanie się na tyle nieintuicyjny, że zdecydują się na porzucenie koszyka. Niezbędne stało się zatem stawianie na równi z SEO również czynników, wchodzącymi w zakres UX,
takich jak:

  • czytelna i prosta nawigacja witryny, np. przejrzyste i najlepiej przyklejone menu, zalinkowana paginacja stron itd.,
  • zastosowanie przemyślanych CTA, czyli wezwań do działania, dzięki którym możesz
    wpłynąć na reakcje użytkowników w obrębie sklepu,
  • nowoczesny i minimalistyczny wygląd witryny,
  • szybkość ładowania się strony,
  • krótki proces zakupowy, który minimalizuje ryzyko porzuconych koszyków,
  • funkcjonalność witryny, np. zastosowanie formularzy kontaktowych z małą liczbą pól, aby ułatwić komunikację z klientem.
Zobacz również:  Porównanie: agencja vs in-house

Dopiero połączenie głównych elementów obu strategii pozwala uzyskać liczne korzyści.

Dlaczego warto wdrożyć strategię SXO?

Główną korzyścią związaną z zaplanowaniem od A do Z drogi, jaką pokonuje potencjalny klient od momentu znalezienia witryny w wyszukiwarce Google, aż po kliknięcie linku, przejście do sklepu i zrealizowania pożądanych akcji, jest wzrost sprzedaży. Jednak bez obaw SXO może zostać wykorzystane również do osiągnięcia także innych celów, np. do powiększenia listy mailingowej i zachęcenia do zapisania się do newslettera, do skontaktowania się poprzez wypełnienie formularza kontaktowego czy założenia konta w serwisie. Kluczowe jest po prostu zwiększenie konwersji. To z kolei sprawia, że możesz zyskać liczne korzyści, takie jak:

  • wyprzedzenie konkurencji i wyróżnienie się na ich tle,
  • zwiększenie zasięgu i widoczności w Google,
  • zbudowanie więzi z klientem,
  • kreowanie wizerunku eksperta.

Dobrze wypozycjonowana strona internetowa przyciąga użytkowników do sklepu, ale to dostosowanie jej do standardów, do których przyzwyczaił się już użytkowników (np. responsywność, minimalistyczny wygląd, czytelność), prowadzi do zwiększenia Twoich zysków. Wdrażanie SXO to już nie tylko chwilowy trend, ale wyznacznik skuteczności i droga, którą podążają specjaliści w branży SEO i w marketingu internetowym.

,,Rosnąca popularność terminu SXO dowodzi, że rynek staje się coraz bardziej świadomy. Mocna konkurencja, niestabilna sytuacja międzynarodowa i wahania walut sprawiają, że w planowaniu budżetów marketingowych i wytyczaniu celów potrzebna jest nowa jakość. SXO zręcznie łączy pozyskiwanie ruchu z uwzględnieniem jego dalszego nawigowania po stronie internetowej, by maksymalnie często użytkownik stawał się klientem. De facto są to dwie odrębne usługi – SEO i UX. Ich połączenie w termin SXO jest cenne o tyle, że marketingowcy myślą już nie tylko o wskaźnikach ilościowych, ale i jakościowych. Należy jednak dokładnie przyglądać się poszczególnym ofertom SXO. SEO i UX to mocno specjalistyczne dziedziny, których połączenie jest często komunikowane przez agencje, w ramach przyciągnięcia uwagi klienta. Przed podjęciem decyzji o współpracy, warto sprawdzić, czy kontrahent faktycznie dysponuje kompetencjami i narzędziami, które pozwolą mu dotrzymać składanych obietnic i pisząc kolokwialnie – dowieźć wynik – tłumaczy Maciej Popiołek, Head of Content Marketing w Verseo”

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej
Jeden komentarz
  • Dariusz

    13 grudnia 2023, 00:06

    Artykuł porusza bardzo ważny temat w kontekście dzisiejszego SEO – SXO, czyli łączenie optymalizacji dla wyszukiwarek z optymalizacją dla użytkownika. Jest to kluczowe podejście do pozycjonowania, które powinno być na radarze każdego specjalisty SEO. SXO podkreśla, jak ważne jest stworzenie strony, która nie tylko jest technicznie zoptymalizowana do indeksowania przez wyszukiwarki, ale również zapewnia użytkownikom wartościową i pozytywną interakcję. Jakość treści i doświadczenia użytkownika stają się coraz bardziej kluczowe w kontekście algorytmów Google, dlatego SXO staje się gamechangerem dla strategii pozycjonowania. Wartościowy artykuł, który powinien przeczytać każdy, kto chce być na bieżąco z najnowszymi trendami w SEO.

Write a comment