Porównanie: agencja vs in-house

Rozwinąć swój dział marketingu czy skorzystać z pomocy agencji? To pytanie nurtuje wielu właścicieli firm. Odpowiedź jest kluczowa, ponieważ digital marketing jest obecnie najlepszą strategią rozwoju biznesu. Każda opcja ma jednak swoje wady i zalety, dlatego decyzja, którą mamy podjąć nie jest taka łatwa. Poniżej zebraliśmy najważniejsze informacje pozwalające na porównanie in-house i agencji. Który wybór jest najlepszy dla Ciebie? 

Na kogo postawisz? 

Dwa najpopularniejsze sposoby na skuteczne wprowadzenie firmy na rynek to zatrudnienie kogoś we własnym zakresie lub wynajęcie agencji marketingowej. Najbardziej podstawową różnicą między tymi dwoma opcjami jest to, kogo zatrudniasz.

Kiedy zdecydujesz się na in-house, musisz znaleźć i zatrudnić nowego pracownika (bądź pracowników), który będzie pracować w Twoim biurze i jedynym obowiązkiem będzie marketing Twojej firmy. Struktura i wielkość zespołu marketingu wewnętrznego może się różnić w zależności od skali firmy. To, czy trzeba zatrudnić pojedynczą osobę, czy duży zespół, zależy od ilości pracy, jaką trzeba wykonać.

Kiedy zatrudniasz agencję, pracujesz z zespołem ekspertów marketingowych w celu opracowania strategii, które pomogą osiągnąć postawione cele Twojej firmie. 

IN-HOUSE VS AGENCJA: porównanie

  • dostępność

in-house: Z zespołem wewnętrznym wejście na rynek jest stosunkowo powolne. Budowanie zespołu wymaga bowiem czasu m.in ze względu na proces zatrudniania pracowników i zdobywanie doświadczeń marketingowych na rynku docelowym.

agencja: Doświadczenie agencji pozwala na szybszy dostęp do rynku dzięki ogólnej wiedzy, znajomości taktyki i nawyków konsumenckich. 

  • zdolność adaptacji

in-house: Zespół in-house jest wewnętrzny, co pozwala na wysoki poziom adaptacyjności i możliwość zmiany priorytetów zadań, większą kontrolę i szybszą realizację dostosowań strategicznych oraz alokacji budżetu marketingowego.

agencja: Agencje mogą być znacznie wolniejsze w adaptacji, w zależności od ich obciążenia pracą, priorytetów i wewnętrznych procesów. Dodatkowo, agencja jest zainteresowana zwiększeniem wydatków na marketing. Plusy? Agencja może mieć cenne spojrzenie na optymalizację strategii.

  • niezawodność

in-house: Daje możliwość pełnego zarządzania zespołem, monitorowania jakości i kontrolowania projektów od początku do końca.

agencja: Ograniczona kontrola w zakresie procesu oraz trudności w śledzeniu i monitorowaniu jakości.

  • kontakt

in-house: Zespół In-house jest w stanie komunikować się z wszystkimi zainteresowanymi stronami w organizacji i ma duże możliwości, jeśli chodzi o dostęp do danych, analizowanie i dostosowanie się do nich.

agencja: Koordynacja zadań i projektów może być skomplikowana ze względu na bariery komunikacyjne. Ponadto agencja musi podjąć dodatkowe wysiłki, aby dotrzeć do różnych zainteresowanych stron i uzyskać dostęp do danych.

  • elastyczność

in-house: Wewnętrzny zespół marketingowy może dostosować swoje umiejętności, aby sprostać wymaganym zadaniom i poradzić sobie z presją. Zespół może się powiększać lub zmniejszać w zależności od potrzeb i sytuacji finansowej firmy.

agencja: Agencja obsługuje kilku klientów i być może będziesz musiał poczekać na swoją kolej. W niektórych przypadkach agencja może zapewnić elastyczność w zakresie opłat i realokacji zasobów.

  • specjaliści

in-house: Rzadko zdarza się znaleźć talenty, które mają doświadczenie ze wszystkimi aspektami i narzędziami marketingu cyfrowego, aby pokryć wszystkie potrzeby marketingowe. Pozyskanie dobrego zespołu marketingowego wymaga doświadczonych rekruterów marketingowych, a przede wszystkim czasu.

agencja: Agencje pracują z kilkoma klientami i mają do dyspozycji więcej wykwalifikowanych osób. Ich talenty są zróżnicowane i obejmują szerokie obszary kanałów marketingowych, technologii, jak również zasobów zewnętrznych.

  • orientacja

in-house: Marketerom wewnętrznym płaci się za to, by żyli Twoją marką, produktem i branżą.

agencja: Agencje mają swoje własne cele biznesowe, partnerów technologicznych, strukturę i cele rentowności.

  • inwestycja

in-house: Zespół in-house jest traktowany jako inwestycja długoterminowa.

agencja: Praca z agencją może być krótko bądź długoterminowa, jednak to wciąż będzie zespół zewnętrzny.

 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.