Świat wg. Jeffa Bezosa

Podobno nie myli się tylko ten co nic nie robi. Jeff Bezos – założyciel Amazona też ma coś do powiedzenia na ten temat i właśnie opublikował swoją pierwszą książkę. Co w niej znajdziemy? Szereg tematów od biznesu poprzez politykę aż do przestrzeni kosmicznej. Są też wnioski dotyczące tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, i przykłady pokazujące, dlaczego kultura firmy jest imperatywem. Nie bój się błądzić (org. Invent & Wander) daje nam bardzo rzadki wgląd w to, jak Jeff Bezos myśli o świecie, i jednocześnie wyjątkową szansę poznania tajników sukcesu jednego z najwybitniejszych innowatorów naszych czasów.

Wiedzieć kiedy ze sceny zejść

Opublikuj swój artykuł!

Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.

Skontaktuj się z nami

Przez ostatnie 12 lat na pierwszym miejscu listy najcenniejszych brandów był jeden z dwóch gigantów technologicznych – Google albo Apple. Pandemia covid-19 mocno zmieniła podział tortu i nowym liderem został Amazon stworzony przez Jeffa Bezosa, który dotychczas zajmował miejsce trzecie. Zaraz po spektakularnym wzroście wartości spółki świat obiegła wiadomość, że w trzecim kwartale 2021 r. Bezosa na stanowisku prezesa firmy zastąpi Andy Jassy, a założyciel planuje teraz poświęcić swój czas głównie innowacjom: firmie Blue Origin zajmującej się statkami kosmicznymi, gazecie „The Washington Post” oraz fundacjom Amazon Day 1 Fund i Bezos Earth Fund. Co faktycznie działo się podczas tych 27 lat tworzenia i budowania Amazona oraz kierowania nim, możemy przeczytać w książce Nie bój się błądzić.

Dzięki tej lekturze dowiesz się m.in.:

  • Co to jest „Mentalność Dnia Pierwszego”,
  • Dlaczego tak istotne są skupienie się na perspektywie długoterminowej i rezygnacja z zysków na rzecz rozwoju,
  • Czym w istocie jest obsesja na punkcie klienta, a nie konkurencji,
  • Jak założyć firmę i utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa,
  • Dlaczego kultura organizacji ma znaczenie fundamentalne,
  • Dlaczego innowator nie obawia się porażki.

Myśli na wagę złota

Czym różni się Nie bój się błądzić od innych książek dostępnych na rynku? Przede wszystkim składa się z wypowiedzi oraz opinii samego Jeffa Bezosa, a nie jego współpracowników, biografów czy dziennikarzy. Zawiera oryginalne doroczne listy do akcjonariuszy, które Bezos pisał własnoręcznie, począwszy od roku 1997, oraz jego liczne wykłady i wywiady ukazujące historię życia, pracę i ewolucję poglądów miliardera. Założyciel Amazona porusza w niej szereg tematów z zakresu biznesu – od innowacji i strategicznych decyzji pozwalających utrzymać wzrost prosperującego przedsiębiorstwa, poprzez zarządzanie operacyjne firmą i zatrudnianie odpowiednich pracowników, aż po budowę odpowiedniej kultury organizacyjnej i obsesji na punkcie klienta, a nie konkurencji. Jego osobiste rady i wskazówki mają na celu pomóc innym stworzyć swoją własną drogę innowacji, ale także nie zgubić się na bezdrożach.

Przeczytaj:  Czego nie robić odchodząc z pracy?

Kto nie ryzykuje, ten…

Bezos wskazuje na konieczność ciągłego challeng’owania się i  nie spoczywania na laurach oraz pamiętania, że sukces idzie zawsze w parze z porażką. „Ryzyko wpisane jest w każde działanie, ale czasem trzeba zaufać instynktowi. W ten sposób rodzą się dobre decyzje. Podejmowane grupowo, z dużą dozą pokory” – mówi Bezos. Pracownikom Amazona wielki sukces wprowadzenia na rynek inteligentnego głośnika Echo oraz asystenta głosowego Alexa niewątpliwie osłodził klęskę, jaką poniósł Fire Phone. „Porażka na rynku telefonów komórkowych okazała się dla nas (i programistów) cenną lekcją przydatną w pracy nad wprowadzeniem na rynek Echa i Alexy” – napisał Bezos w liście do akcjonariuszy w 2017 roku.

Prawdziwy kosmos

W książce Bezos prezentuje nowe podejście nie tylko do doświadczeń dnia dzisiejszego i choćby tego, czego nauczyła nas pandemia Covid-19, ale i – co ważniejsze – do wyzwań przyszłości. Jak twierdzi fascynacja kosmosem pomaga mu zachować szerokie horyzonty myślenia. To właśnie umiejętność postrzegania rzeczywistości w perspektywie długoterminowej okazała się dźwignią sukcesu, również w Amazon.com. Myślenie długoterminowe stało się także elementem misji, jaką biznesmen sformułował dla swojej firmy kosmicznej Blue Origin – na jej herbie widoczne jest łacińskie hasło Gradatim Ferociter („Krok po kroku. Bez wytchnienia”).

Promuj swoją firmę u nas!

Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.

Skontaktuj się z nami