Sprzedaż internetowa firmy Walmart wzrosła o 79% w zakończonym roku fiskalnym

Sprzedaż internetowa firmy Walmart Inc. wzrosła o 79% w zakończonym roku podatkowym, który zakończył się 29 stycznia. Sprzedaż online również wzrosła o 69% w czwartym kwartale, podał gigant handlu detalicznego.

Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji

Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!

Skontaktuj się z nami

W segmencie spożywczym, sprzedaż osiągneła rekordowe wolumeny, co odzwierciedla ciągły transfer  klientów z handlu tradycyjnego do e-commerce, często z wykorzystaniem omnichannel, mówi Walmart. Walmart oferuje teraz odbiór zamówień online w około 3.750 sklepach i dostawę tego samego dnia w około 3.000.

Całkowity roczny przychód wyniósł 559,15 mld USD, co oznacza wzrost o 6,7% w porównaniu z 523,96 mld USD w poprzednim roku podatkowym. W ostatnim kwartale przychody wyniosły 152,10 mld USD, co oznacza wzrost o 7,3% w porównaniu z 141,67 mld USD za analogiczny okres rok temu.

Roczny zysk wyniósł 13,51 mld USD, co oznacza spadek o 9,2% z 14,88 mld USD rok wcześniej. W czwartym kwartale firma Walmart odnotowała stratę w wysokości 2,09 mld USD w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 4,14 mld USD w czwartym kwartale poprzedniego roku. Wyniki czwartego kwartału obejmują straty na działalności ze sprzedaży firmy Walmart w Japonii, Wielkiej Brytanii i Argentynie.

Walmart wskazuje na trzy czynniki, które wpłynęły pozytywnie na sprzedaż w czwartym kwartale:

  • Średni koszyk w czwartym kwartale był wyraźnie wyższy w porównaniu z rokiem wcześniej
  • Klienci dokonali większej liczby zakupów za pośrednictwem e-commerce
  • Ponadto wolumeny transakcji wzrosły, gdy Walmart wydłużył godziny otwarcia sklepów w listopadzie 2020 r.

Źródło: https://www.digitalcommerce360.com