Specjalista ds. rekrutacji i selekcji to osoba odpowiedzialna za całościowy proces rekrutacyjny. Do jej obowiązków należy zbieranie informacji na temat zapotrzebowania kadrowego, określenia wymagań, przygotowania ogłoszenia i jego publikacji, wstępnej selekcji aplikacji, przeprowadzenie rozmów rekrutacyjnych.
Możliwe inne nazwy tego stanowiska
- Rekruter
- Specjalista ds. rekrutacji
Zakres obowiązków
- określenie wymagań w zależności od stanowiska
- przygotowanie ogłoszeń rekrutacyjnych, dobór odpowiednich dla nich portali i publikacja
- selekcja wstępna nadesłanych CV
- przeprowadzenie rozmów rekrutacyjnych, w tym również wieloetapowych
- przygotowanie scenariuszy zadań specjalnych na potrzeby weryfikacji kwalifikacji i umiejętności
- kontakt z kandydatami
- tworzenie bazy CV
Umiejętności
Specjalista ds. rekrutacji i selekcji powinien posiadać wykształcenie wyższe z nauk humanistycznych takich jak: psychologia, socjologia, pedagogika, jak również znać przepisy prawa. Ważnym jest posiadanie doświadczenia i praktyki w stosowaniu odpowiednich procedur rekrutacyjnych. Praca ta wiąże się ściśle z kontaktami z ludźmi więc w ramach pożądanych cech osobistych należy wymienić otwartość, komunikatywność, umiejętność dialogu i słuchania i jasnego wypowiadania myśli co jest szczególnie ważne aby uniknąć nieporozumień w tym jakże ważnym procesie.
Rekrutacja nigdy nie wygląda tak samo i za każdym razem Specjalista ds. rekrutacji i selekcji musi się do niej solidnie przygotować. Zdarza się też praca pod presją czasu gdy np. rekrutacja na kluczowe stanowisko uzyska wysoki priorytet. Zorganizowanie, przywiązanie do szczegółów, systematyczność i dokładność ułatwią codzienne obowiązki, a umiejętność prezentacji przyda się m.in. na branżowych targach. Standardem jest już znajomość języka angielskiego a każdy dodatkowy to atut, gdyż rozszerza możliwości pracy na rynki międzynarodowe.
Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce? Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.