Specjalista ds. rekrutacji i selekcji – kto to? Zakres obowiązków

Specjalista ds. rekrutacji i selekcji to osoba odpowiedzialna za całościowy proces rekrutacyjny. Do jej obowiązków należy zbieranie informacji na temat zapotrzebowania kadrowego, określenia wymagań, przygotowania ogłoszenia i jego publikacji, wstępnej selekcji aplikacji, przeprowadzenie rozmów rekrutacyjnych.

Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji

Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!

Skontaktuj się z nami

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Rekruter
  • Specjalista ds. rekrutacji

Zakres obowiązków

  • określenie wymagań w zależności od stanowiska
  • przygotowanie ogłoszeń rekrutacyjnych, dobór odpowiednich dla nich portali i publikacja
  • selekcja wstępna nadesłanych CV
  • przeprowadzenie rozmów rekrutacyjnych, w tym również wieloetapowych
  • przygotowanie scenariuszy zadań specjalnych na potrzeby weryfikacji kwalifikacji i umiejętności
  • kontakt z kandydatami
  • tworzenie bazy CV

Umiejętności

Specjalista ds. rekrutacji i selekcji powinien posiadać wykształcenie wyższe z nauk humanistycznych takich jak: psychologia, socjologia, pedagogika, jak również znać przepisy prawa. Ważnym jest posiadanie doświadczenia i praktyki w stosowaniu odpowiednich procedur rekrutacyjnych. Praca ta wiąże się ściśle z kontaktami z ludźmi więc w ramach pożądanych cech osobistych należy wymienić otwartość, komunikatywność, umiejętność dialogu i słuchania i jasnego wypowiadania myśli co jest szczególnie ważne aby uniknąć nieporozumień w tym jakże ważnym procesie.

Rekrutacja nigdy nie wygląda tak samo i za każdym razem Specjalista ds. rekrutacji i selekcji musi się do niej solidnie przygotować. Zdarza się też praca pod presją czasu gdy np. rekrutacja na kluczowe stanowisko uzyska wysoki priorytet. Zorganizowanie, przywiązanie do szczegółów, systematyczność i dokładność ułatwią codzienne obowiązki, a umiejętność prezentacji przyda się m.in. na branżowych targach. Standardem jest już znajomość języka angielskiego a każdy dodatkowy to atut, gdyż rozszerza możliwości pracy na rynki międzynarodowe.