semKRK#19 BIG

Czym jest semKRK?

semKRK to Krakowski wyjątkowy barcamp o szerokiej tematyce dotyczącej marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. Wydarzenie skierowane jest dla specjalistów SEM i SEO, agencji marketingu internetowego, działów marketingu, branży e-commerce oraz właścicieli biznesów. Głównym celem organizatorów semKRK jest możliwość wymiany wiedzy oraz doświadczeń marketingowych w luźnej atmosferze!

semKRK#19 BIG

W środę 15 czerwca 2022 roku w Starej Zajezdni w Krakowie  odbyła się 19 edycja konferencji semKRK. W tym roku była to wersja „BIG” z ponad 600 uczestnikami. Wystąpiło 15 prelegentów, odbyło się 13 prezentacji oraz gala wręczenia nagród semKRK Awards. Na konferencji firmę Digitalx reprezentowała Aleksandra Świątek i Natalia Grzelak. 

Prelegenci i tematy ich wystąpień: 

Piotr Bortkiewicz – “Wysoki ROAS nie pojawia się na nudnych kontach! Baw się targetowaniem, a będziesz zarabiać!”

Pan Piotr podczas prelekcji opowiedział o Facebook Ads. Zostało obalone kilka mitów. Zostały przedstawione kontrargumenty do powyższej tezy, a p. Piotr posługiwał się przykładami z kampanii dla marki Coccodrillo. 

 

Adrian Andrzejczyk – “Zaawansowane ustawienia Analytics pod analizę SEO.”

 Pan Adrian powiedział, że Google Analytics jest jak persona, czyli można GA dowolnie „ubierać”. Mają w tym pomóc zaawansowane ustawienia Google Analytics.

 

Michał Szylko – “May Core Update – wnioski na podstawie danych z 3 kontynentów.”

Pan Michał przedstawiał zmiany, jakie zaszły po aktualizacji Google i przedstawił zależności zachodzące między wybranymi wartościami. Współzależności mierzył za pomocą współczynnika korelacji Pearsona.

 

Daniel Chruściński – “Sprytne pomysły na zwiększenie CTR w kampanii Google Ads.”

Pan Daniel wyjaśnił, dlaczego CTR jest tak ważny oraz jakie płyną korzyści z dobrego RTR. Podkreślił też, że ciężko stwierdzić jaki jest dobry CTR, ponieważ co kampania to inna strategia. Dlatego też każdorazowo powinno się zastosować indywidualne podejście w tym temacie.

 

Joanna Kwiatkowska – “5 skutecznych sposobów na pozyskiwanie ruchu organicznego. Budowanie brand awareness marki.”

Pani Joanna podkreśliła wartość jaką niesie ze sobą blogowanie, artykuły specjalistyczne, ale także humanizacja brandu. Cenną podpowiedzią było twierdzenie, że konsumenci potrzebują również zewnętrznych afirmacji dotyczących marki, dlatego bardzo chętnie sięgają do historii danej firmy.

 

Łukasz Walczuk i Piotr Matusiak – “Prawdopodobnie największy projekt SEO/Content 2021”

Mówcy przedstawili na prelekcji współpracę marki EMPIK z agencją Bluerank. 

 

Marcin Kościelski – “Po drugiej stronie audytu, czyli o urokach współpracy in-house z agencją.”

 Pan Marcin opowiedział o trochę innej perspektywie  niż ta, którą znamy o tym, w jaki sposób agencje SEO opracowują i przedstawiają audyty stron internetowych. 

 

Witold Wrodarczyk – “Czy ciastka nas zjedzą?”

 Pan Witold w swoim wystąpieniu wskazał jednoznacznie, że nie jest prawdą, że jedno z najpopularniejszych narzędzi analitycznych w branży SEM i SEO – Google Analytics, stało się nielegalne – korzystanie z narzędzi analitycznych nadal jest zgodne z prawem. Kwestia prywatności powinna zainteresować klientów, ale także marketerów, a Google Analytics nie jest niebezpieczny.

 

Damian Lutowski – “Jak wycisnąć maksa z treści? Praca z contentem w trudnych branżach.”

Pan Damian zauważył, że 70% sesji na stronach internetowych rozpoczyna się od contentu. Właśnie stąd wzięło się twierdzenie, że warto byłoby zadbać o jego jakość w kontekście pozycji na frazy kluczowe.

 

Natalia Paciorek i Michał Barczyk – “SEO survival, czyli jak pojawić się w sieci i przetrwać. Budowanie sklepu w kontekście SEO.”

Pani Natalia i Pan Michał przedstawili case study sklepu COMBAT. Zaprezentowali przeprowadzone analizy – także analizę SWOT – oraz podstawy, które kształtowały działania dla nowo stworzonej marki. Określili, jakie czynniki okazały się stanowić fundament i  jakie były tego konsekwencje oraz rezultaty.

 

Łukasz Chwiszczuk – “Co zrobisz, jak nic nie zrobisz? Praca na kampaniach performance max.”

Pan Łukasz przybliżył zasady związane z wykorzystywaniem kampanii performance max, które wzbudzają w ostatnim czasie bardzo liczne kontrowersje w branży SEM.

 

Grzegorz Strzelec –“Człowiek kontra maszyna – wielki test generatorów treści.”

Pan Grzegorz podzielił się wynikami i ciekawymi wnioskami po przeprowadzonym testowaniu generatorów treści. 

 

Przemysław Modrzewski – “Google Analytics 4 – czy jako marketingowiec mam się martwić, czy cieszyć?”

Pan Przemysław przypomniał uczestnikom, że marketing to stosunkowo dynamiczna dziedzina, w której wszystko szybko się zmienia i jest to całkowicie normalne. Zmianom ulegają również narzędzia, z których korzystają specjaliści. Uświadomił, co każdy właściciele firm,  managerowie i specjaliści powinni wiedzieć o GA4.

Zwycięzcy #semKRK19 Awards:

Lista zwycięzców –  autorów najlepszych case studies:

W kategorii SEO:

I miejsce – Semcore, II miejsce – empik  & Bluerank, III miejsce – Sempai

W kategorii Google Ads:

I miejsce – Sempai, II miejsce  – PromoTraffic, III miejsce –  Result MEDIA 

W kategorii  E-commerce:

I miejsce – Digitalsharks, II miejsce – AdPeak, III  miejsce – Sempai 

Ogromne gratulacje dla zwycięzców!

Podsumowanie:

semKRK było idealnym połączeniem przyswajania wiedzy i relaksu. Umożliwiło poznanie wielu ciekawych ekspertów i wymienienie się spostrzeżeniami. W trakcie wystąpień każdy uczestnik mógł wysłać swoje pytanie. Z ich puli zostały wybrane 3, które zadano na koniec wystąpienia. Niezmiernie się cieszymy, że mogliśmy być częścią tego wydarzenia. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.