Pierwszy produkt na Amazonie z ponad 1 milionem opinii

Inteligentny głośnik Amazon Echo Dot został pierwszym produktem na platformie Amazon, który zgromadził ponad milion recenzji. Liczba opinii przy produktach eksplodowała po wprowadzeniu przez firmę pod koniec 2019 rok możliwości dokonywania ocen za pomocą jednego kliknięcia.

W październiku 2019 r. Amazon rozszerzył funkcjonalność recenzji produktów, umożliwiając kupującym wystawianie gwiazdek bez konieczności pisemnych recenzji. Od tego czasu tempo, w jakim produkty zyskują ocenę, przyspieszyło. Amazon Echo Dot otrzymuje teraz ponad 100 000 nowych ocen miesięcznie. Żeby zrozumieć skalę dokonanej zmiany, wystarczy fakt, że produkt ten przez pierwsze 3 lata od wprowadzenia otrzymał łącznie 100 000 recenzji, by w ostatnim roku osiągnąć 1 milion ocen.

Opublikuj swój artykuł!

Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.

Skontaktuj się z nami

Obecnie produkty uzyskują recenzje o wiele łatwiej, a nowe produkty mogą konkurować z produktami o ugruntowanej pozycji z dziesiątkami tysięcy recenzji. Od czasu wprowadzenia ocen za jednym kliknięciem warunki, w których produkty konkurują, są zasadniczo różne.

Amazon zmienia i narzuca Klientom filozofię w postrzeganiu opinii. Teraz stają się one sygnałem, zachętą do obejrzenia danego produktu, wskazując na jego popularność. Wcześniej, klieci przeklikiwali się przez dziesiątki opinii pod produktem w celu rekonesansu na tema wad i zalet, warto czy nie warto kupić. Amazon Echo Dot ma 5.000 recenzji z oceną 1-gwiazdkową i 10 000 innych ocen z 1 gwiazdką bez pisemnej recenzji. Nawet jeśli klient chciałby przeczytać negatywne recenzje, byłby w stanie zapoznać się co najwyżej z niewielkim procentem całości.