RWD — co to jest?

RWD to skrót od angielskiego słowa Responsive Web Design. Określenie to odnosi się do technologii projektowania responsywnych stron internetowych, czyli takich, które dostosowują się do rozdzielczości ekranu, na którym są wyświetlane. Czym charakteryzują się takie witryny? Jakie są ich główne zalety?

Responsywna strona internetowa, czyli jaka?

Strony internetowe wykonane w technologii RWD korzystnie prezentują się zarówno w przypadku standardowych laptopów czy monitorów stacjonarnych, jak i telewizorów, tabletów oraz smartfonów. Responsywność oznacza tutaj, że dana witryna jest tak samo użyteczna na wszystkich urządzeniach. Co ważne, nie będzie się ona prezentowała na każdym z nich dokładnie tak samo.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx

Co różni od siebie strony internetowe responsywne od tradycyjnych? W przypadku pierwszych z nich, specyficzne rozmieszczenie poszczególnych elementów gwarantuje użytkownikowi wysoki komfort przeglądania, bez względu na urządzenie, z którego korzysta. Jeżeli chodzi natomiast o witryny tradycyjne, na każdym ekranie wyglądają one tak samo, co sprawia, że w niektórych przypadkach surfowanie po nich może być nieco utrudnione.

Strony RWD i ich zalety

Jakie są główne zalety responsywnych stron internetowych? Przede wszystkim, są one wysoce użyteczne. Jak już zostało wspomniane powyżej, witryny tego typu wyglądają tak samo dobrze na różnych ekranach, bez względu na ich rozdzielczość. Prezentują one te same treści na wszystkich urządzeniach — tak stacjonarnych, jak i mobilnych. Technologia Responsive Web Design jest aktualnie standardem wspieranym oraz preferowanym przez wyszukiwarki internetowe. Obsługujące ją strony zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania od tych nieresponsywnych. Warto wspomnieć tutaj także o tym, iż witryny responsywne są tańsze w utrzymaniu. Wynika to z tego, że w ich przypadku rozwija się wyłącznie jeden uniwersalny zestaw szablonów.

Jak sprawdzić czy strona internetowa jest responsywna?

W jaki sposób można zweryfikować, czy do czynienia mamy z responsywną stroną internetową? W tym celu, uruchamiamy narzędzie dla twórców witryn, wybieramy dowolną rozdzielczość ekranu i sprawdzamy, jak witryna wygląda po takiej zmianie. Inny sposób na sprawdzenie responsywności to test optymalizacji mobilnej od Google. Jego wykonanie jest bardzo proste. Wystarczy wpisać adres witryny internetowej i poczekać chwilę na wynik testu.

Zobacz również:  Trendy w digital marketingu na 2023 rok

Strona mobilna a RWD — co je różni?

Czy strona mobilna a RWD to to samo? Wszystko zależy tu od tego, jak rozumie się pojęcie, jakim jest mobilna witryna. Jeżeli mowa o stronie, która korzystnie prezentuje się zarówno na telefonie komórkowym, jak i tablecie, wówczas witryny RWD są jednocześnie mobilnymi. Gdy natomiast przez stronę mobilną rozumie się taką, która jest dedykowana urządzeniom mobilnym i dostępna pod osobnym adresem URL, witryna RWD nie będzie równocześnie mobilną. Wynika to z tego, iż strony responsywne zawsze mają identyczny adres URL (technologia Responsive Web Design nie wymaga zmiany jego adresu).

Strona responsywna na komputerze, tablecie i telefonie

Jak strona responsywna prezentuje się na komputerze stacjonarnym? Najczęściej wykorzystuje ona cały obszar monitora i jest pozbawiona pustych pasków po bokach. Jej cechą charakterystyczną są także duże nagłówki, zdjęcia oraz ikony, które sprawiają, że taka witryna jest bardziej czytelna.

Jeżeli chodzi o tablet, strona responsywna wygląda na takim urządzeniu podobnie co w przypadku stacjonarnego komputera. Wyświetlane są tu wszystkie elementy serwisu uprzednio przeskalowane do mniejszych rozmiarów. Niektóre z nich często zmienia się w tak zwane slidery
(obiekty, gdzie treść nakłada się na siebie, a dostęp do nich jest możliwy wyłącznie po przesunięciu w bok widocznego elementu).

A jak strony responsywne wyglądają na telefonie komórkowym? Pewne elementy są tu ukrywane, a pozostałe — wyświetlane w inny sposób. Dostęp do koszyka czy wyszukiwarki jest tutaj prezentowany w formie ikonek.

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej
Write a comment