Jak wynagradzać freelancerów?

Korzystanie z usług freelancerów to dobry i niedrogi pomysł na wykorzystanie zewnętrznych talentów do odniesienia sukcesów w biznesie. Jeśli w Twojej firmie nikt nie ma kwalifikacji i umiejętności do zrobienia czegoś koniecznego można zatrudnić freelancera do wykonania takich zadań. Aby móc w pełni wykorzystać tę opcję zatrudnienia należy zapoznać się z możliwymi sposobami na zapłatę za wykonaną pracę.

Aby upewnić się, że wszystko będzie działać płynnie należy się zapoznać z kilkoma sposobami na wynagradzanie freelancerów:

HUBSTUFF

Dlaczego warto: Hubstuff ma w sobie funkcję „trzy w jednym”, czyli śledzenie czasu, fakturowanie i automatyczną listę płac. Umożliwia prześledzenie czasu pracy freelancerów, poziom aktywności, a także używane aplikacje i adresy URL. Połączenie tych wszystkich funkcji ułatwia zarządzanie i płacenie wynagrodzenia. Odsuwa to wszelkie wątpliwości nad czym i kto w danym momencie pracował. 

Dla większej oszczędności czasu można ustawić automatyczną listę płac i raporty dostosowane do własnych potrzeb.

Te rzeczy można ustawić na Hubstuffie: ustawienie różnych stawek dla poszczególnych freelancerów, wysyłanie płatności ręcznie lub automatycznie, płacenie za przepracowany czas, planowanie płatności. 

PAYPAL

Dlaczego warto: Jest to najczęściej stosowana forma płatności online dla firm, stron internetowych, ale także osób prywatnych. Obsługuje ponad 200 rynków i 25 walut. Ma 250 milionów użytkowników i jest jednym z najbardziej zaufanych i najczęściej używanych usług do przelewania pieniędzy. Paypal ma możliwość płacenia kartą kredytową, przelew na konto bankowe, portfel Paypal i linię kredytową Paypal.

Dzięki Paypal można: płacić wielu freelancerom naraz, integrować go z Hubstuffem, wysyłać płatności do różnych krajów i w różnych walutach, śledzić płatności. 

PAYONEER

Dlaczego warto: oferuje płatności masowe, może to być nawet do 200 osób otrzymujących wynagrodzenie. Payoneer gwarantuje szybką, bezpieczną opcję płatności zewnętrznych. 

Dzięki Payoneer można: integrować się z Hubstuffem, freelancerzy mogą wypłacać wynagrodzenie bezpośrednio na swoje konta bankowe, płacić w wielu walutach, oszczędzać dzięki darmowym przelewom, zobaczyć szczegółowe raporty. 

QUICKBOOKS

Dlaczego warto: synchronizuje się z kontami bankowymi, śledzi wydatki w przyjazny sposób, można liczyć na pomoc wykwalifikowanego księgowego. 

Quickbooks to narzędzie księgowe, ale m a też opcję płac z pełną obsługą. Jeśli wprowadzisz przepracowane godziny to zostaną one obliczone przez Quickbooks. Ma także integrację z Hubstuff, a to umożliwia automatyczne płacenie. 

Pozwala na: płacenie freelancerom czekiem lub przelewem, bezpłatne wsparcie ekspertów, wsparcie podatkowe, automatyczne obliczenia. 

VENMO

Jest to portfel internetowy, który pozwala na przelewanie pieniędzy między kontami na Venmo. Wystarczy połączyć konto na Venmo z kontem bankowym, doładować je i wysyłać płatności freelancerom. Nie ma tutaj narzędzia do obliczania, trzeba ręcznie określić jakie wynagrodzenie ktoś otrzyma. Uwaga! Jest dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych. 

BITWAGE

Jest bardzo prosty i intuicyjne w użyciu, pozwala na stworzenie listy płac i sfinansowanie jej za pomocą przelewu, karty kredytowej albo zasobów cyfrowych. Integruje się z Hubstuffem, dzięki temu mamy pewność, że jest to bardzo dokładne. 

Dlaczego warto: precyzyjne i bardzo proste śledzenie czasu, automatyczna płatność kartą, mierzenie poziomu aktywności, generowanie niestandardowych raportów. 

XOOM

Dlaczego warto: jest prosty w użyciu, pozwala śledzić transakcje i posiada blokadę kursów wymiany, działa w 32 krajach i obsługuje wiele walut, ma bardzo wiele opcji płatności.

TRANSFERWISE

Dlaczego warto: uproszczenie listy płac przez płatności grupowe, wysłanie do 1000 płatności jednocześnie, a to wszystko za jedną płatnością, oferuje międzynarodowe płatności, wielojęzyczna obsługa klienta, brak międzynarodowych opłat.

Jak określić, który sposób jest najlepszy?

Trzeba je dopasować do kultury firmy, rozważyć każde za i przeciw i ustalić, która z podanych wyżej form sprawdzi się najlepiej. Podjęcie decyzji powinno być przemyślane – warto dobrze przeanalizować, co będzie dla firmy najbardziej intuicyjną metodą. 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.