Rodzaje rozszerzeń reklam w Google Ads

Rozszerzenia w reklamach Google Ads to dodatkowe elementy lub informacje wyświetlające się pod nią w sieci wyszukiwania oraz reklamowej. Przekładają się one na wzrost przestrzeni reklamowej oraz współczynnika kliknięć. Dzięki rozszerzeniom reklam, w prosty sposób dostarczyć można użytkownikom najważniejszych informacji na temat oferowanych produktów lub usług. Dodawane mogą być one na poziomie konta, kampanii lub grupy reklam. Dodanie rozszerzenia jest bezpłatne, a koszt jest generowany tu dopiero w momencie kliknięcia w nie.

Jak sprawić, aby rozszerzenie reklam było wyświetlane?

Wyróżnia się kilka głównych czynników od których zależy, czy rozszerzenie reklam w Google Ads będzie wyświetlane. Jednym z nich jest odpowiednia wartość w rankingu reklamy. Ze względu na ograniczoną przestrzeń, reklamy na wyższych pozycjach mają prawo do wyświetlania rozszerzeń. System reklamowy Google wybiera najskuteczniejsze rozszerzenia oraz te, które uzna, że są najbardziej stosowne w danej sytuacji.

Z jakimi rozszerzeniami reklam w Google Ads możemy mieć do czynienia?

Wyróżnia się następujące rodzaje rozszerzeń w Google Ads:
Rozszerzenia linków do podstron — umożliwiają one dodawanie odnośników do wybranych podstron wyświetlających się pod reklamą. Pozwalają użytkownikom na bezpośrednie przejście na witrynę zawartą w rozszerzeniu. Rozszerzenia tego typu wyświetlają się w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz na YouTube. W przypadku reklam odtwarzanych na komputerach mogą zawierać 6 linków, a na telefonach komórkowych — 8 linków. Omawiane rozszerzenie można uzupełnić o opis linku zawierający dodatkowe informacje i zwiększający przestrzeń reklamową. Koszt kliknięcia w rozszerzenie takiej kampanii jest identyczny, jak w przypadku kliknięcia w nagłówek reklamy.
Rozszerzenia objaśnień — pozwalają one podkreślić wyjątkowość oferty i zaakcentować zalety firmy oraz jej produktów czy usług. W rozszerzeniach tego typu można zawrzeć informacje na temat szybkiej wysyłki, darmowej reklamy czy innych udogodnień wyróżniających przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Wyświetlane mogą być one zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Objaśnienia dodawać można na poziomie konta, kampanii czy grupy reklam.
Rozszerzenia informacji w witrynie — umożliwiają one poinformowanie użytkowników o poszczególnych aspektach oferowanych produktów czy usług. Pozwalają uszczegółowić ofertę na poziomie widocznej reklamy, co ułatwia przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów.
Rozszerzenia połączeń — pozwalają one na wyświetlanie pod reklamą pola z numerem telefonu, na które wystarczy kliknąć, aby się z nim połączyć. Rozszerzenie to umożliwia dokonywanie pomiaru konwersji. W tym celu należy uruchomić raport połączeń na koncie wykorzystujący specjalny numer Google w celu gromadzenia niezbędnych informacji. Istnieje tu także możliwość wskazania, w jakich godzinach firma jest dostępna pod wskazanym numerem telefonu.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych — mają one na celu skłonić użytkowników do pozostawienia danych, takich jak nazwa, numer telefonu, adres e — mail czy kod pocztowy. Co ważne, nie wszystkie konta będą mogły zastosować tego typu rozszerzenie. Dana branża musi znajdować się na liście tych, które wzbudzają konwersję. Wdrożenie omawianego rozszerzenia wymaga podania linku do polityki prywatności prowadzonej przez firmę.
Rozszerzenia lokalizacji — pozwalają one na wyświetlanie informacji, takich jak lokalizacja, adres czy numer telefonu użytkownikowi poszukującemu danej marki. Rozszerzenie to jest niezbędne w szczególności dla biznesów lokalnych. Wyświetla się ono bowiem osobom znajdującym się w pobliżu danej firmy. Rozszerzenie lokalizacji może być prezentowane w Mapach Google, sieci wyszukiwania czy sieci reklamowej.
Rozszerzenia cen — umożliwiają one zaprezentowanie w ramach reklamy dodatkowych elementów związanych z ceną danego produktu czy usługi. Rozszerzenie tego typu może się składać z maksymalnie 8 elementów, które mogą być przesuwane przez użytkownika. Kliknięcie w jeden z nich skutkuje przeniesieniem na dedykowaną podstronę.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.

Write a comment