Reklama na YouTube

YouTube jest na drugim miejscu co do wielkości wyszukiwarką po Google, a to oznacza, że ​​ma ogromną publiczność na całym świecie, co pozwala markom kierować reklamy do każdego segmentu klientów z pomocą odpowiednio kierowanych reklam.

Co to jest targetowanie na YouTube?

Targetowanie umożliwia reklamowanie produktów albo usług w ważnych momentach. Reklamy wideo są wyświetlane w Google Ads, a to umożliwia marketerom stosowanie wielu różnych technik. W rzeczywistości dzięki kierowaniu reklam w YouTube możesz określić swój zasięg do odbiorców pogrupowanych według szczególnych zainteresowań.

Czy reklamy mogą być targetowane?

Tak, reklamy YouTube mogą być kierowane. W rzeczywistości większość reklam, które widzisz w YouTube, jest skierowana do Ciebie lub przynajmniej do grupy demograficznej, do której się zaliczasz.

Dlaczego kierowanie reklam w YouTube jest ważne?

Google gromadzi dane o Tobie na podstawie tego, czego wyszukujesz. Są one później umieszczane w profilu użytkownika i obejmują informacje, które dodałeś do swojego konta, ale także niektóre rzeczy, które Google zgaduje na Twój temat. Dzięki kierowaniu reklam na YouTube możesz wykorzystać dane Google na swoją korzyść, kierując reklamy do określonych odbiorców. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch na swoim kanale YouTube, zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej witryny, czy też sprzedać produkt.

Korzyści płynące z kierowania reklam w YouTube obejmują:

  • Dokładność –  dzięki kierowaniu reklam w YouTube możesz określić odbiorców na podstawie ich płci, lokalizacji, zainteresowań, wieku i wielu innych kryteriów.
  • Lepsze połączenie –  reklamy wideo pozwalają markom tworzyć historie.
  • Remarketing skierowany do odbiorców: możesz kierować reklamy do osób, które wykazały zainteresowanie Twoją firmą.
  • Wysoka skuteczność – chociaż inne platformy mają opcje kierowania, reklama kierowana do określonej grupy odbiorców jest bardzo skuteczna w YouTube dzięki kierowaniu kontekstowemu.
  • Łatwość mierzenia – po utworzeniu reklamy w YouTube śledzenie i mierzenie postępów jest bardzo proste.

Opcje kierowania reklam w YouTube

Istnieją trzy opcje kierowania reklam, które należy rozważyć:

Słowa kluczowe

Kierowanie na słowa kluczowe i miejsca docelowe reklamy to pierwsze kroki do udanej kampanii reklamowej w YouTube, ale na tym się nie kończy. Używając słów kluczowych na swoim kanale YouTube, zapewniasz platformie kontekst dotyczący tego, kim jesteś i o czym jest Twój kanał.

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach pomagają reklamodawcom docierać do użytkowników, gdy są oni w trakcie podejmowania decyzji. Dla tych, którzy chcą zwiększyć zwrot z inwestycji, niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach są doskonałym rozwiązaniem. Po wybraniu opcji „nowi niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach” możesz dodać słowa kluczowe o wyższych zamiarach.

Wydarzenia życiowe

Można stać się jeszcze bardziej bezpośrednim, celując w konkretną niszę za pomocą „Wydarzeń z życia”. Google oferuje teraz kierowanie na trzy główne wydarzenia życiowe: przeprowadzkę, ukończenie studiów i ślub. Kierowanie na wydarzenia na żywo w Google może być używane w kampaniach kierowanych na Gmaila i YouTube.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.