Nowy rok. Nowe rekrutacje. Poszukiwanie pracowników czas zacząć

Poszukiwania pracowników czas zacząć.

W Polsce najczęstszą drogą do pozyskania nowego pracownika są ogłoszenia zamieszczone
w portalach pracy. Innym, mniej praktykowanym sposobem, jest zlecenie procesu rekrutacyjnego zajmującej się tym tematem firmie. Ponadto zauważa się, że w większych przedsiębiorstwach znaczącą rolę pełnią płatne programy poleceń pracowniczych, natomiast w tych mniejszych wertuje się własną bazę kandydatów.

Świetny czas portali pracy oraz nieustępujące agencje zatrudnienia.

Jak już wspomniano największym wzięciem cieszą się portale pracy. To, że przeżywają one swój złoty wiek świadczy zamieszczona tam liczba ogłoszeń. Niezmiennie waha się ona w granicach kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. W naszym kraju firmy coraz śmielej decydują się na skorzystanie
z oferty wyspecjalizowanych agencji doradztwa personalnego. Liczba przedsiębiorstw zlecających rekrutację firma zewnętrznym ma tendencje zwyżkową. Korzystanie z tego typu rozwiązania jest oczywiście uzależnione od potencjału finansowego firmy, jej rozwoju etc.

Wartość rekomendacji.

Jednym ze sposobów na uniknięcie popadania w koszty czy też zaoszczędzenie czasu jest bazowanie na rekomendacjach pracowników w kontekście poszukiwania nowych kandydatów do pracy. Z punktu widzenia pracodawców jest to okazja do znalezienia pracownika z odpowiednimi kwalifikacjami przy jednoczesnym określeniu już na starcie czy oby dana postać będzie właściwie pasować do kultury panującej wewnątrz organizacji. Z uwagi na swoje zalety rekomendacje takie na stałe przyjęły się już w wielu firmach. Bierze się to również stąd, że mało kto chciałby polecić swojemu szefowi człowieka, za którego później przyjdzie się mu samemu wstydzić. Chodzi tu niejako
o firmowanie swoim nazwiskiem, potencjalnego kandydata.

Miliony ogłoszeń płynących z mediów społecznościowych.

Aktualnie niewielki procent wskazuje na media społecznościowe jako źródło poszukiwania kandydatów do pracy. Trzeba sobie jednak powiedzieć, że w obliczu niekończącej się pandemii rola social mediów w kontekście bazy osób poszukujących zatrudnienia będzie sukcesywnie rosła. Mowa tu o takich platformach jak Facebook czy Linkedin. W skali globalnej swoje profile we wspominanym serwisie Linkedin posiada około 650 mln. Użytkowników, przy czym liczba ta nieustannie rośnie. Trzeba przyznać, że nawet jak na skalę światową wynik robi wrażenie. Realizacja procesu rekrutacji za pośrednictwem takiego serwisu daje możliwość dotarcia również do kandydatów, którzy w danym momencie nie poszukują pracy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby do nich dotrzeć i złożyć ofertę zatrudnienia, która okaże się dla nich bardzie atrakcyjna, aniżeli dotychczasowe stanowisko. Tego typu zabieg może stać się dla takich ludzi bodźcem do zmiany miejsca zatrudnienia.

Co uchodzi za najlepszy sposób?

Postawić sprawy jasno się zwyczajnie nie da. Nie można tematu zawęzić do jednego najbardziej efektywnego sposobu na poszukiwanie pracownika, albowiem każdy ma swoje plusy i minusy. Jedno rozwiązanie będzie możliwe do realizacji w małej rodzinnej formie, na inne z uwagi na duży potencjał finansowy będą mogły zdecydować się korporacje. Ponadto sposoby poszukiwań mogą być bardzo od siebie odmienne w zależności od modelu rekrutacji, branży czy regionu. Może ciężko w to uwierzyć, ale są sytuacje kiedy jedna technika rekrutacji sprawdza się w danym regionie, a już w innym okazuje się totalnie nieefektywna. Detale te są świetnie znane osobom, które tematem rekrutacji zajmują się na co dzień.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.