Najlepsze narzędzie wspierające rekrutację? Strona KARIERY Twojej firmy!

strona kariery

Analizowałeś kiedyś narzędzia rekrutacyjne za pośrednictwem których trafiają do Ciebie kandydaci do pracy? Najczęściej są to dedykowane portale z ogłoszeniami, prawda? A może kandydatów dobiera Ci profesjonalna firma zewnętrza specjalizująca się w rekrutacji? To teraz zadaj sobie pytanie, czy Ty sam stwarzasz okazję do tego, aby kandydaci zgłaszali się do Ciebie bezpośrednio? Jeżeli nie to bardzo rekomendujemy otwarcie się na takie rozwiązanie, tym bardziej, że masz je pod ręką.

Królowa wśród Zakładek: Kariera

Posiadasz stronę internetową swojej firmy. Piszesz o marce i jej misji, opisujesz produkty i usługi, informujesz o wprowadzonych innowacjach, podkreślasz obecność na branżowych spotkaniach, a może nawet dzielisz się wiedzą ekspercką na swoim firmowym blogu. A gdzie w tym wszystkim zainteresowanie potencjalnych kandydatów swoją firmą i jej propozycjami zawodowymi?

Zakładka Kariera/Praca jest furtką przez którą mogą do Ciebie dotrzeć ciekawi kandydaci, realnie zainteresowani Twoją ofertą zawodową i widzący siebie w strukturach firmy. Osoby przyglądające się Twojej firmie i jej działaniom mają inne podejście rekrutacyjne, niżeli wszyscy inni, których aplikacje otrzymujesz przez kwestionariusze na dedykowanych pracy portalach. Osoba trafiająca do Ciebie przez zakładkę Kariera/Praca na Twojej stronie internetowej jest świadoma wyboru, wie więcej na temat Twojej firmy i jej działań, niż cała reszta aplikujących w innych kanałach. Nie możesz bagatelizować takiej kandydatury, tym bardziej, że to oszczędność czasu i kosztów na długoterminowych rekrutacjach.

Niestety, bardzo często wieje nudą

Zakładki dedykowane pod pracę zazwyczaj pozostawiają wiele do życzenia. Często znajdziesz tam krótki wstęp i adres e-mail z zaproszeniem do nadsyłania CV lub prosty kwestionariusz. Zdarza się, że jedyne oferty pracy, które znajdują tam potencjalni kandydaci, są od miesięcy nieaktualne. Strona z karierą to zazwyczaj coś o czym myśli się drugoplanowo, czyli tylko w momencie gdy pojawia się zapotrzebowanie na nowego pracownika. I tu pojawia się zgrzyt wizerunkowy, bo całą stronę masz dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach, ale strona związana z karierą, czyli Twoje najlepsze narzędzie rekrutacyjne, wygląda po prostu marnie.

Jak dobrze przygotować stronę dedykowaną pracy? Zacznij od podstaw i zastanów się jakich informacji poszukują kandydaci? Co może ich zainteresować, o czym chcieliby przeczytać? To na tej stronie możesz zaprezentować się jako pracodawca i powinieneś to zrobić z niezwykłą dbałością.

Strona poświęcona karierze musi być aktualna, czytelna i atrakcyjna wizualnie. Możesz ją dowolnie rozbudowywać, np. opisując sektory zatrudnienia, przedstawiając czym się każdy z nich zajmuje i jakie daje możliwości rozwojowe. Dla urozmaicenia treści i zaciekawienia kandydata warto skorzystać z infografik, zdjęć i filmów ukazujących biurowe życie Twojej firmy. Załącz wypowiedzi pracowników, którzy krótko opiszą swoją ścieżkę kariery wewnątrz firmy. Pochwal się oferowanymi benefitami. I co najważniejsze- zadbaj o aktualną listę ofert pracy ze szczegółowymi opisami stanowisk i obowiązków. Jak widzisz istnieje wiele możliwości, aby bogato wypełnić zakładkę z karierą na Twojej firmowej stronie.

10 ciekawych przykładów sekcji Kariera w branży E-commerce

Przyjrzeliśmy się kilku wiodącym na polskim rynku firmom, które zadbały o profesjonalny wygląd swojej strony dotyczącej kariery. Zobacz jak robią to inni i daj się zainspirować!

1. LPP S.A. (Właściciel marki RESERVED)

Już na początku mamy czytelny podział na możliwe obszary zatrudnienia w myśl zasady, że to co najważniejsze jest najlepiej widoczne. Po wybraniu preferowanego przez kandydata miejsca zatrudnienia przechodzimy do aktualnych ogłoszeń oraz do opisów działów, które tworzą każdy pion pracy. Niezależnie od wyboru każda z podstron ma podobną budowę, więc znajdziesz na nich wszystkie ważne informacje istotne dla stanowiska, czy sektora zatrudnienia. A mamy tu na myśli pakiety benefitów, wskazówki jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz filmy ukazujące pracę w konkretnym dziale.

Na stronie Kariery dowiesz się więcej na temat samej firmy, wartościach jakimi kieruje się w biznesie i kulturze pracy. Zwróć uwagę na przejrzystą i estetyczną formę, w której prezentowane są najważniejsze informacje. Treść wzbogacona została o zdjęcia i infografiki, a to bardzo ułatwia wyłapywanie najważniejszych treści. Umieszczony na stronie głównej zakładki Kariera film, nie tylko ukazuje pracę w LPP, ale jest też narzędziem wzmocnienia niektórych istotnych dla komunikacji marki akcentów jak np. to, że  projektują w Polsce, posiadają 5 brandów odzieżowych, tworzą świat nowoczesnych technologii Fashion tech.

Strona kariery marki LPP S.A.

strona kariery

2. X-KOM

Podstrona kariery jest łatwa w nawigacji i czytelna. Górna belka jasno informuje o podziale na konkretne sekcje- oferty pracy są na samym początku i słusznie. W dodatkowych zakładkach firma zdradza nieco więcej na temat procesu rekrutacji oraz kulturze pracy i możliwościach jakie może zagwarantować jako pracodawca.

Zwróć uwagę na infografiki w sekcji Poznajmy się. Wyróżnione są tu nie tylko dane mówiące o wzroście biznesu, ale też ciekawe wydarzenia z życia marki, czyli krótkie wizualne bio! Spójrz jak zaprezentowane są wypowiedzi obecnych pracowników X-KOM. Krótki cytat i zdjęcie jest dowodem autentyczności. Zwróćmy też uwagę jak długa jest lista benefitów zaprezentowanych w formie infografik. Punktem zasługujący na wyróżnienie jest opisana ścieżka procesu rekrutacyjnego, którą znajdziemy w sekcji Jak rekrutujemy. Czytelnie rozrysowana oraz wzbogacona o najczęściej pojawiające się pytania dodatkowe.

Sekcja praca marki X-KOM

3. Leroy Merlin

Zakładka dedykowana karierze jest tu bardzo rozbudowana i intuicyjna w nawigacji. Do ofert pracy można dostać się od razu ze strony głównej zakładki Kariera poprzez przycisk Aplikuj, lub najpierw wybierając interesujący dział i przechodząc odpowiednio przez sekcje Praca w sklepie lub Praca w centrali.

W kolejnym kroku znajdziemy krótki wstęp dotyczący specyfiki pracy w konkretnych strukturach i odpowiednio już pogrupowane odnośniki do ofert pracy. Marka również wykorzystała film jako narzędzie promocyjne, w którym biorą udział pracownicy Leroy Merlin.

Strona kariery marki Leroy Merlin

4. Eobuwie

Na samym początku wita nas jasny podział na działy z informacją ile obecnie ofert pracy znajduje się w każdym z nich. Poniżej widoczna jest propozycja nadesłania swojego CV, jeżeli wśród obecnej oferty kandydat nie znalazł niczego odpowiedniego. Uznajemy to za dobre rozwiązanie, gdyż takie CV pozostaje w bazie HR marki i może zostać użyte przez Specjalistę ds. rekrutacji w momencie, gdy znajdzie się dla kandydata ciekawa oferta zawodowa, wpisująca się w jego doświadczenie i kwalifikacje.

Na stronie znajdziemy również krótki film ukazując pracę w Eobuwie od kuchni, a w nim prezentację procesów od planowania i projektowania, przez obsługę klienta, na sprzedaży w sklepie stacjonarnym kończąc. Marka również stawia na wizerunek pracowników i ich opinie, którymi dzieli się na stronie.

Sekcja praca marki Eobuwie

5. CCC

Marka prezentuje trochę inne podeście wskazując już na wstępie, że jej największym potencjałem są ludzie. Skupmy się na chwilę na tym rozwiązaniu. Całość jest ciekawie zaprojektowana graficznie gdzie przy wypowiedzi pracownika na temat pracy w CCC, jest mocno zaakcentowane jedno kluczowe zdanie sugerujące co najbardziej ceni on w firmie.

Następnie przechodzimy do ofert pracy, również podzielonych na działy co bardzo ułatwi rozpoznanie możliwości. Benefity przedstawione w interaktywny sposób na ruchomych elementach zwracają uwagę. Sekcja Co u nas, uchyla rąbka tajemnicy na temat kultury pracy, wskazuje na publikacje w mediach i na wprowadzone innowacje.

Strona kariery marki CCC

6. Decathlon

Marka mocno akcentuje swój sportowy charakter w każdym zakamarku sekcji dedykowanej pracy. Strona wprowadzająca jest łącznikiem do kolejnych zakładek, do których możesz również dostać się łatwo z głównego menu u szczytu strony. Na stronie Kariery prezentowane są ciekawe materiały na atrakcyjnych nośnikach. Zerknijmy na umieszczony tu film nawiązujący do wartości jakie przyświecają działalności marki jak np. ochrona środowiska poprzez wykorzystywanie plastikowych butelek w produkcji ubrań oraz mocno akcentowane są innowacje technologiczne. Wskazuje się też w nim na grę zespołową, a wszystkie działania jakich marka się podejmuje, określane są nie jako praca, ale jako misja, która jednoczy ze sobą różnych ludzi.

Poniżej filmu trafiamy na sekcję poświęconą benefitom zaprezentowanym w postaci dynamicznych i interaktywnych grafik przyciągających wzrok. W sekcji Pasjonaci sportu znajdziesz wypowiedzi pracowników na temat pracy w Dacathlon, poznając ich trochę bliżej poprzez ich indywidualne sportowe pasje, co jest bardzo ciekawym rozwiązaniem. Jest to dodatkowym potwierdzeniem, że w strukturach firmy są autentyczni pasjonaci swojej pracy, która jest blisko związana z osobistymi zainteresowaniami.

Strona kariery marki Decathlon

7. Rossmann

Strona kariery marki jest bardzo rozbudowana i ukazuje wiele możliwości rozwojowych jakie może zagwarantować nowym pracownikom. Górne menu pomoże nawigować w bogatej w treści stronie Kariery. Oprócz ofert pracy znajdziemy tu także propozycje praktyk i staży, co jest ukłonem w stronę studentów, chcących zacząć rozwijać się zawodowo w ciekawej firmie. W ofertach pracy mamy jasny podział na sektory i odpowiednio dopasowane do nich oferty. Proces rekrutacji opisują specjalnie przygotowane animacje- jedna dedykowana do pracy w centrali i w sklepach, a druga do pracy w Centrum Informatycznym.

Jeżeli chcesz wiedzieć jak Rossmann wspiera rozwój pracowników to możesz zapoznać się z jego programami szkoleniowymi jak np. Rozwojowe Środy– inicjatywa skierowana do wszystkich pracowników lub Misja Rozwój dla kierowników sklepów. Marka ma bardzo bogatą ofertę benefitów, o czym również przeczytasz na stronie. Warto chwilę zatrzymać się na autorskim projekcie rozwoju pasji pracowników – Pozytywnie Zakręceni. Program jest szeroko opisany i robi wrażenie nie tylko swoim pomysłem, ale i skalą realizacji od indywidualnej, czyli działań wspierających jednostkowe pasje, jak również dba o rozwój zespołowy prowadząc warsztaty, spotkania z ciekawymi ludźmi, czy pomagając rodzicom poprzez wyjazdy edukacyjne.

Strona kariery marki Rossmann

8. OBI

Prócz dobrze widocznych ofert pracy w podziale na działy, marka na swojej stronie Kariery zaznacza też obecność systemu poleceń pracowniczych. Na potencjał i skalę biznesu zwraca uwagę infografika OBI w liczbach. W zakładce O nas zapoznasz się z wartościami firmy jakimi kieruje się ona w codziennej pracy, a klikając w Powody do dumy, dowiesz się o akcjach społecznych w jakich marka brała udział. Benefity zostały przedstawione w formie infografik i opisane w zakładce Dlaczego OBI?

Strona kariery marki OBI

9. Agata MebIe

Strona kariery jest tu bardzo uproszczona. Tego typu minimalizm sprawdza się gdy pracownikom każdego szczebla i niezależnie od miejsca zatrudniania (sklep lub centrala) możesz zaproponować takie same warunki zatrudnienia. Firma przy wykorzystaniu kilku prostych punktów wymienia formę zatrudnienia, możliwości rozwoju zawodowego w strukturach firmy i benefity sportowe. Proponuje również pozostawienie swojego CV na wypadek jeżeli żadne ze stanowisk nie spełnia oczekiwań kandydata.

Strona kariery marki Agata Meble

10. HEBE

Co za świeżość i pomysłowość! Strona kariery jest niezwykle barwna, mocno nawiązująca do portfolio produktowego marki. Każda sekcja ma swój indywidualny kolor i hasło przewodnie- widać tu copywriterskie zabawy słowem. W nawigacji pomaga górny pasek menu. Pierwsza strona to takie małe wprowadzenie opisujące markę, jej wartości i specyfikę pracy, a to wszystko ukryte pod nieszablonowymi komunikatami- aż chce się kliknąć!

Znajdziesz tu też sekcję poświęconą na opinie pracowników. Idziemy dalej by zanurzyć się jeszcze głębiej w kolorowy świat HEBE. W zależności od tego czy interesuje Ciebie praca w drogerii, centrum logistycznym, czy centrali wybierasz odpowiadający tej kategorii przycisk, który przenosi Ciebie do adekwatnych ofert pracy. Podstrony kariery są świetnie rozbudowane i stworzone tak, byś niezależnie od tego co wybierzesz, trafił na wszystkie ważne informacje związane z danym sektorem zatrudnienia. Znajdziesz więc na nich opis benefitów pracowniczych oraz poznasz jak wyglądają etapy rekrutacji.

Strona kariery marki HEBE

Mamy nadzieję, że wyróżnione w naszym artykule marki pokazały Ci jak można ciekawie zaprojektować prostą w obsłudze i wartościową stronę kariery. Wszystkie zaprezentowane rozwiązania, w tym te mocno akcentujące misje Twojej firmy, wyrażające jej wartości, pokazujące życie w biurze od kuchni, dzielące się opiniami pracowników i, nie bójmy się tego słowa, chwalące się swoimi dokonaniami, wykorzystaj na stronie kariery własnej firmy. Posługując się tymi wskazówkami i podglądając jak robią to inni, przygotujesz swoje najlepsze narzędzie rekrutacyjne.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.