Landing page – co to jest i jak go stworzyć?

Landing page jest wykorzystywany do pozyskiwania klientów i zwiększania konwersji. Zapewnia wiele korzyści podczas budowania lejka sprzedażowego oraz tworzenia kampanii marketingowych. Dowiedz się już teraz, jak stworzyć landing page, który jest skuteczny i może zagwarantować liczne korzyści dla Twojej firmy i marki.

Czym jest landing page?

Landing page, czyli strona lądowania lub też strona docelowa, to rodzaj strony, której celem ma być przyciągnięcie uwagi użytkowników lub też zaprezentowanie jakiegoś produktu, usługi czy wydarzenia. Najważniejsze staje się to, aby zaprojektować landing page w taki sposób, by zachęcał internautów do podjęcia określonego działania.

Obecnie landing page wykorzystywane są do tego, aby zachęcić do:

  • zapisania się na webinar, kurs, wideokonferencję czy listę oczekujących,
  • pobrania e-booka, checklisty czy innego rodzaju materiału promocyjnego,
  • zaprezentowania i zakupu produktu, kursu internetowego lub stacjonarnego, wykupienia subskrypcji itd.,
  • skorzystania z usługi,
  • skorzystania ze zniżki,
  • zapoznania się z jakąś informacją czy komunikatem.

Wszystko po to, aby skutecznie zwiększyć sprzedaż i pozyskać leady, czyli dane kontaktowe osób odwiedzających stronę.

Czym różni się landing page od tradycyjnej strony www?

Główną różnicą między standardową stroną internetową a landing page jest to, że w przypadku strony lądowania nie mamy standardowego menu, a cała zawartość strony znajduje się na jednej podstronie. Standardowa strona główna prowadzi do wielu produktów, usług i oferuje wiele opcji. Za to landing page ma jasny cel – zwiększyć liczbę leadów. Jego wygląd jest też prostszy oraz zawiera więcej tekstu, który ma podkreślić autentyczność, jakość i rzetelność produktu, usługi czy marki.

Jak stworzyć dobry landing page?

Podczas projektowania landing page’a należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych zasad i elementów, które pomogą zrealizować wytyczony cel. Oto one:

Zaprojektuj prosty wygląd landing page’a

Uporządkowany, logiczny i przejrzysty wygląd strony docelowej sprawia, że staje się ona skuteczniejsza. Lepiej zrezygnuj ze zbyt dużej liczby zdjęć, animacji i odnośników. Zastosuj nagłówki H1-H3, wewnętrzny spis treści, który pozwoli na szybkie przemieszczanie się pomiędz poszczególnymi sekcjami, a także postaw na biel w połączeniu z czernią i kolorami marki. Najlepiej usuń nawigację, którą stosujesz na stronie głównej.

Napisz teksty językiem korzyści

Treści na landing page’u należy napisać językiem korzyści, czyli w taki sposób, który pozwala ukazać atuty, zwiększyć wiarygodność i zachęcić do określonego działania. Popularnym rozwiązaniem jest dodanie opinii od wcześniejszych klientów lub kontrahentów, aby w ten sposób podkreślić wiarygodność marki (to tzw. social proof). Kolejnym ważnym tekstem jest call to action (CTA), czyli wezwanie do działania. Oprócz tego warto wypunktować też korzyści oferty i zastosować chwytliwe nagłówki, które przyciągają uwagę.

CTA, które sprzedaje

Napisanie Call To Action, które sprzedaje, nie jest takie proste. Wymaga wcześniejszego zastanowienia się, nad tym, jaki cel zamierzasz dzięki niemu zrealizować. Bardzo ważne jest przestrzeganie zasady, która mówi, że na jednej stronie lądowania powinno znaleźć się jedno CTA. Koniecznie zadbaj o wygląd i położenie wezwania do działania. Najlepiej, aby było ono wyraziste, odróżniało się od pozostałego tekstu i grafik.

Prosty formularz

Na każdym landing page’u powinien znajdować się formularz lub przekierowanie do systemu płatności, co umożliwi zakupienie produktu. Ważne jest to, aby oba te elementy były maksymalnie uproszczone.

W przypadku formularza zadbaj o to, by zawierał jak najmniej pól. Zasada jest prosta – im więcej pól, tym skuteczność landing page’a staje się coraz mniejsza. Dobrym pomysłem może być umożliwienie odbiorcom logowania się przy pomocy konta Google lub Facebooka.

Podczas projektowania landing page’a pamiętaj również o tym, aby najważniejsze informacje zawrzeć powyżej tzw. linii zgięcia, czyli w miejscu widocznym na samej górze, gdzie nie ma konieczności przewijania strony.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.