COVID-19 spowodował gwałtowny wzrost wydatków na handel elektroniczny na całym świecie. Niemniej skutki pandemii to tylko niewielka część znacznie większego obrazu. Tak, handel elektroniczny znacznie przyspieszył w ciągu ostatniego roku, ale nie był przyczyną samą w sobie. Nazwalibyśmy go raczej katalizatorem dla rynków, które i tak już nabierały rozpędu.
PayU opublikowało nowy raport, w którym podkreśla bezprecedensowy wzrost wydatków konsumenckich w Internecie na wschodzących rynkach. Poniżej znajdziecie 10 rynków, które w przeszłości pozostawały w cieniu bardziej rozwiniętych rynków e-commerce – ale nie należy ich już dłużej pomijać:
- W Polsce umiejętności cyfrowe konsumentów rosną od wielu lat dzięki rosnącej popularności smartfonów i rosnącej penetracji Internetu, co prowadzi do wzrostu wydatków na handel elektroniczny. Spośród 20,3 mln internautów w Polsce, którzy robią zakupy w Internecie, 59% (12 mln) robi to za pomocą telefonów komórkowych.
- Liczba użytkowników smartfonów w Indiach przekroczyła pół miliarda w 2020 roku, co skłoniło właścicieli urządzeń do korzystania za ich pomocą z różnych usług – od finansowych po handel detaliczny i edukację. Bardziej bezpieczna i stabilniejsza infrastruktura oraz przystępne cenowo smartfony i połączenia internetowe powodują przejście od tradycyjnych płatności do opcji płatności elektronicznych.
- Do 2025 r. W Ameryce Łacińskiej będzie 424 miliony użytkowników mobilnego Internetu, co prawdopodobnie spowoduje dalszy wzrost sektora w miarę wzrostu popularności m-commerce. Pay U stawia sobie za wyzwanie dotarciu do nowych użytkowników, zrozumienie ich potrzeb i zapewnienie pewności co do bezpieczeństwa płatności cyfrowych.
- Przeciętny człowiek w Turcji jest online przez 7,5 godziny dziennie, a ponad 92% z 83 milionów populacji korzysta z urządzenia mobilnego. Tak duża popularność sprawiła, że konsumenci stawiają na pierwszym miejscu szybkość i wygodę, a także zmieniły ich oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o zakupy.
- Pay U odnotował imponujący ruch w kierunku płatności mobilnych w Republice Południowej Afryki, gdzie w roku 2020 do 85% transakcji zrealizowano na urządzeniu mobilnym (w porównaniu do 50% w 2019 r.) Ten szybki wzrost wykorzystania płatności mobilnych jest skorelowany z ogromnym wzrostem penetracji smartfonów w Afryce Południowej.
- W Europie zmienia się otoczenie regulacyjne na korzyść handlu elektronicznego. Wprowadzenie silnego uwierzytelniania klienta w grudniu 2020 r. ograniczyło nieuczciwą działalność, a protokół bezpieczeństwa kart płatniczych online 3DS 2.0 poprawił bezpieczeństwo płatności i wygodę użytkownika.
- Kolumbia w 2018 r. wyznaczyła cel dotyczący dostępności usług finansowych, który zakładał dostępność tego rodzaju produktów dla 85% konsumwntów do 2022 r., Cel, który został osiągnięty dwa lata wcześniej, osiągając 85,9% w 2020 r. W miesiącach kwarantanny 1,6 mln dorosłych w Kolumbii po raz pierwszy uzyskało dostęp do usług finansowych, podczas gdy 2,3 miliona reaktywowało tę, którą już mieli.
- Brazylijski program otwartej bankowości przyniósł Brazylii interoperacyjność systemów finansowych, zmniejszając bariery dla integracji finansowej, a jednocześnie redukując koszty dostępu konsumentów do systemów finansowych. Bank centralny uruchomił również rozwiązanie płatności natychmiastowych oparte na kodzie QR (Pix), które ma stać się tak popularne, że w ciągu trzech lat będzie stanowić 25% wszystkich płatności online.
- W Meksyku dużą rolę odgrywają korzystne dane demograficzne. Aby handel elektroniczny mógł się rozwijać w dowolnym miejscu, idealna grupa demograficzna to młodzież, klasa miejska i średnia. Meksyk ma tego pod dostatkiem – 66% obywateli (84 miliony) w wieku od 15 do 64 lat, a 80% (102 miliony) mieszka w miastach.
- Nigeria to największy w Afryce rynek e-commerce dla konsumentów, zarówno pod względem liczby kupujących, jak i przychodów. Można to przypisać połączeniu szybko rosnącej populacji młodzieży przyzwyczajonej do zakupów online oraz wysokiej penetracji smartfonów, co sprawia, że ten rynek jest atrakcyjny dla każdego sprzedawcy, który chce się rozwijać.
Opublikuj swój artykuł!
Masz wiedzę w obszarze HR, E-commerce, marketingu i sprzedaży? Podziel się nią na naszym blogu! Twoje treści mogą zainspirować tysiące czytelników.
Skontaktuj się z namiżródło: The next frontier report, Pay U
Promuj swoją firmę u nas!
Publikacja na naszym blogu i promocja w social mediach to doskonała okazja do wypromowania Twojej firmy, przedsięwzięcia lub własnej osoby. Dotrzyj do szerokiego grona specjalistów z branży HR, E-commerce i Marketingu.
Skontaktuj się z nami