Kolejne największe rynki e-commerce wg. Pay U

COVID-19 spowodował gwałtowny wzrost wydatków na handel elektroniczny na całym świecie. Niemniej skutki pandemii to tylko niewielka część znacznie większego obrazu. Tak, handel elektroniczny znacznie przyspieszył w ciągu ostatniego roku, ale nie był przyczyną samą w sobie. Nazwalibyśmy go raczej katalizatorem dla rynków, które i tak już nabierały rozpędu.

PayU opublikowało nowy raport, w którym podkreśla bezprecedensowy wzrost wydatków konsumenckich w Internecie na wschodzących rynkach. Poniżej znajdziecie 10 rynków, które w przeszłości pozostawały w cieniu bardziej rozwiniętych rynków e-commerce – ale nie należy ich już dłużej pomijać:

  • W Polsce umiejętności cyfrowe konsumentów rosną od wielu lat dzięki rosnącej popularności smartfonów i rosnącej penetracji Internetu, co prowadzi do wzrostu wydatków na handel elektroniczny. Spośród 20,3 mln internautów w Polsce, którzy robią zakupy w Internecie, 59% (12 mln) robi to za pomocą telefonów komórkowych.
  • Liczba użytkowników smartfonów w Indiach przekroczyła pół miliarda w 2020 roku, co skłoniło właścicieli urządzeń do korzystania za ich pomocą z różnych usług – od finansowych po handel detaliczny i edukację. Bardziej bezpieczna i stabilniejsza infrastruktura oraz przystępne cenowo smartfony i połączenia internetowe powodują przejście od tradycyjnych płatności do opcji płatności elektronicznych.
  • Do 2025 r. W Ameryce Łacińskiej będzie 424 miliony użytkowników mobilnego Internetu, co prawdopodobnie spowoduje dalszy wzrost sektora w miarę wzrostu popularności m-commerce. Pay U stawia sobie za wyzwanie dotarciu do nowych użytkowników, zrozumienie ich potrzeb i zapewnienie pewności co do bezpieczeństwa płatności cyfrowych.
  • Przeciętny człowiek w Turcji jest online przez 7,5 godziny dziennie, a ponad 92% z 83 milionów populacji korzysta z urządzenia mobilnego. Tak duża popularność sprawiła, że ​​konsumenci stawiają na pierwszym miejscu szybkość i wygodę, a także zmieniły ich oczekiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o zakupy.
  • Pay U odnotował imponujący ruch w kierunku płatności mobilnych w Republice Południowej Afryki, gdzie w roku 2020 do 85% transakcji zrealizowano na urządzeniu mobilnym (w porównaniu do 50% w 2019 r.) Ten szybki wzrost wykorzystania płatności mobilnych jest skorelowany z ogromnym wzrostem penetracji smartfonów w Afryce Południowej.
  • W Europie zmienia się otoczenie regulacyjne na korzyść handlu elektronicznego. Wprowadzenie silnego uwierzytelniania klienta w grudniu 2020 r. ograniczyło nieuczciwą działalność, a protokół bezpieczeństwa kart płatniczych online 3DS 2.0 poprawił bezpieczeństwo płatności i wygodę użytkownika.
  • Kolumbia w 2018 r. wyznaczyła cel dotyczący dostępności usług finansowych, który zakładał dostępność tego rodzaju produktów dla 85% konsumwntów do 2022 r., Cel, który został osiągnięty dwa lata wcześniej, osiągając 85,9% w 2020 r. W miesiącach kwarantanny 1,6 mln dorosłych w Kolumbii po raz pierwszy uzyskało dostęp do usług finansowych, podczas gdy 2,3 miliona reaktywowało tę, którą już mieli.
  • Brazylijski program otwartej bankowości przyniósł Brazylii interoperacyjność systemów finansowych, zmniejszając bariery dla integracji finansowej, a jednocześnie redukując koszty dostępu konsumentów do systemów finansowych. Bank centralny uruchomił również rozwiązanie płatności natychmiastowych oparte na kodzie QR (Pix), które ma stać się tak popularne, że w ciągu trzech lat będzie stanowić 25% wszystkich płatności online.
  • W Meksyku dużą rolę odgrywają korzystne dane demograficzne. Aby handel elektroniczny mógł się rozwijać w dowolnym miejscu, idealna grupa demograficzna to młodzież, klasa miejska i średnia. Meksyk ma tego pod dostatkiem – 66% obywateli (84 miliony) w wieku od 15 do 64 lat, a 80% (102 miliony) mieszka w miastach.
  • Nigeria to największy w Afryce rynek e-commerce dla konsumentów, zarówno pod względem liczby kupujących, jak i przychodów. Można to przypisać połączeniu szybko rosnącej populacji młodzieży przyzwyczajonej do zakupów online oraz wysokiej penetracji smartfonów, co sprawia, że ten rynek ​​jest atrakcyjny dla każdego sprzedawcy, który chce się rozwijać.

 

żródło: The next frontier report, Pay U