Kim jest i czym się zajmuje headhunter

Łowca głów, czyli właśnie Headhunter, to najprościej: osoba zajmująca się poszukiwaniem wykwalifikowanych pracowników, skupiająca się głównie na profesjonalistach średniego i wyższego stopnia, posiadających umiejętności w konkretnej dziedzinie. Headhunter pracuje w agencji doradztwa zawodowego. Przeszukuje bazy talentów jak np. LinkedIn w celu znalezienia odpowiedniej osoby dla swojego klienta, wypytuje o plany zawodowe, bada poziom satysfakcji z obecnej pracy oraz proponuje zapoznanie się z możliwościami w innej firmie. Brzmi prosto, ale nic bardziej mylnego, bo praca Headhuntera nie jest wcale taka prosta.

Kto korzysta z usług headhuntera?

Headhunter działa głównie na zlecenie firm, a te, które zdecydują się na świadczone przez niego usługi z zakresu rekrutacji, muszą zadbać o jego wynagrodzenie jak również zabezpieczyć środki finansowe dla znalezionego przez niego specjalisty. W związku z bogatym doświadczeniem i mocną pozycją osób, które leżą w kręgu jego zawodowych zainteresowań, należy liczyć się z konkretnymi funduszami, które mogą finalnie zaważyć na decyzji co do przejścia do firmy klienta.

Jak pracuje headhunter?

Headhunter otrzymuje od swojego klienta zlecenie z informacją o zapotrzebowaniu na konkretne stanowisko i umiejętnościach, które posiadać musi pożądany kandydat. Następnie przystępuje do działania. Może to robić na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest przeszukanie bazy talentów, którą posiada firma doradztwa zawodowego. W takiej bazie znajdują się głównie osoby poszukujące pracy. Drugi sposób to uruchomienie kontaktów- szerokie znajomości w tej profesji bardzo ułatwiają poszukiwania. Trzeci sposób to przejrzenie rynku specjalistów wykorzystując w tym celu biznesowe portale społecznościowe, które skupiają w sobie profesjonalistów wielu dziedzin. W ich zasobach znajdzie osoby, które również poszukują pracy, ale zdarza się, że zainteresuje go profesjonalny profil kogoś, kto zatrudnienia nie poszukuje. Dla Headhuntera to nie problem, gdyż wykorzystując swoje umiejętności może atrakcyjnie zaprezentować ofertę przejścia do innej firmy osobie, która nawet tego nie rozważała. Headhunter opisuje warunki, możliwości rozwoju, dodatkowe benefity oraz szacowane wynagrodzenie. W trakcie negocjacji z kandydatem ma okazje dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy i potrafi wyczuć, co może wpłynąć na zmianę decyzji, o ile po stronie wybranego przez Headhuntera specjalisty pojawią się obiekcje. W razie potrzeby konsultuje temat z klientem, który może zmodyfikować ofertę na potrzeby wybranego kandydata.

Umiejętności headhuntera

Headhunter świetnie zna rynek pracy, śledzi trendy, wie kto jest obecnie najbardziej pożądanym pracownikiem i w jakiej branży. Pracuje z ludźmi, więc musi posiadać wysokie umiejętności komunikacyjne, potrafić budować długotrwałe relacje, być otwarty, przekonywujący, umieć jasno i logicznie zaprezentować ofertę. Jest świetnym negocjatorem

i umie szybko zdefiniować potrzeby klienta, czyli pracodawcy, jak i specjalistów, których rekrutuje. Jako, że Headhunter często nie ma sprecyzowanych godzin pracy i działa w pojedynkę, to musi być niezwykle zmotywowany i zorganizowany.

Jeżeli nie korzystałeś jeszcze z usług Headhuntera, to może najwyższa pora to zmienić, szczególnie gdy poszukujesz wysoko wykwalifikowanych pracowników średniego i wyższego szczebla w swojej organizacji.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.