Kadrowa – kto to? Zakres obowiązków na stanowisku Specjalisty ds. kadrowych

Kadrowa to osoba w dziale personalnym, która zajmuje się prowadzeniem dokumentacji pracowniczej. Jej zadaniem jest dbanie o kompletność i poprawność dokumentów pracownika, na podstawie których tworzy m.in. umowy i wylicza wynagrodzenia.

Możliwe inne nazwy tego stanowiska

  • Pracownik kadrowo – płacowy

Zakres obowiązków

  • prowadzenie teczek osobowych pracowników
  • przygotowywanie umów, świadectw pracy, oświadczeń
  • obliczanie wynagrodzenia, urlopu
  • przygotowywanie raportów
  • prowadzenie rejestracji czasu pracy

Umiejętności

Osoba na tym stanowisku musi być niezwykle skrupulatna, systematyczna i uważna, gdyż błędy w dokumentacji mogą przysporzyć firmie nie lada problemów. Oprócz prowadzenia dokumentacji pracowniczej, która jest jej głównym zadaniem, zajmuje się też kontaktem z urzędami, nadzorowaniem szkoleń BHP, rozliczeniami pracowniczymi. Aby móc poprawnie wykonywać swoje obowiązki musi posiadać umiejętności matematyczne i analityczne oraz znać zagadnienia z prawa pracy, przepisy płacowe i podatkowe.

Obecnie na stanowisku korzysta się z systemów do rozliczeń i administrowania danymi personalnymi pracowników, dlatego wymagana jest ich znajomość. Jako osoba pracująca blisko ludzi powinna się też wykazywać umiejętnościami komunikacyjnymi. Zdarza się jej pełnić również rolę doradczą, szczególnie w zagadnieniach z zakresu prawa pracy.

 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.