Jedną z zalet pracy z domu jest wygoda. Nie musisz spędzać długich godzin w korkach, szczególnie w godzinach szczytu. Dodatkowo, praca zdalna pozwala na bardziej elastyczne godziny pracy. Nie można zapomnieć również o jednej z największych zalet – możliwości pracy z dowolnego miejsca na świecie! 😉
Dobrą informacją jest to, że coraz więcej pracodawców oferuje taką możliwość swoim pracownikom. Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności w ostatnim kwartale ub.r. zdalnie pracowało 1,6 mln osób, co stanowiło 9,7 proc. wszystkich pracujących.
Jak więc znaleźć zdalną pracę?
Umów się na rozmowę w sprawie wdrożenia automatyzacji
Masz dość powtarzalnych zadań w pracy? Wdrażamy nowoczesne rozwiązania no-code i low-code, które pozwolą Ci skupić się na tym, co naprawdę ważne. Przyspiesz rozwój swojej firmy!
Skontaktuj się z namiSprawdź, czy jesteś odpowiednim kandydatem
Praca z domu brzmi interesująco, ale w rzeczywistości wiele osób szybko zdaje sobie sprawę, że nie jest to dla nich dobre rozwiązanie.
Aby się o tym przekonać sprawdź, czy posiadasz zestaw określonych umiejętności, które pomogą Ci odnieść sukces w nowej sytuacji.
Obejmują one:
- samozdyscyplinowanie
- zmotywowanie na cel
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- umiejętność skupienia się w środowisku, w którym jesteś narażony na dekoncentrację
- posiadanie umiejętności doskonałego zarządzania czasem własnym
- posiadanie umiejętności wielozadaniowości
- elastyczność
- umiejętność korzystania z technologii cyfrowych
Czego potrzebujesz, aby zacząć?
Jeśli planujesz pracować zdalnie na stałe, musisz dokonać inwestycji w dobry laptop lub komputer stacjonarny oraz stabilne łącze internetowe. Dość często nieodłącznym elementem pracy zdalnej są wirtualne spotkania Skype lub rozmowy Zoom, dlatego możesz potrzebować również dodatkowego monitora, kamery internetowej i zestawu słuchawkowego. Niezbędny będzie także zakup wygodnego krzesła, biurka oraz podstawowych narzędzi biurowych tj. drukarka, skaner i system archiwizacji, które z pewnością ułatwią Ci codzienną pracę. Coraz częściej firmy oferują narzędzia potrzebne do pracy z domu, jednak warto o tym pomyśleć również ze swojej strony.
Jakie zawody są najbardziej pożądane w pracy zdalnej?
Oto lista kilku najpopularniejszych stanowisk, w których możliwa jest praca zdalna:
- Księgowa/Księgowy
- Social Media Manager
- Projektant stron internetowych
- Redaktorka/Redaktor
- Copywriter
- Graficzka/Grafik
- Business Analyst
- Digital Marketing Specialist
- Obsługa klienta
- Informatyk
Nie wszystkie zawody dają jednak możliwość pracy zdalnej.
Praca w służbie zdrowia, branży beauty, edukacji, usługach gastronomicznych i hotelarstwie jest trudna do wykonania z domu bądź też całkowicie niemożliwa. O wiele prościej jest znaleźć pracę zdalną jako grafik, w branży powiązanej z IT czy marketingiem.
Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu poszukiwania pracy
Umiejętność korzystania z mediów społecznościowych ma swoje ogromne plusy. Warto więc wykorzystać tą umiejętność podczas poszukiwania pracy. Zanim jednak zaczniesz to robić za ich pośrednictwem, należałoby po pierwsze uporządkować swoje informacje w social mediach tj. Facebook, Twitter czy Instagram, tak aby korzystnie się zaprezentować w oczach przyszłego pracodawcy. Kolejnym krokiem powinno być stworzenie profesjonalnego profilu Linkedin. Kiedy to zrobisz, możesz zacząć profesjonalnie korzystać z tych platform, a to powinno znacznie ułatwić Ci znalezienie stanowiska pracy, którą będziesz mógł wykonywać z domu.
LinkedIn:
Stworzenie profesjonalnego profilu na tym kanale nie jest takie szybkie, jak w pozostałych mediach społecznościowych, ponieważ mamy tutaj do wypełnienia więcej dodatkowych pozycji, których nie ma na Facebooku czy Instagramie. Na Linkedin możemy przedstawić swoją kandydaturę z wielu perspektyw, wzbogacając swój profil o takie aspekty jak zdobyte doświadczenie zawodowe, wykształcenie, licencje, nagrody, certyfikaty, projekty, patenty, publikacje, kursy, udział w inicjatywach charytatywnych. LinkedIn to bez wątpienia najbogatsza i najbardziej niezawodna platforma do realizacji Twoich celów zawodowych, dlatego warto zacząć z niej korzystać.
Social media:
Oferty pracy na portalach społecznościowych można znaleźć wyszukując strony określonej firmy lub na stronie z ofertami pracy, która umożliwia własny research wszystkich ofert pracy według branży, rodzaju pracy, lokalizacji i umiejętności. Najprostsze działania to takie w których:
- Możesz dołącz do odpowiedniej grupy lub polubić strony firm, którymi jesteś zainteresowany
- Możesz wyszukać hasztagi związane z szukaniem pracy, np. #praca, #rekrutacja
Automatyzujemy procesy biznesowe
Automatyzujemy procesy biznesowe, eliminując powtarzalne zadania i redukując koszty operacyjne. Wdrażamy inteligentne rozwiązania, które zwiększają efektywność i skalowalność firm.
Skontaktuj się z DASX