Jak znaleźć pracę zdalną?

Jedną z zalet pracy z domu jest wygoda. Nie musisz spędzać długich godzin w korkach, szczególnie w godzinach szczytu. Dodatkowo, praca zdalna pozwala na bardziej elastyczne godziny pracy. Nie można zapomnieć również o jednej z największych zalet – możliwości pracy z dowolnego miejsca na świecie! 😉
Dobrą informacją jest to, że coraz więcej pracodawców oferuje taką możliwość swoim pracownikom. Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności w ostatnim kwartale ub.r. zdalnie pracowało 1,6 mln osób, co stanowiło 9,7 proc. wszystkich pracujących.
Jak więc znaleźć zdalną pracę?

Sprawdź, czy jesteś odpowiednim kandydatem

Praca z domu brzmi interesująco, ale w rzeczywistości wiele osób szybko zdaje sobie sprawę, że nie jest to dla nich dobre rozwiązanie.
Aby się o tym przekonać sprawdź, czy posiadasz zestaw określonych umiejętności, które pomogą Ci odnieść sukces w nowej sytuacji.

Rekrutuj efektywniej

Rekrutacja w E-commerce & Sprzedaży i marketingu. Rekrutujemy i doradzamy. Szczegółowy profil Kandydata ze wskazaniem indywidualnie dopasowanych KPI. Pracownicy, którzy dostarczą Twojej firmie wymiernych rezultatów. Weryfikujemy Kandydatów merytorycznie i osobowościowo. Udzielamy gwarancji na Kandydatów.

Umów rozmowę z Digitalx


Obejmują one:

  • samozdyscyplinowanie
  • zmotywowanie na cel
  • komunikatywność
  • umiejętność współpracy
  • umiejętność skupienia się w środowisku, w którym jesteś narażony na dekoncentrację
  • posiadanie umiejętności doskonałego zarządzania czasem własnym
  • posiadanie umiejętności wielozadaniowości
  • elastyczność
  • umiejętność korzystania z technologii cyfrowych

Czego potrzebujesz, aby zacząć?

Jeśli planujesz pracować zdalnie na stałe, musisz dokonać inwestycji w dobry laptop lub komputer stacjonarny oraz stabilne łącze internetowe. Dość często nieodłącznym elementem pracy zdalnej są wirtualne spotkania Skype lub rozmowy Zoom, dlatego możesz potrzebować również dodatkowego monitora, kamery internetowej i zestawu słuchawkowego. Niezbędny będzie także zakup wygodnego krzesła, biurka oraz podstawowych narzędzi biurowych tj. drukarka, skaner i system archiwizacji, które z pewnością ułatwią Ci codzienną pracę. Coraz częściej firmy oferują narzędzia potrzebne do pracy z domu, jednak warto o tym pomyśleć również ze swojej strony.

Jakie zawody są najbardziej pożądane w pracy zdalnej?

Oto lista kilku najpopularniejszych stanowisk, w których możliwa jest praca zdalna:

  • Księgowa/Księgowy
  • Social Media Manager
  • Projektant stron internetowych
  • Redaktorka/Redaktor
  • Copywriter
  • Graficzka/Grafik
  • Business Analyst
  • Digital Marketing Specialist
  • Obsługa klienta 
  • Informatyk

Nie wszystkie zawody dają jednak możliwość pracy zdalnej.
Praca w służbie zdrowia, branży beauty, edukacji, usługach gastronomicznych i hotelarstwie jest trudna do wykonania z domu bądź też całkowicie niemożliwa. O wiele prościej jest znaleźć pracę zdalną jako grafik, w branży powiązanej z IT czy marketingiem.

Wykorzystanie mediów społecznościowych w celu poszukiwania pracy 

Umiejętność korzystania z mediów społecznościowych ma swoje ogromne plusy. Warto więc wykorzystać tą umiejętność podczas poszukiwania pracy. Zanim jednak zaczniesz to robić za ich pośrednictwem, należałoby po pierwsze uporządkować swoje informacje w social mediach tj. Facebook, Twitter czy Instagram, tak aby korzystnie się zaprezentować w oczach przyszłego pracodawcy. Kolejnym krokiem powinno być stworzenie profesjonalnego profilu Linkedin. Kiedy to zrobisz, możesz zacząć profesjonalnie korzystać z tych platform, a to powinno znacznie ułatwić Ci znalezienie stanowiska pracy, którą będziesz mógł wykonywać z domu.

LinkedIn: 

Stworzenie profesjonalnego profilu na tym kanale nie jest takie szybkie, jak w pozostałych mediach społecznościowych, ponieważ mamy tutaj do wypełnienia więcej dodatkowych pozycji, których nie ma na Facebooku czy Instagramie. Na Linkedin możemy przedstawić swoją kandydaturę z wielu perspektyw, wzbogacając swój profil o takie aspekty jak zdobyte doświadczenie zawodowe, wykształcenie, licencje, nagrody, certyfikaty, projekty, patenty, publikacje, kursy, udział w inicjatywach charytatywnych. LinkedIn to bez wątpienia najbogatsza i najbardziej niezawodna platforma do realizacji Twoich celów zawodowych, dlatego warto zacząć z niej korzystać.

Social media:

Oferty pracy na portalach społecznościowych można znaleźć wyszukując strony określonej firmy lub na stronie z ofertami pracy, która umożliwia własny research wszystkich ofert pracy według branży, rodzaju pracy, lokalizacji i umiejętności. Najprostsze działania to takie w których:

  • Możesz dołącz do odpowiedniej grupy lub polubić strony firm, którymi jesteś zainteresowany
  • Możesz wyszukać hasztagi związane z szukaniem pracy, np. #praca, #rekrutacja

Notojob.com 🚀 Oferty pracy w E-commerce

Portal ogłoszeń dedykowany Retail & E-commerce. Praca, którą polubisz!

Zobacz więcej