7 sposobów aby znaleźć najlepszych kandydatów na Linkedinie

Obecnie istnieje wiele aplikacji i portali pomagających w rekrutacji, jednak mimo to, znalezienie odpowiedniego kandydata nie jest łatwe. Jednym z głównych miejsc, gdzie możemy poszukiwać pracowników jest aplikacja Linkedin. Jak więc znaleźć na niej najlepszych kandydatów? 

Poniżej przedstawiamy 7 sposób, na znalezienie najlepszych kandydatów na Linkedinie:

1.Inni wyświetlili również

To prosty sposób, idealny na rozpoczęcie pracy. Jak to zrobić? Wystarczy wejść w profil danej osoby, a po prawej stronie ekranu znajdziemy tę opcję. Klikając “pokaż więcej” możemy rozwinąć jeszcze dłuższą listę kandydatów. Ta technika przydaje się, gdy szukamy potencjalnych klientów, właścicieli firm, freelancerów, ale nie tylko. To bardzo szybka i łatwa opcja, ponieważ wystarczy wybrać jedną osobę, najbardziej zbliżoną do naszego idealnego kandydata, a następnie Linkedin zaoferuje nam listę kolejnych potencjalnych kandydatów.

2.Badanie sieci konkurencji 

Jeśli wiemy, kim są nasi konkurenci, to jest to kolejny łatwy sposób, który możemy wykorzystać. Przed rozpoczęciem poszukiwań warto zmienić to, jak chcemy być wyświetlani: pod naszym imieniem i nazwiskiem, czy może np. jako anonimowy członek Linkedina. Możemy to zmienić wchodząc w Ja -> Ustawienia prywatności -> Widoczność -> Widoczność twojego profilu i sieci. Teraz jesteśmy gotowi do przeszukiwania sieci konkurencji. 

a. Sprawdź stronę konkurencji

Przed rozpoczęciem badania ich sieci, warto najpierw przejrzeć, jak wygląda ich strona i jakie treści oferują. Dzięki temu nie tylko będziemy wiedzieć jak pracują, ale także możemy czerpać od nich inspirację. Warto zwrócić uwagę na aktywność użytkowników na ich koncie, czy organizują lub uczestniczą w imprezach branżowych bądź czy mają aktywną ciekawą kampanię. Dobrze jest przeanalizować te pytania i odpowiedzi na nie, ponieważ za pomocą tej opcji możemy odkryć nowy sposób, lub strategię, o której wcześniej nie pomyśleliśmy. 

b. Przejrzyj listę kontaktów

Przeglądanie sieci kontaktów jest bardzo łatwe – wystarczy jedno kliknięcie w liczbę, która znajduje się pod zdjęciem profilowym osoby/firmy, na której profil weszliśmy. Teraz najlepsza wiadomość – po kliknięciu w listę kontaktów wyświetlą nam się dodatkowe filtry, dzięki którym możemy doprecyzować kogo konkretnie szukamy. Może być to pomocne w momencie, kiedy liczba kontaktów jest bardzo duża. 

c. Nie pozwól konkurencji robić tego samego

Jeśli my możemy przejrzeć cały profil konkurencji i czerpać z niego informacje – może to działać także w drugą stronę. Jak do tego nie dopuścić? Wystarczy wejść ponownie w widoczność, a następnie kliknąć opcję “kontakty”. Tam możemy wybrać “tylko ty” i gotowe. Uniemożliwi to konkurencji robienia tego, co my robimy teraz.

3.Przeszukaj rekomendacje umiejętności 

To nieoczekiwane miejsce może mieć dużą wartość – tylko aktywni członkowie Linkedin mogą potwierdzać umiejętności. Co to znaczy? Przeszukując rekomendacje umiejętności naszych konkurentów lub naszych kontaktów, znajdziemy aktywne konta – ludzi, którzy codziennie są na Linkedin, angażują się w rozmowy i co za tym idzie będą chcieli wysłuchać naszej oferty. Jeśli zrobimy wszystko we właściwy sposób i znajdziemy odpowiednie powiązania, które są istotne w naszej branży, możemy odnaleźć kilku wysokiej jakości liderów.

4.Zobacz, kto komentuje posty

To kolejny sposób na wyszukanie osób, które są aktywne i z którymi kontakt będzie łatwiejszy. Tutaj znów przyda się przeglądanie stron konkurencji. Ale bardziej skuteczną strategią może być znalezienie influencera w naszej branży z wieloma obserwującymi i sprawdzenie jego postów. Są szanse, że będzie miał setki komentarzy, a każdy z tych użytkowników może być dobrym połączeniem, ponieważ są aktywni w społeczności i podążają za osobą z naszej niszy.

5. Przeglądaj interakcje użytkowników

Jeśli regularnie wrzucamy posty możemy przeanalizować, kto najczęściej wchodzi z nimi w interakcję. Jeśli ich nie otrzymujemy warto popracować nad zmianą strategii treści lub skorzystać z reklam na Linkedin. W jaki sposób najlepiej wykorzystać interakcje, które mamy i zmienić je w potencjalnych kandydatów? Jedną z opcji jest zaplanowanie czasu na codzienne przeglądanie swojego profilu w celu sprawdzenia czy są nowi, zaangażowani użytkownicy. Dzięki temu będziemy na bieżąco z tym, co się dzieje na naszym profilu oraz będziemy mieć dostęp do aktywnych użytkowników. 

6. Sales Navigator

Za pomocą tego narzędzia możemy użyć zaawansowanego wyszukiwania, aby dotrzeć do praktycznie każdego, kogo chcemy i uzyskać świetne wyniki. Jak to zrobić? Wystarczy zalogować się do Sales Navigatora, następnie skorzystać z wyszukiwania zaawansowanego, aby znaleźć potencjalnych klientów. Kolejnym krokiem jest kliknięcie przycisk „Zapisz wyszukiwanie” w prawym górnym rogu ekranu. Dalej nadajemy naszemu wyszukiwaniu nazwę i w sekcji „Alert” wybieramy, jak często chcemy otrzymywać alerty, gdy pojawią się nowe wyniki dla tego wyszukiwania. W ten sposób będziemy mieć stały dopływ nowych leadów, które idealnie pasują do naszych kryteriów.

7. Śledź przypisane firmowe hashtagi

Niezależnie od tego, czy interesujemy się działalnością danej firmy, to i tak możemy z niej korzystać. Dzięki śledzeniu hashtagów, możemy znaleźć ludzi, którzy są zainteresowani tym tematem. Nie mówimy tu tylko o obserwujących daną firmę, ale także innych osobach, które interesują się tym samym rodzajem treści czy branżą. 

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w tym poście okazały się przydatne. Jeśli szukasz pracy wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/. 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.