Jak znaleźć dobrego pracownika do E-commerce?

jak znaleźć dobrego pracownika e-commerce?

Jak szybko znaleźć dobrego pracownika e-commerce, żeby rekrutacja nie ciągnęła się miesiącami? Dzięki dobremu specjaliście wzrośnie nie tylko sprzedaż, ale i rozpoznawalność marki. Sprawdź, jak pozyskać odpowiednią osobę dla swojej firmy.

Opis stanowiska pracy

Niezbędny jest dokładny opis stanowiska pracy. Oferty możemy publikować na różnych branżowych portalach społecznościowych, takich jak np. Linkedin. Przy tworzeniu opisu stanowiska pracy warto zachować zasady optymalizacji tekstu dla wyszukiwarek. Można testować nagłówki A/B. W tekście powinniśmy używać słów kluczowych, których użyją kandydaci podczas wyszukiwania ofert pracy. Jeśli poszukujesz specjalistów od marketingu, użyj specjalistycznego branżowego słownictwa.

Opisz korzyści współpracy z Twoją firmą

Po zbadaniu specjalistycznych słów kluczowych i użyciu ich w ofercie pracy przychodzi czas na korzyści. Teraz ofert podobnych do Twojej jest mnóstwo, dlatego spróbuj przyciągnąć do siebie najlepszych kandydatów czymś wyjątkowym.

Dla pracownika na podstawowym stanowisku może być to możliwość rozpoczęcia kariery, zdobywanie nowych umiejętności i poznanie specyfiki branży e-commerce. Szansa na ciekawą, kreatywną pracę.

W przypadku poszukiwania specjalisty, który już posiada duże doświadczenie, warto zaproponować długoterminową, stabilną współpracę, możliwość rozwoju, a także wiele innych, ciekawych korzyści.

Obowiązki i informacje o firmie

W dalszej części powinny znaleźć się konkretnie wypisane obowiązki i wymagania względem kandydata. Warto również krótko opisać firmę i specyfikę branży.

Przyciągnij pracowników do siebie

Zwiększ działania działu PR. Pomyśl tak, jak osoba zajmująca się marketingiem. Nagłaśniaj sukcesy firmy, dziel się wiedzą i buduj prestiż swojej marki. Dbaj o opinię swojej firmy. Jeśli wypromujesz swoje przedsiębiorstwo i zbudujesz pozytywny wizerunek, to wszystko sprawi, że bardzo dobrzy kandydaci sami będą się zgłaszać, jeszcze przed wystawieniem ogłoszeń. W tej sytuacji, gdy będziesz potrzebować pracownika, masz już gotową pulę CV potencjalnie najlepszych kandydatów.

Zleć to zadanie firmie zewnętrznej

Wszystkie wypisane wyżej wskazówki wymagają wiele pracy i są dosyć czasochłonne. Jeśli nie masz czasu na szukanie specjalistów, a zależy Ci na bardzo dobrych pracownikach, którzy są sprawdzeni i godni zaufania, to czas, aby zaufać firmie zewnętrznej. Zespół Digitalx pomoże Twojemu przedsiębiorstwu pozyskać wykwalifikowanych pracowników.

Bardzo dobry, sprawdzony pracownik to klucz do sukcesu Twojej firmy. W branży e-commerce sukces zależy od zespołu. Pozwól nam pomóc w jego budowie.


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.