Jak wykorzystywać dane do poprawy rekrutacji online?

Wraz z rozwojem Twojego biznesu umacnia się też pozycja Twoich największych konkurentów. To powoduje, że walka o utalentowanych pracowników tylko nabiera rumieńców, a pula specjalistów dostępnych na rynku szybko się kurczy. Rekrutacje online wydają się być jednym ze sposobów na ich sprawniejsze pozyskiwanie. Na plus przemawia tu łatwa dostępność kandydata, szybsza weryfikacja informacji na jego temat i sprawne przeprowadzenie procesów sprawdzających kompetencje przy wykorzystaniu zadań rekrutacyjnych. W jaki jeszcze sposób dane mogą wpłynąć korzystnie na rekrutacje online?

 

Oszczędności

Koszty administracyjne wynajmu i utrzymania biura, opłaty agencyjne, koszty związane z ekspozycją ogłoszenia na portalach dedykowanych pracy. Biorąc pod uwagę, że obowiązki służbowe realizuje się obecnie w formule hybrydowej lub zdalnie, to wiele z tych rzeczy przestanie się po prostu opłacać. Są takie, z których można zrezygnować przy jednoczesnym utrzymaniu profesjonalnej i jakościowej rekrutacji. Nawet więcej, zaoszczędzone koszty można wykorzystać na usprawnienie tego procesu lub na wykorzystanie dodatkowych narzędzi, które wzmocnią kompetencje rekrutacyjne Twojego zespołu. 

 

Nieoczywiste dane, które warto wziąć pod uwagę

Wskaźniki akceptacji i odrzucenia pracy to to, co szczególnie powinieneś monitorować, aby poprawić rekrutację online. Co jest istotne?

  1. Ogólna opinia o pracodawcy, którą były pracownik niesie ze sobą i się nią szeroko dzieli wśród znajomych i potencjalnych kandydatów. Słabe opinie lub nawet przestrzeganie przed rozważaniem pracy w Twojej firmie oznaczają dla Ciebie trudności w znalezieniu osób do pracy co generuje dodatkowe koszty przedłużających się rekrutacji. 
  2. Weryfikacja, w którym momencie kandydaci rezygnują z oferty. Czy jest to konkretny etap w procesie rekrutacyjnym czy wczesne zatrudnienie na poziomie okresu próbnego? Zebranie danych i ich analiza wskaże, gdzie pojawia się trudność i co ją faktycznie powoduje. 
  3. Kwestie finansowe nieadekwatne do nadmiaru obowiązków. 
  4. Niespełnione obietnice, które deklarowane były w trakcie rekrutacji.

Liczne badania udowadniają, że zapełnienie jednego etatu zajmuje około miesiąca. To bardzo dużo czasu i poniesionych kosztów. Dlatego tym bardziej boli fakt, że wybrany kandydaci rezygnują dość szybko pozostawiając Ciebie z wciąż nieobsadzonym stanowiskiem, które samo w sobie również generuje dodatkowe koszty. Powoduje to, że na innych pracowników spadają obowiązki tych nieobecnych, a rozwój Twojej firmy jest znacznie spowolniony. Pojawia się frustracja i zmęczenie, zbyt duża ilość obowiązków, których nie sposób realizować na wysokim poziomie w trakcie 8. godzin pracy. Dokładne prześledzenie procesu może dostarczyć Ci danych, które usprawnią rekrutację i spowodują, że będzie się ona częściej kończyć sukcesem i długofalową współpracą. 

 


Jeżeli planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu lub całego zespołu E-commerce to zapraszamy do kontaktu  – kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil pracownika, którego potrzebujesz, zakres jego obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.