Jak przygotować CV w 30 sekund?

Tworzenie CV wydaje się łatwe, z drugiej jednak strony okazuje się, że dużo ludzi ma problem, aby zrobić to prawidłowo. Dlatego warto skorzystać z tego, co mamy pod samym nosem, czyli z konta na Linkedin. Wygenerowanie CV z tej aplikacji to bardzo prosta czynność, którą można przeprowadzić w 6 krokach

Poniżej przedstawiamy krok po kroku jak to zrobić:

1.Zaloguj się na swoje konto na Linkedinie. 

2. Wejdź w zakładkę “Ja” znajdującą się w prawym górnym rogu strony

3. Kliknij w “Wyświetl profil”

4. Następnym krokiem jest kliknięcie w “Więcej” (znajduje się to pod twoim zdjęciem)

5. Wybierz opcję “Zapisz jako PDF”

6. Zapisz plik PDF na swoim komputerze lub laptopie. 

Gotowe! 

Jeśli jednak zdecydujemy się na samodzielne stworzenie CV, dobrze wiedzieć w jaki sposób to zrobić. Poniżej przedstawiamy 5 porad, co zrobić, aby nasza aplikacja na stanowisko spotkała się z pozytywnym odbiorem. 

Jak powinno wyglądać CV, które przykuje uwagę pracodawcy? 

Według badań przeprowadzonych przez serwis The Ladder nad każdym CV rekruter spędza ok. 6 sekund. W tym krótkim czasie jest w stanie wybrać najbardziej atrakcyjnych kandydatów, dlatego ważne jest, aby nasze CV rzucało się w oczy, dzięki czemu osoba rekrutująca dłużej zawiesi na nim swój wzrok, co może okazać się kluczowe w naszej karierze. 

1.Dopasuj CV do stanowiska, na które aplikujesz

Nasze CV powinno być dostosowane do wymagań konkretnego pracodawcy. Warto dodać kilka kluczowych słów, które podkreślił sam pracodawca w ofercie pracy. 

2.Zaplanuj układ i wygląd swojego CV

W tym przypadku wygląd jest równie ważny jak treść, a biorąc pod uwagę czas, w którym rekruter przegląda naszą aplikację – odgrywa decydującą rolę. Zdjęcie kandydata to obecnie podstawa każdego CV. Kolory, ciekawy design czy niecodzienne rozwiązania na pewno przyciągną wzrok rekrutera. Im ważniejsze informacje, tym lepiej użyć większej lub pogrubionej czcionki. Jednolity tekst czyni CV nudnym i jednocześnie trudnym do przejrzenia. Z tego powodu rekruter może mieć problem, aby dotrzeć do najważniejszego, czyli naszego doświadczenia i to właśnie ono powinno zostać przez nas pokreślone.

3.Najważniejsze informacje

Nawet w najpiękniejszym CV nie może zabraknąć istotnych dla pracodawcy informacji: naszego imienia i nazwiska, wykształcenia, doświadczenia zawodowego, szkoleń, zainteresowań czy dodatkowych informacji. Wszystkie te elementy powinny mieć rzeczową, a nie opisową formę. Najważniejsze to umieszczenie naszego imienia i nazwiska na samej górze, układ reszty jest dowolny. Warto pamiętać, że to jednak nasze doświadczenie najbardziej interesuje pracodawcę, dlatego powinno być dobrze wyeksponowane. 

4.Ogranicz informacje

Czasami mniej oznacza więcej. Przed napisaniem CV najlepiej zweryfikować jakie informacje mogą być naprawdę ważne dla pracodawcy. Zbyt duża ilość zainteresowań i na siłę wymyślone umiejętności nie pomogą. Jeśli mamy wątpliwości, czy jakaś informacja powinna znaleźć się w naszym CV lepiej ją wykreślić. 

5.Klauzula

W zakończeniu każdego CV musi znaleźć się klauzula o zgodzie na przetwarzanie informacji, która jest niezbędna w procesie rekrutacji. 

Uwzględniając powyższe kroki możemy być pewni, że nasze CV będzie nie tylko przemyślane, ale i godne uwagi dla samego rekrutera. 

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w tym poście okazały się przydatne. Jeśli szukasz pracy wyślij nam swoje CV: https://digitalx.pl/wyslij-cv/. 


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce?  Zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@digitalx.pl. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.