Jak stworzyć skuteczną stronę “O nas”? (z przykładami)

Jedną z najważniejszych i najczęściej odwiedzanych witryn na stronie Twojej firmy jest zakładka “o nas” lub “o firmie”.  Jest to strona, która generuje największy ruch, dlatego zawarty w niej tekst powinien być interesujący dla odbiorców. Ma ona za zadanie utwierdzić potencjalnego klienta w przekonaniu, że trafił do miejsca którego szukał. Tylko jak to zrobić? Co napisać? W naszym artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek  na czym powinieneś się skupić konstruując stronę “o nas”.

Interesujący nagłówek

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy są informacje zawarte w nagłówku. Bierze on udział w budowaniu marki, więc zwróć uwagę aby zawrzeć kilka kluczowych  informacji o obecnych osiągnięciach lub cechach, które wyróżniają Twoją firmę na tle innych. Nie krępuj się odnieść do referencji bądź nagród, na które ciężko zapracowałeś.

Historia oraz założenia firmy

Zaprezentuj swoją firmę i zwróć uwagę na cele oraz kierunek w  jakim zmierzacie. Poprzez fascynującą i długoletnią historię tworzymy więź i podstawę do nawiązania relacji. Twoja historia powinna zaprosić czytelników do emocjonalnego zainwestowania w Twoją markę. W tym momencie warto aby odnieść się do tego czy założyciele firmy mogą pochwalić się imponującymi relacjami z wiodącymi firmami z danej dziedziny bądź czy ich produkt wspiera rozwijające się gospodarki. Strona “o nas” jest dobrym miejscem, w którym te informacje powinny być zawarte.

Jest wiele sposobów na przedstawienie swojej historii. Jednak są pewne zasady, które w tym przypadku należy zastosować.

  • Bądź autentyczny. Upiększanie i idealizowanie nie jest dobrym sposobem, pamiętaj o tym że mamy tylko jedną okazję, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie.
  • Prosty i jasny przekaz. Odpowiednia historia powinna być krótka i treściwa. Nie należy zapominać, że tę część naszej strony tworzymy dla konsumenta, a nie dla nas. A wszyscy wiemy, że krótkie treści lepiej się przyswaja.
  • Jesteśmy w idealnym miejscu aby zaprezentować swoich pracowników, nie tylko pracowników biurowych bądź HR. Takie zabiegi estetyczne na stronie sprawiają, że ocieplamy wizerunek swojej firmy i tworzymy poczucie “ogniska domowego”.
  • Nie zapomnijmy wspomnieć o swoich zainteresowaniach. W taki sposób pokazujemy klientowi, że ma do czynienia z takimi samymi osobami jak on.

Odniesienie się do innych ważnych stron firmy

Poprzez stronę “o nas” możemy zachęcić potencjalnego klienta do dodatkowego researchu strony firmowej. Linki jakie powinny się tu znaleźć to:

Nasi pracownicy Zaprośmy czytelnika do zapoznania się z ludźmi, którzy tworzą firmę. Zaczynając od pracowników niższego szczebla aż do prezesa. W dwóch zdaniach opiszmy czym zajmuje się dana osoba. Każdy z nas jest inny, ale mimo różnic Twoi pracownicy tworzą silną markę i warto się do tego odnieść.

Kariera – Bardzo często osoby poszukujące pracy intuicyjnie kierują się na stronę “o nas”. Warto im ułatwić ten proces dodając linki do aktualnych ofert pracy.

Skontaktuj się z nami – Celem każdego przedsiębiorcy jest pozyskanie klientów. W momencie, w którym zaprezentowałeś swoją firmę, ułatw zrobienie pierwszego kroku podając dane kontaktowe do firmy.

Interesująca grafika

Zbyt dużo tekstu na stronie jest odpychające i wręcz nudne. Aby nie stracić zainteresowania naszego czytelnika podziel tekst na fragmenty takimi narzędziami jak zdjęcia, filmy lub interaktywne grafiki. Nie masz wewnętrznego talentu do tworzenia grafik? Skorzystaj z usługi niezależnego grafika, który ożywi Twoją stronę.

Kompleksowa stopka

Jesteśmy w miejscu, którego nie należy pomijać. W stopce możemy odnieść się do stron informacyjnych swojej firmy oraz stron w  mediach społecznościowych, które zainteresują odwiedzających. Są to między innymi: informacje o prawach autorskich, link do Twojej polityki prywatności, Adres Twojej firmy, Mapa witryny oraz ikony i linki do mediów społecznościowych.

Wezwanie do działania

W odróżnieniu od innych witryn na Twojej stronie zakładka “o nas” nie ma bezpośredniej oferty zakupu lub zaangażowania Twoich usług. Tutaj zachęcamy klienta do dołączenia poprzez listę e-mailową do uzyskania aktualizacji lub biuletynu, aby być na bieżąco z niektórymi tematami.

Strony z których możemy brać przykład:

Twitter

Ten gigant mediów społecznościowych zdecydowanie wie jak dostarczyć czytelnikowi w jednym zdaniu czym zajmuje się jego firma. Sekcja otwierająca stronę” O nas” jest prostym stwierdzeniem na temat tego, o czym zapewnia Twitter. Dodatkowo sprytnie bierze wiadomości tell-me (słowa) i łączy je z technikami marketingowymi show-me (interaktywna grafika).

Firma Microsoft

Microsoft na swojej stronie “O nas” umieścił najważniejsze elementy bez przytłaczania czytelnika. Poniżej znajdują się linki do stron takich jak: poznaj naszych ludzi, nasze wartości oraz kontakt z nami. Przewijając w dół przejdziemy do polecanych programów i projektów, w które firma oferuje. Stopka u dołu strony jest obszerna i zorganizowana w celu ułatwienia nawigacji.

Adidas

Strona profilu firmy Adidas jest prosta i potężna. Świetnie wykorzystując białą przestrzeń, firma opisuje swoją historię i globalny zasięg, cel, misję i postawę oraz  światopogląd w kilku krótkich i łatwych do strawienia akapitach.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.