Jak stworzyć skuteczną stronę “O nas”? (z przykładami)

Jedną z najważniejszych i najczęściej odwiedzanych witryn na stronie Twojej firmy jest zakładka “o nas” lub “o firmie”.  Jest to strona, która generuje największy ruch, dlatego zawarty w niej tekst powinien być interesujący dla odbiorców. Ma ona za zadanie utwierdzić potencjalnego klienta w przekonaniu, że trafił do miejsca którego szukał. Tylko jak to zrobić? Co napisać? W naszym artykule znajdziesz kilka cennych wskazówek  na czym powinieneś się skupić konstruując stronę “o nas”.

Interesujący nagłówek

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy są informacje zawarte w nagłówku. Bierze on udział w budowaniu marki, więc zwróć uwagę aby zawrzeć kilka kluczowych  informacji o obecnych osiągnięciach lub cechach, które wyróżniają Twoją firmę na tle innych. Nie krępuj się odnieść do referencji bądź nagród, na które ciężko zapracowałeś.

Historia oraz założenia firmy

Zaprezentuj swoją firmę i zwróć uwagę na cele oraz kierunek w  jakim zmierzacie. Poprzez fascynującą i długoletnią historię tworzymy więź i podstawę do nawiązania relacji. Twoja historia powinna zaprosić czytelników do emocjonalnego zainwestowania w Twoją markę. W tym momencie warto aby odnieść się do tego czy założyciele firmy mogą pochwalić się imponującymi relacjami z wiodącymi firmami z danej dziedziny bądź czy ich produkt wspiera rozwijające się gospodarki. Strona “o nas” jest dobrym miejscem, w którym te informacje powinny być zawarte.

Jest wiele sposobów na przedstawienie swojej historii. Jednak są pewne zasady, które w tym przypadku należy zastosować.

  • Bądź autentyczny. Upiększanie i idealizowanie nie jest dobrym sposobem, pamiętaj o tym że mamy tylko jedną okazję, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie.
  • Prosty i jasny przekaz. Odpowiednia historia powinna być krótka i treściwa. Nie należy zapominać, że tę część naszej strony tworzymy dla konsumenta, a nie dla nas. A wszyscy wiemy, że krótkie treści lepiej się przyswaja.
  • Jesteśmy w idealnym miejscu aby zaprezentować swoich pracowników, nie tylko pracowników biurowych bądź HR. Takie zabiegi estetyczne na stronie sprawiają, że ocieplamy wizerunek swojej firmy i tworzymy poczucie “ogniska domowego”.
  • Nie zapomnijmy wspomnieć o swoich zainteresowaniach. W taki sposób pokazujemy klientowi, że ma do czynienia z takimi samymi osobami jak on.
ZOBACZ  Czego nie robić odchodząc z pracy?

Odniesienie się do innych ważnych stron firmy

Poprzez stronę “o nas” możemy zachęcić potencjalnego klienta do dodatkowego researchu strony firmowej. Linki jakie powinny się tu znaleźć to:

Nasi pracownicy Zaprośmy czytelnika do zapoznania się z ludźmi, którzy tworzą firmę. Zaczynając od pracowników niższego szczebla aż do prezesa. W dwóch zdaniach opiszmy czym zajmuje się dana osoba. Każdy z nas jest inny, ale mimo różnic Twoi pracownicy tworzą silną markę i warto się do tego odnieść.

Kariera – Bardzo często osoby poszukujące pracy intuicyjnie kierują się na stronę “o nas”. Warto im ułatwić ten proces dodając linki do aktualnych ofert pracy.

Skontaktuj się z nami – Celem każdego przedsiębiorcy jest pozyskanie klientów. W momencie, w którym zaprezentowałeś swoją firmę, ułatw zrobienie pierwszego kroku podając dane kontaktowe do firmy.

Interesująca grafika

Zbyt dużo tekstu na stronie jest odpychające i wręcz nudne. Aby nie stracić zainteresowania naszego czytelnika podziel tekst na fragmenty takimi narzędziami jak zdjęcia, filmy lub interaktywne grafiki. Nie masz wewnętrznego talentu do tworzenia grafik? Skorzystaj z usługi niezależnego grafika, który ożywi Twoją stronę.

Kompleksowa stopka

Jesteśmy w miejscu, którego nie należy pomijać. W stopce możemy odnieść się do stron informacyjnych swojej firmy oraz stron w  mediach społecznościowych, które zainteresują odwiedzających. Są to między innymi: informacje o prawach autorskich, link do Twojej polityki prywatności, Adres Twojej firmy, Mapa witryny oraz ikony i linki do mediów społecznościowych.

Wezwanie do działania

W odróżnieniu od innych witryn na Twojej stronie zakładka “o nas” nie ma bezpośredniej oferty zakupu lub zaangażowania Twoich usług. Tutaj zachęcamy klienta do dołączenia poprzez listę e-mailową do uzyskania aktualizacji lub biuletynu, aby być na bieżąco z niektórymi tematami.

ZOBACZ  Jak pracować w pandemię to najlepiej u nich!

Strony z których możemy brać przykład:

Twitter

Ten gigant mediów społecznościowych zdecydowanie wie jak dostarczyć czytelnikowi w jednym zdaniu czym zajmuje się jego firma. Sekcja otwierająca stronę” O nas” jest prostym stwierdzeniem na temat tego, o czym zapewnia Twitter. Dodatkowo sprytnie bierze wiadomości tell-me (słowa) i łączy je z technikami marketingowymi show-me (interaktywna grafika).

Firma Microsoft

Microsoft na swojej stronie “O nas” umieścił najważniejsze elementy bez przytłaczania czytelnika. Poniżej znajdują się linki do stron takich jak: poznaj naszych ludzi, nasze wartości oraz kontakt z nami. Przewijając w dół przejdziemy do polecanych programów i projektów, w które firma oferuje. Stopka u dołu strony jest obszerna i zorganizowana w celu ułatwienia nawigacji.

Adidas

Strona profilu firmy Adidas jest prosta i potężna. Świetnie wykorzystując białą przestrzeń, firma opisuje swoją historię i globalny zasięg, cel, misję i postawę oraz  światopogląd w kilku krótkich i łatwych do strawienia akapitach.


Planujesz stworzenie, rozwój działu Digital Marketingu czy całego zespołu E-commerce – zapraszamy do kontaktu z nami – [email protected]. Pomożemy Ci określić profil osoby, której potrzebujesz, zakres jej obowiązków, umiejscowienie w strukturze, a następnie znajdziemy dla Ciebie odpowiedniego kandydata.